לראשונה מזה יותר מחמש שנים, יוני ארליך מחכה בציפייה דרוכה לשבוע השני של טורניר גראנד סלאם לאחר ההצלחה הבלתי צפויה שרשם בווימבלדון עם פיליפ פצ'נר הגרמני.

ארליך בן ה-38 משחק עם שותפו השמיני השנה והשניים נאלצו להתחיל את דרכם כבר בטורניר המוקדמות של ווימבלדון בשל הדירוג הנמוך שלהם. אולם ארליך, המדורג 90 בעולם בזוגות, ופצ'נר (113) הפכו שלשום לצמד הראשון להבטיח את מקומו ברבע הגמר לאחר שגברו 3:6, 6:4, 3:6, 3:6 על מרקוס דניאל ומרסלו דמולינר בסיבוב השלישי.
אגב, דניאל ודמולינר העפילו לשמינית הגמר ללא משחק, לאחר שהטניסאי התוניסאי מאלק ג'זירי פרש במטרה להימנע ממפגש עם ארליך. זאת לא הפעם הראשונה שתוניסאי נוקט בפעולה הזאת. ב-2013 הוא סרב להופיע מול אמיר ויינטרוב בטאשקנט והשנה נמנע ממפגש עם דודי סלע במונפלייה. התאחדות הטניס העולמית הודיעה שתבדוק את הנושא.

יריביהם הבאים יהיו המדורגים מספר 2 בטורניר, איבן דודיג ומרסלו מלו. מאז שיחק בפעם האחרונה עם אנדי רם בסבב ה-ATP באליפות אוסטרליה הפתוחה בינואר 2014, ארליך החליף שלל שותפים ורשם הצלחה מועטה.
הפעם האחרונה בה הגיע לשבוע השני של טורניר גראנד סלאם הייתה באליפות אוסטרליה ב-2010 והוא רחוק כעת ניצחון בודד מהשוואת הישג השיא שלו בווימבלדון. רם וארליך העפילו עד לחצי הגמר בווימבלדון בטורניר בו פרצו לתודעה ב-2003. ארליך כבר הבטיח לעצמו 21,500 לירות שטרלינג, יותר מכפול ממה שהרוויח עד כה השנה.