נשארים בליגה: 0:2 להפועל חיפה על הפועל רעננה

פלקושצ'נקו
מקסים פלקושצ'נקו | ערן לוף

שער נהדר של פלקושצ'נקו (52) ועצמי של בבייב (60) סידרו לחבורה של קלינגר עונה נוספת בליגת העל. כץ זעם על הרחקת קלינגר ותקף את השופטים: "פסלנו לנו חמישה שערים בזמן האחרון, משהו מסריח בדנמרק"

(גודל טקסט)

הפועל חיפה הבטיחה לעצמה הערב (חמישי) עונה נוספת בליגת העל, בזכות 0:2 בנתניה על הפועל רעננה בפתיחת המחזור ה-31 בפלייאוף התחתון, ניצחון שהרחיק אותה ממאבקי התחתית והוביל לירידת מפלס הלחץ בכרמל.


דווקא רעננה היא זו שפתחה את המשחק בצורה טובה יותר ובדקה ה-12 אף נרשמה את אחת מההחטאות הגדולות ביותר של העונה, כאשר שמעון אבוחצירה קיבל כדור מצוין ומחמישה מטרים בעט החוצה, אלא שבחלוף הדקות האורחים השתלטו על המשחק, ניצחו והבטיחו עונה נוספת בליגה הבכירה.


חשוב לציין כי גם הפועל רעננה, חרף ההפסד, יכולה להיות די רגועה בכל הנוגע למאבקי התחתית הרי שסיכוייה לרדת ליגה קלושים עד מאוד וייתכן שכבר בשבת הקרובה היא תבטיח רשמית את הישארותה.








אירוע לא אופייני התרחש בדקה ה-39, אז הפועל חיפה כבשה שער שנפסל בטענה לעבירה שספק אם הייתה. מאמן הקבוצה, ניר קלינגר, התקשה לקבל את ההחלטה, צרח על השופט והורחק וגם לכך שאפילו בעלי המועדון יואב כץ נאלץ לרדת לכר הדשא כדי להרגיע את מאמנו.



גם ללא קלינגר על הקווים, שבע דקות מפתיחת המחצית השנייה מקסים פלקושצ'קו העלה את האורחים ליתרון עם בעיטה מצוינת שקבעה 0:1 ובדקה ה-60 נחתמה תוצאת המשחק אחרי שער עצמי אומלל של אלי בבייב.


הבעלים יואב כץ התראיין בסיום ואמר: "כנראה שנשארנו בליגה. אנחנו רוצים להגיע למקום השביעי".

 

ההרחקה של קלינגר: "פסלנו לנו חמישה שערים בזמן האחרון. היום שניים שהיו חוקיים. שבוע שעבר וגם לפני שבועיים. משהו לא בסדר בדנמרק. משהו לא מריח טוב בדנמרק. ההרחקה של ניר הייתה טעות. הוא יצא רק מהאזור הטכני. אוקיי, לא נגרם נזק אז בואו נתקדם".

העונה הבאה: "בוא נדבר על זה מחר. היום אנחנו רוצים לשמוח ומחר נתעסק בעתיד. שתי הקבוצות שיחקו חזק. לא תיארתי לעצמי שזה יקרה. הקצב היה מאוד גבוה ובסך הכל היה משחק טוב של שני הצדדים".

 ;יואב כץ. הרבה תלונות על השיפוט (עדי אבישי)


 

"שלוש ארבע שנים היינו במאבקים עד המחזור האחרון ואני שמח שהעונה עשינו את זה בלי סרטים", סיכם מאיר בן מרגי, עוזרו של קלינגר, "שיחקנו טוב בחצי השני והגענו להמון מצבים. נשארנו בליגה וניצחנו בצדק. פוסלים לנו שערים חוקיים וזה מעצבן. אתה מכין את הקבוצה כל השבוע וכל הזמן פוסלים לך עוד ועוד שערים. זה מסתכל, אבל אני שמח שניצחנו את המשחק".

הפועל רעננה תהיה כמעט בוודאות בעונה הבאה בליגת העל,  אך היא רושמת את הפסדה החמישית ברציפות והמאמן חיים סילבס ממש לא ממרוצה ממה שהוא רואה: "העונה הזו לא תסתיים גם כשנבטיח הישארות. כל משחק הוא חשוב לכל אחד מאיתנו ולתחושות שאנחנו סוחבים לאחר מכן. לא זה מה שמדאיג אותי, אלא היכולות. זה מאכזב. נורא קשה לנו להבקיע גולים. מבחינה מנטלית, אחרי שאנחנו סופגים, קשה לנו. זה מאכזב כי היה הבדל גדול בין המחציות. אני לא מסכם את העונה, אבל אני לא יודע איזה חותם הייתי אמור להטביע".




המאמן גם דיבר על המחויבות של הקבוצה: "זו קבוצה שצריכה להיות ב-100% כדי לנצח. אין לנו כלים טובים יותר משל אף קבוצה. אנחנו מרושלים ורכים בחלק הקדמי. כשאנחנו סופגים בכלל קשה לנו לחזור. זאת לא עונה שהייתי מתגאה בה. אנחנו עם מספר נקודות סביר בכל זאת, אבל חבל שלא סיימנו בטוב. כל הכבוד להפועל חיפה והפנים שלנו למשחק הבא".


חיים סילבס. מאוד מאוכזב מהיכולת של קבוצתו (עדי אבישי)

 

הרכבים:

הפועל רעננה: רון למל, עדי נמני, עידו לוי, בן והבה, ירדן כהן, אלי בבייב, בן בנימין (יובל שבתאי 55), רועי שוקרני (שניר שוקר71), דור חוגי, מוחמד שכר (מוחמד כליבאת 46), שמעון אבוחצירה.


הפועל חיפה: פייט פלטהאוזן, דור מלול, ניסו קפילוטו, אופק פישלר, שמואל שיימן, מקסים פלקושצ'נקו (חיים מגרלשווילי 83), חנן ממן, לירן סרדל, דור פרץ, עדן בן בסט, מהראן לאלה (אדילסון באהייה 70) .


מהלך המשחק:


דקה 12: החטאה ענקית לרעננה! שמעון אבוחצירה קיבל כדור נהדר ברחבת החמש אך בעט רחוק מאוד מהמסגרת.


שמעון אבוחצירה. החטאה אדירה הערב (עדי אבישי)


דקה 20: מצב טוב לחיפה. מהראן לאלה קיבל כדור מצוין בפלוקצ'נקו אך בעט החוצה.


דקה 39: שער של הפועל חיפה נפסל. שיימן הבקיע אחרי החטאה של סרדל אך השער נפסל בטענה לעבירה. החלטה שנויה במחלוקת של צוות השיפוט.


דקה 42: התקפה נהדרת של הפועל חיפה! מלול העביר כדור מצוין לממן שהוריד יפה לפלקושצ'נקו שבעט טוב אך הכדור הלך מעט החוצה.


קלינגר זעם בעקבות ההחלטה ובמהלך הפסקת המחצית יואב כץ ירד גם הוא להתווכח עם השופט בעקבות ההחלטה השנויה במחלוקת. המאמן אף הורחק במחצית.




דקה 52: הפועל חיפה עולה ליתרון 0:1! הגנת רעננה הרחיקה כדור, פלקוצ'נקו הגיע על סף הרחבה ובעט מדויק פנימה. 


דקה 60: חיפה עולה ליתרון 0:2. כדור רוחב של האורחים פגע בבייב ונכנס לשערו של למל. 


דקה 82: שער נוסף של הפועל חיפה נפסל, הפעם בטענת של בן בסט. כאן אין עוררין שג'בארין קיבל את ההחלטה הנכונה.


דקה 88: אדום לרעננה. יובל שבתאי, שנכנס כמחליף,  נכנס בצורה מכוערת באדילסון, השופט ג'בארין לא רעה אך אחרי התייעצות עם הקוון הוציא אדום ישיר לקשר של רעננה







מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי