הישג מדהים: גפן פרימו וטל פליקר זכו במדליות ארד

גפן פרימו
גפן פרימו | דני מרון

אליפות אירופה בג'ודו: בניגוד לתחזיות, הג'ודקא הצעירה הוכיחה נחישות כשניצחה בשני ווזארי שהעניקו לה איפון סנסציוני מול קורקמאז מטורקיה. הישראלי ניצח באיפון בקרב המכריע בבית הניחומים את גוסיץ' ממונטנגרו

(גודל טקסט)
הישג מרשים לג'ודו הישראלי, אחרי שגפן פרימו בת ה-18 וטל פליקר זכו במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו  הנערכת בתל אביב. פרימו (עד 52 ק"ג), גברה על הטורקיה אירם קורקמאז שדווקא פתחה היטב וזכתה בווזארי. פרימו ספגה עונש אבל השיגה ווזארי משלה וחזרה לתחרות. הישראלית המשיכה בקצב לוחמני והשיגה וואזרי שני ובעקבותיו איפון  שהעניק לה את מדליית הארד בבית הניחומים.


פרימו עלתה מבית הניחומים לקרב על הארד אחרי שהשיגה ווזארי בקרב הראשון בדרך למדליה מול אניה שטנגר מגרמניה. בהמשך היא התמודדה כאמור מול קורקמאז מטורקיה, ניצחה ועלתה על הפודיום בניגוד לכל התחזיות המוקדמות ולו רק בגלל גילה הצעיר.. 


גפן פרימו. ניצחון ענק ומדלייה מפתיעה ומרשימה (דני מרון)


טל פליקר (עד 66 ק"ג), עלה לקרב על המדליה מול מרקו גוסיץ' ממונטנגרו שנשר בחצי הגמר. בתוך 40 שניות הוא הכניע את יריבו באיפון וזכה בארד. 
קודם לכן התמודד פליקר בקרב הראשון בבית הניחומים מול ז'ואאו כריסטוסטומו הפורטוגלי, פיגר בווזארי, אך גילה בהמשך נחישות רבה וניצח באיפון מרשים. 





אליפות אירופה נפתחה הבוקר (חמישי) בתל אביב. הישראלית הראשונה שעלתה על המזרן בשלבי המוקדמות הייתה תמנע נלסון-לוי (עד 57 ק"ג) ניצחה בניקוד את הסרבית יובאנה רוגיץ'. בשלב הבא נלסון לוי הפסידה באיפון לסברינה פרינץ מוזר האוסטרית בת ה-37 באיפון למרות שהובילה בשני עונשים.


גפן פרימו על הפודיום באליפות אירופה (דני מרון)


מיד אחריה עלתה גפן פרימו (עד 52 ק"ג) והרשימה עם איפון זריז על הקפריסאית בת ה-17 סופיה אסבסטה. בשלב הבא הדהימה פרימו את מדליסטית מריו שרלין ואן סניק הבלגית עם שלושה עונשים בניקוד זהב. ברבע הגמר הפסידה פרימו באיפון לאבלין צ'ופ משווייץ, אך ניצחה בקרב הראשון בבית הניחומים את אניה סטאנגר. פרימו בת ה-18התגוננה והצליחה לבלום מתקפות של יריבתה הסלובנית, והצליחה לעלות ליתרון בזכות ווזארי, 1:07 דקות לסיום. הישראלית הצליחה לסחוט את השעון עד הסוף כדי לעלות לקרב על מדליית הארד ולזכות בה. מעיין גרינברג (עד 57 ק"ג) בת ה-24 שהפסידה באיפון לתלמה מונטיירו הפורטוגלית הבכירה בת ה-32. 




פליקר חוגג את זכייתו במדליית הארד (דני מרון)

פליקר בדרך לקרב על המדליה (דני מרון)


נועה מינצקר (עד 48 ק"ג) הפסידה בסיבוב השני באיפון לדילארה לוקמנחקים הטורקיה. אכזבה גדולה גם לשירה ראשוני (עד 48 ק"ג) שהפסידה עם איפון בשנייה האחרונה למארוסה סטאנגר הסלובנית למרות שהובילה בניקוד. בטינה טמלקובה (עד 52 ק"ג) הפסידה באיפון לאירם קורקמז מטורקיה.


נעה מינצקר (דני מרון)
נעה מינצקר (דני מרון)
שירה ראשוני. הפסד כואב (דני מרון)
שירה ראשוני. הפסד כואב (דני מרון)
גפן פרימו. איפון זריז (דני מרון)
גפן פרימו בקרבות הבוקר. איפון זריז (דני מרון)


מנבחרת הגברים היה טל פליקר הראשון לעלות. פליקר (25), שזכה במדליית ארד באליפות אירופה האחרונה ומדורג שני בתחרות ניצח בניקוד את ניית'ון ברנס האירי. בסיבוב השני ניצח פליקר באיפון את ואדים בונסקו אותו פגש בפעם הראשונה בקריירה ועלה לרבע הגמר שם הפסיד לסגן אלוף אירופה אדריאן גומבוק הסלובני בווזארי וזכה כאמור במדליית הארד דרך בית הניחומים. במזרן המקביל הפסיד אלון אהרון (עד 60 ק"ג) בן ה-19 לבלגי יורה וורסטראטן.


שרת הספורט מירי רגב, פתחה את האליפות בדברי ברכה (דני מרון)


הישראלי הבא שעלה למזרן הוא ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) שעשה את העבודה וניצח באיפון בניקוד זהב אחרי קרב אדיר מול מנואל שייבל הגרמני. בשלב הבא הפסיד שמאילוב באיפון בניקוד זהב לאורקן ספארוב האזרי, סגן אלוף העולם ב-60 ק"ג.


טל פליקר (דני מרון)
טל פליקר בקרבות המוקדמים. מדלייה יוקרתית (דני מרון)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי