משחק הכדורגל בין אלקמאר למכבי תל אביב בליגה האירופית היום לא מעניין יותר מדי את אוהדי הכדורגל ההולנדיים, אבל העובדה ששחקן אלקמאר האיראני, אלירזה ג'האנבחש, לא ישחק בשני המשחקים נגד הצהובים מסיבה פוליטית הביאה לכתבות רבות על עירוב הפוליטיקה והספורט בהולנד. 

הפדרציה היהודית בהולנד האשימה את אלקמאר בהשתתפות בחרם נגד ישראל ודרשה בידיעה שפורסמה ב"האנסה האנסבלדט" לשלב את השחקן האיראני במשחק הערב וטענה: "זהו עירוב מובהק של פוליטיקה בספורט. לא ברור מדוע שחקן איראני ששייך לקבוצה הולנדית והמשחק מתקיים על אדמת הולנד לא יכול לשחק נגד ישראל". 
בנוסף לכך קוראים שלא הזדהו בשמם שלחו מכתבים למערכות עיתונאים ואמרו: "אנחנו לא מבינים מה הבעיה של השחקן לשחק נגד מכבי תל אביב. אנחנו מוסלמים שסוחרים עם ישראל ובנמל התעופה בישראל לא מחתימים את הדרכון שלנו". יחד עם זאת לכדורגל האיראני היתה בעיה שכל העולם היה רואה אותו משחק מול מכבי תל אביב. 

עורך דינו של השחקן אמר: "השחקן שלי רוצה לשחק בנבחרת איראן ושם לא מכירים בישראל. הוא לא רוצה לבוא הביתה ושישחטו אותו. בנוסף אלקמאר לא נתנה לו שום ערבויות אם הוא יישחק ויגרם לו נזק". 
אפשהאין אליאן, משפטן הולנדי ממוצא איראני, התראיין לעיתון "אלגמיינה דחבלדט" ואמר: "אלקמר חששה מהיד הארוכה של טהרן, אבל אפשר להבין אותם. איראן לא מכירה בישראל בגלל הבעיה הלפסטינית. תגידו לי אתם איזה שחקן טורקי היה מוכן לשחק נגד קבוצת כדורגל כורדית".