לה דסימה: רפאל נדאל זכה ברולאן גארוס

רפאל נדאל
רפאל נדאל | צילום : GettyImages

השור הספרדי זכה בפעם העשירית בטורניר הרולאן גארוס לאחר 2:6, 3:6, 1:6 על ואוורינקה שלא היווה יריב למלך החימר. תואר גראנד סלאם ראשון מאז 2014 לנדאל ו-15 בקריירה

(גודל טקסט)

רפאל נדאל זכה בפעם העשירית בטורניר הרולאן גארוס, לאחר ניצחון ענק על סטאן ואוורינקה. הספרדי שלט ללא עוררין לאורך כל שלבי המשחק, כאשר יריבו השווייצרי היווה יריב נרפה לעומת הדומיננטיות של השור ממאיורקה. 


זוהי הזכייה העשירית של רפאל נדאל בטורניר היוקרתי מצרפת, מתוך 15 זכיות בטורנירי גראנד סלאם. ואוורינקה, זוכה הרולאן גארוס בשנת 2015, יכול להיות מאוד מאוכזב מהופעתו בגמר הגראנד סלאם, לאחר שכמעט ולא הצליח להטריד את נדאל ברוב שלבי המשחק. הדרך חזרה אל הטופ העולמי של נדאל הייתה לא פשוטה, אך הזכייה ברולאן גארוס היוותה את החותמת הסופית שרפאל נדאל חזר ובגדול.


"תחילה סטאן, ברכות על הקריירה הנהדרת בשנים האחרונות. מצטער על היום, היו לך שבועיים נהדרים בטורניר. אני מאחל לך בהצלחה בהמשך העונה", אמר רפאל נדאל לאחר הנפת הגביע. השור ממאיורקה דיבר על התחושות לאחר הניצחון הנהדר: "יש דבר אחד שאני רוצה לומר – תודה. בשבילי, להיות כאן אחרי כל כך הרבה שנים, זה קשה מאוד לתאר. אני לא יכול להשוות את החוויה בטורניר הזה לטורנירים אחרים. תמיד תהיה לי פינה חמה בלב לרולאן גארוס. תודה רבה למשפחה , לחברים ולצוות שלי. תודה גם לכל מי שהגיע מרחבי העולם לצפות בי. התודה הכי גדולה שלי היא לדוד שלי, טוני, שהיה איתי מגיל שלוש. הוא עבד איתי ולימד אותי הכל, ובלעדיו לא הייתי מגיע לאן שהגעתי".


המפסיד בגמר הרולאן גארוס, סטאן ואוורינקה המאוכזב, ידע לפרגן ליריבו על היכולת המדהימה הערב: "רפא, אין לי מה לומר לך על היום. היית טוב מדי היום. אתה מהווה דוגמה למופת, והיה לי הכבוד לשחק מולך. ברכות על הזכייה".



גמר רולאן גארוס. נדאל או ואוורינקה? (gettyimages)
גמר רולאן גארוס. נדאל או ואוורינקה? (gettyimages)


מערכה הראשונה

ואוורינקה ונדאל פתחו את המערכה בארבעה משחקונים צמודים שהעמידו את התוצאה על 2:2. משחקון השלישי ללא בעיות העלה את נדאל ליתרון 2:3. השור ממאיורקה התחיל להתנגח ביריבו השווייצרי, ושבר את ההגשות ועלה ל-2:4. משם הדרך לניצחון המערכה הייתה בטוחה, כשנדאל שמר על ההגשות שלו, ושוב שבר את ואוורינקה וניצח את המערכה 2:6.


סטאן ואוורינקה. לא הצליח לשמור על ההגשות (gettyimages)
סטאן ואוורינקה. לא הצליח לשמור על ההגשות (gettyimages)


מערכה שנייה

רפאל נדאל המשיך את המומנטום הנהדר מהמערכה הראשונה, ועלה ליתרון מהיר ללא בעיות. המשחקון השני היה המשך ישיר של הלך הרוח במשחק. הספרדי שבר את ההגשות של ואוורינקה ללא קושי, שמר על ההגשות שלו ופתח יתרון בטוח. ואוורינקה התאושש וצמצם את המשחקונים ל-1:3. היה נראה שהשווייצרי חוזר לעניינים ולא מוותר לנדאל במשחקון צמוד, אבל נדאל הצליח לשמור על הגשותיו. ואוורינקה שוב עשה סימנים שהוא חוזר למשחק, אבל נדאל ניצח את המערכה השנייה.


מערכה שלישית

השור ממאיורקה בעוד משחקון בשליטה מוחלטת וניצחון 0:1. נדאל שוב הצליח לשבור את ואוורינקה ועלה ל-0:2. במשחקון השלישי השווייצרי הראה סימני חיים, קיבל עידוד מהקהל וניצח את המשחקון  1:2. ואוורינקה ניסה  להמשיך את המומנטום החיובי, אבל נדאל לא נתן לו להתאושש והגיעו לשובר שיוויון, שאותו ניצח הספרדי 1:3. ואוורינקה שוב פתח את המשחקון בצורה טובה, וכמו לאורך כל המשחק, נדאל  לא נתן לשווייצרי לחזור למשחק והמערכה הלכה פעם נוספת לשובר שיוויון.  השניים לא מרפים ולא מוותרים על המשחקון, בשובר שיוויון צמוד. ואוורינקה קורא לתמיכה מהקהל.  נדאל הצליח להכריע את המשחקון המותח ושבר את השווייצרי עם 1:4. 1:5 קליל לנדאל. נדאל שבר ל-1:6 וזכה בגביע.


רפאל נדאל. לא הסתיר את ההתרגשות (gettyimages)
רפאל נדאל. לא הסתיר את ההתרגשות (gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי