תוך פחות מדקה: פלצ'יק גבר על בילאלוב וזכה במדליית ארד

פיטר פלצ'יק
פיטר פלצ'יק | דני מרון

הג'ודוקא במשקל עד 100 ק"ג גבר על יריבו הרוסי באיפון מהיר וסיים בטעם טוב את ההופעה של נבחרת ישראלית באליפות אירופה הביתית: "הקהל נתן לי המון כוח. אורן סמדג'ה אמר לי: 'עזוב אסטרטגיה, לך תן לו מכות'"

(גודל טקסט)

ההופעה של נבחרת ישראל בג'ודו באליפות הסתיימה בטעם טוב כשפיטר פלצ'יק גבר הערב (שבת) על ניאז בילאלוב הרוסי באיפון וזכה במדליית ארד במשקל עד 100 ק"ג, ולמעשה סיים אליפות ביתית מוצלחת במיוחד עם מדליית זהב אחת ושלוש מדליות ארד. הישראלי עלה נחוש לקרב על המדליה ותוך חצי דקה השיג ווזארי על יריבו הרוסי, שתוקן לאחר מכן לאיפון ולמעשה הבטיח לו את הארד.


פלצ'יק שלא הצליח להסתיר את ההתרגשות אמר בסיום: "האמנתי בעצמי לאורך כל הדרך. הייתי במקום הכי נמוך, עם רגל אחת בקבר ולא האמנתי שאגיע לבמה הזאת. אני אוהב את הספורט הזה ואוהב להילחם. מרגיש כאן כמו בקולוסיאום ישראלי. הקהל הזה כל כך מיוחד, נתן לי המון כוח. אורן ואני ניסינו משהו בחצי גמר וזה לא עבד. אחר כך אורן אמר לי: 'עזוב אסטרטגיה, לך תן לו מכות'.

"כשהתעלפתי בחצי הגמר? חלמתי שניצחתי ואני משמיע את התקווה", המשיך הג'ודוקא בן ה-26 בהתרגשות. "נתתי את הלב על המזרן והכל התחבר. הקהל הזה טורבו שדחף אותי קדימה. פיטר הישן היה עסוק בדברים שלא היה צריך להתעסק. פיטר החדש בא להותיר חותם וזאת הדרך". על הזכייה במדליית הארד באליפות אירופה בג'ודו יקבל פלצ'יק מענק מיוחד של 20 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט.
 



"אורן אמר לי: 'עזוב אסטרטגיה, לך תן לו מכות'" (דני מרון)


למרות שלא היה אחד המועמדים הבולטים למדליה, פלצ'יק פתח בצורה שקולה ורגועה את הקרב בסיבוב הראשון, הוכיח את השיפור שעשה על הקרקע ומנע מיבגניס בורודובקו הלטבי לנסות ולהפוך אותו. רגע של חוסר זהירות מצד היריב איפשר לישראלי להשיג ווזארי ולנצח בקרב. בסיבוב השני גרר בויאן דוסן הסרבי את פלצ'יק לקרב של גישושים ובמהלך הגולדן סקור התעייף לחלוטין וספג שלושה עונשים שהעלו את פלצ'יק לרבע הגמר, אז גבר בווזארי גם על קוצוייב האזרי. בחצי הגמר הפסיד פלצ'יק לסיריל מארה הצרפתי באיפון ואף התעלף לכמה שניות, אך כאמור פיצה על כך בגמר הניחומים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי