אוסטפנקו: "הגביע הזה כבד! אני לא מאמינה שזכיתי"

ילנה אוסטפנקו
ילנה אוסטפנקו | AFP

הלטבית בת ה-20 רשמה סנסציה ענקית כשגברה עת סימונה האלפ בגמר הרולאן גארוס ואמרה בסיום: "אני כל כך שמחה, הגשמתי חלום". וגם: השיאים, התאריך ההיסטורי ותגובת המפסידה

(גודל טקסט)
 ילנה אוספטנקו, רק בת 20 ויומיים, כלל לא הייתה מדורגת ברולאן גארוס. ערב פתיחת התחרות בצרפת היא דורגה רק במקום ה-47 בעולם. זה לא מנע מהלטבית הצעירה לרשום את אחת הסנסציות הגדולות בספורט ולהיות הלא מדורגת הראשונה שזוכה בגראנד סלאם מאז 1968.


יתרה מכך, אוסטפנקו הרוויחה עד כה בקריירה 1.23 מיליון דולר בסך הכל – וכעת, ברולאן גארוס בלבד, גרפה לכיסה 2.24 מיליון דולר. היא אמורה כעת לקפוץ למקום ה-12 בעולם. היא גם הזוכה הצעירה ביותר ברולאן גארוס מאז 1997 – המדהים הוא שאותה זכייה נרשמה ביום הולדתה (8.6) – והיא בנוסף הראשונה מאז ווימבלדון 1978 לזכות בגראנד סלאם ראשון בקריירה אחרי שנקלעה לפיגור בתום המערכה הראשונה (אז הייתה זו מרטינה נברטילובה).


 



בסיום אמרה אוסטפנקו המאושרת ובעיקר הנרגשת: "הגביע הזה מאוד כבד! אני לא מאמינה שאני אלופה בגיל 20. אני אוהבת אתכם, זה מדהים להיות פה. אני מכירה את ההיסטוריה ויודעת שגוסטבו קוורטן זכה ברולאן גארוס ב-6.8.97. אין לי מילים, אני כל כך שמחה. הגשמתי חלום". 



בת 20 ויומיים. אוסטפנקו אחרי הסנסציה (AFP)


המפסידה הגדולה, הרומנייה סימונה האלפ שדורגה שלישית בתחרות אמרה: "מאוד נהניתי ואני מודה (לצופים) שהגעתם. אני עצובה שלא זכיתי, אבל זו הייתה חוויה נהדרת. אני מודה לכם על שהגעתם לתמוך בי תמיד. כעת אני רוצה לברך את ילנה, זה מדהים – היא עדיין ילדה! לא הרגשתי טוב לקראת הגמר, אז אולי לא הייתי מוכנה לזכות. מקווה שבשנה הבאה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי