היסטוריה: לונה צ'מטאי אלופת אירופה ב-10,000 מטר

לונה צ'מטאי
לונה צ'מטאי | AFP

מדליית זהב ראשונה אי פעם לאתלטית ישראלית באליפות אירופה: האצנית בת ה-29 עצרה את השעון על 31:43.29 דקות כל הדרך לפודיום בברלין ולהישג חסר תקדים בריצות ארוכות. תזכה למענק על סך 40 אלף שקל

(גודל טקסט)

מדליית זהב ראשונה אי פעם לאתלטית ישראלית באליפות אירופה: לונה צ'מטאי-סלפטר עצרה את השעון בריצת 10,000 מטרים אחרי 31:43.29 דקות ועלתה על הפודיום בהישג חסר תקדים.

האצנית הקנייתית-ישראלית בת ה-29, שרק לפני כשנתיים קיבלה אזרחות, הגיעה כאחת המועמדות לזכות במדליה, אבל הצליחה כבר בשלב מוקדם במירוץ לפתוח פער ולהיות הראשונה שזוכה עבור ישראל במדליית זהב בריצות ארוכות ולאלופה הנשית הראשונה. רק בשנה שעברה היא שברה את השיא הישראלי לריצת 10,000 מטרים במסגרת אליפות ישראל שנערכה באפריל 2017, העמידה אותו על 31:39.63 דקות.

על זכייתה הערב במדליית הזהב באליפות אירופה באתלטיקה בברלין, תקבל לונה צ'מטאי-סלפטר מענק מיוחד של 40 אלף ש"ח מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנה דן סלפטר יקבל מחצית מהסכום.

בסך הכל זו מדליה חמישית לישראל באליפויות אירופה, אחרי שקופץ המוט אלכס אברבוך זכה פעמיים בזהב (2002 ו-2006), דונלד סנפורד זכה בארד וחנה קנייזייבה מיננקו בכסף ב-2016.


צ'מטאי הערב, מנסה לעכל שהיא הזוכה בזהב (AFP)

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה לאחר הזכייה: "הישג עצום ומרגש ללונה שממשיכה לשבור שיאים ולנפץ כל תקרה אפשרית. אחרי שניפצה במהלך השנה האחרונה כל שיא ישראלי אפשרי בריצות ארוכות, לונה הסבה לכולנו גאווה גדולה ושמחה ענקית כשזכתה הערב במדליית הזהב באליפות אירופה בברלין והביאה לכך שדגל ישראל יתנוסס בגאון מעל אדמת גרמניה והתקווה תושמע ברחבי אצטדיון האתלטיקה בברלין. כל הכבוד גם למאמנה האישי ובעלה, דן, המלווה אותה לאורך כל הדרך ולכל הצוות המקצועי של איגוד האתלטיקה. אנו ממשיכים להחזיק אצבעות ליתר ספורטאינו המתחרים באליפות אירופה ומקווים לעוד הישגים באליפות יוקרתית זו המהווה עוד אבן דרך חשובה לקראת טוקיו 2020".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי