אליפות אירופה: גמר ושיא ישראלי מדהים לאדווה כהן

אדווה כהן
אדווה כהן | צילום: טיבור יגר

הרצה הישראלית ניפצה את השיא ב-12.35 שניות, העמידה אותו על 9:36.13 ד' ועלתה לגמר ריצת ה-3000 מטרים מכשולים מהמקום ה-12. חננה קנייזבה מיננקו תתחרה הערב בגמר הקפיצה המשולשת

(גודל טקסט)

אדווה כהן מלידר ירושלים רשמה היום (שישי) הופעה היסטורית במוקדמות אליפות אירופה ב-3000 מ' מכשולים בברלין. המטרה הברורה הייתה לשפר את שיאה האישי והלאומי ולהתקרב לגבול ה-9:40 ד' (שיפור של כ-8 שניות לשיאה). חניכתו של רומן פרדמן זינקה במקצה המוקדמות השני אחרי שבמקצה הראשון צ'יארה שרר משוייץ שסיימה עשירית, עשתה זאת ב-9:47.46 ד' (לגמר העפילו 5 הראשונות בכל מקצה אוטומטית, ואליהן הצטרפו 5 המפסידות המהירות ביותר משני המקצים, שייצרו יחד גמר של 15 רצות).

היה ברור ששיאנית ישראל חייבת לשפר את שיאה האישי כדי לעקוף לפחות את החמישית מבין המפסידות המהירות במקצה שקדם לשלה. היא רצה באופן מושלם מבחינתה, נתנה פייט בסיבוב האחרון לאמה אודיו הצרפתייה שניסתה לעקוף אותה בישורת האחרונה, אבל אדווה שהמאבקים במכללה השנה לימדו אותה להתמודד עם המצב הזה, לא הניחה לצרפתייה וחצתה את קו הגמר 2 מאיות לפניה, במקום השביעי במקצה בתוצאה 9:36.13 ד' – שיפור של 12.35 שנ' לשיאה הלאומי. התוצאה הזאת מדרגת אותה במקום ה-12 הכללי במוקדמות ומעלה אותה לגמר אליפות אירופה שיתקיים ביום ראשון הקרוב בשעה 21:55 (שעון ישראל), מיד אחרי ריצת הגמר של אלופת אירופה הטרייה, צ'מטאי לונה סלפטר, ב-5000 מטרים.

לאזור הראיונות אדווה הגיעה עם חיוך כמעט מאולץ ולא מוסבר ביחס להישג שזה עתה השלימה. מסתבר שהיא לא ממש ידעה מה התוצאה המדויקת שלה, ובטח לא הייתה ערה לעובדת עלייתה לגמר: "התאמנתי כל השנה לרגע הזה וקיוויתי לשפר שיא ועל הדרך גם לעלות לגמר. ציפיתי לעשות 9:40, אבל האווירה מסביב עשתה את זה והצלחתי לרוץ כמו שצריך. יש כאן מלא קהל, הרבה יותר מאשר בארה"ב. גם לאצטדיון הסגור יש משמעות כי הקהל מקיף אותך מכל כיוון וזה נותן אנדרנלין מטורף ומעיף אותך קדימה. הריצה הלכה הרבה יותר טוב מכפי שתכננתי. נתתי את כל מה שיש לי". 


קנייזבה מיננקו. האם תביא מדלייה? (אודי ציטיאט)

זהו הישג נוסף למשלחת הישראלית באליפות אירופה אחרי שלפני יומיים זכתה לונה צ'מטאי סלפטר במדליית הזהב בריצת 10,000 מטרים. חנה קנייזבה מיננקו, תוכל גם היא להשיג מדלייה עוד הערב (שישי) בגמר הקפיצה המשולשת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי