אמבפה או באלוטלי: קייטה באלדה משגע את הכדורגל האיטלקי

קייטה באלדה
קייטה באלדה | Gettyimages

ברצלונה איבדה אותו בגלל בדיחה, לאציו קלטה אותו וסלחה לו על בעיות משמעת. הילד ש"חושב שהוא ברמה של רונאלדו" רוצה להביא גביע רגע לפני מעברו הצפוי בקיץ לקבוצה מהצמרת העולמית

(גודל טקסט)

קייטה באלדה היה יכול להיות היום אחד מכוכביה העולים של ברצלונה, אבל מתיחה ילדותית שלחה את הקריירה שלו למקום אחר. עכשיו החלוץ בן ה-22 של לאציו מוגדר כאחד הכישרונות העולים בכדורגל העולמי בדרך להפוך לאחד המלפפונים החמים בקיץ.

 

הוא ממוצא סנגלי, אבל נולד בכפר קטן ליד ג'ירונה הקטלונית, הסמוכה לברצלונה. הוא גדל ב"לה מאסיה", אקדמיית הכדורגל של בארסה. יש לו עוד שלושה אחים כדורגלנים שאחד מהם אף הצטיין בברצלונה, אבל הקטלונים רק יכולים יכולים רק להצטער שנהגו בו בפזיזות. 


 

כשהיה בן 15 הוא נסע עם ברצלונה לטורניר נוער בקטאר והשתובב כאשר הניח קוביית קרח במיטה של חברו הטוב. בבארסה ראו בכך עבירת משמעת קשה ושלחו אותו כעונש להשאלה בקבוצת הבת  – קורנייה. אחרי עונה בה כבש 47 שערים, ברצלונה רצתה להחזיר אותו אליה, אבל הילד הפגוע עד עומקי נשמתו סירב.

 

הוא העדיף הצעות של ריאל מדריד, מנצ'סטר יונייטד ויובנטוס, אבל סוכנו אז, נונציו מרקיונה, הימר במפתיע על לאציו ושלח אותו לאיגלי טארה, היום המנהל הספורטיבי של המועדון. האלבני התלהב ולאציו שילמה עליו סכום מצחיק של 300 אלף יורו, אך במשך שנה הוא לא היה יכול לשחק בשורותיה בגלל בעיות אזרחות.

 

קייטה נדלק על רומא: אהב את האוכל שלה (בין היתר גבינת מוצרלה), הבילויים וגם הכדורגל. השוו אותו מיד למריו באלוטלי וסמואל אטו, אך היו כאלה שלגלגו על היותו שמנמן. הוא מהיר מאוד, מכדרר בחסד ומשחק ברגל ימין באגף שמאל. ולדימיר פטקוביץ', מאמן לאציו בעבר, אמר עליו אז: "הוא יהלום שצריך לעבוד עליו".


קייטה באלדה. בעייתי. צילום: AFP
 

באלדה חתם תחילה רק עד 2015 ולאחר מכן חתם על חוזה מקצועני עד 2018. לאציו השתמשה בו כשחקן רוטציה עד קיץ 2015. באוגוסט, דווקא אחרי פיצוץ בו סוכנו של השחקן טען שהוא צריך לשחק יותר, הוא כבש שער במוקדמות ליגת  האלופות בניצחון על לברקוזן 0:1 ומעמדו החל להתחזק. העונה הוא כבר התפוצץ. אחרי שכבש 10 שערי ליגה בשלוש שנים, הסנגלי ביצע את הפריצה.

 

תחת המאמן סימונה אינזאגי הוא כבש בליגה כבר 15 שערים ובישל שלושה. הוא יחד עם צ'ירו אימובילה (שכבש 22 שערים) רחוקים רק שער ליגה אחד מהשוואת שיא המועדון של צמד כובשים – פיירלואיג'י קאזירגי וג'וזפה סניורי שביחד כבשו 38 שערים בעונת 1996/97.

 

בבארסה, שם מחפשים חלוץ אחרי הפלופ של פאקו אלקסר, רוצים לפי הפרסומים להחזיר את הילד הביתה, אבל הם נאלצים להילחם על השחקן עם ריאל מדריד. לאציו תדרוש כ-30 מיליון יורו בהתחשב בעובדה שחוזהו מסתיים בקיץ הבא והמגעים לחידוש לא מתקדמים לשום מקום.

 

בשבועות האחרונים באלדה מבוקש גם על ידי מילאן, יובנטוס וסביליה. העובדה שהוא חתום עד 2018 בלבד מעלה את החשש בלאציו שהנשיא קלאודיו לוטיטו לא יוכל לשמור את הכישרון העולה. וזו לא הסיבה היחידה. הילד לא מראה שום סימנים של אחד שרוצה להישאר במועדון שנתן לו את הבמה.




ליאו מסי. באלדה יזכה לשחק איתו? צילום: AFP

 

בארבעת המשחקים האחרונים בלבד בליגה הוא כבש שלושער מול פאלרמו בניצחון 2:6, צמד נגד רומא בדרבי בניצחון נוסף 1:3 והיה לשחקן הראשון של לאציו שכבש צמד בדרבי מאז רוברטו מאנצ'יני ב-1998. הוא המשיך בשער ובישול בתבוסה שהנחילה לאציו לסמפדוריה 3:7 ואפילו כבש שער בהפסד לפיורנטינה 3:2. עכשיו לאציו צריכה לקבל את ההחלטה האם לשחררו הקיץ או לשחררו בחינם עוד שנה.

 

הנתונים שלו העונה מדהימים. הוא כובש כל 124.3 דקות, מנצל מצבים באחוזים גבוהים משל מאורו איקרדי וגונסאלו היגואין, הוא דריבליסט מדהים, אבל העונה אינזאגי משתמש בו יותר ויותר כחלוץ מרכזי ולא כשחקן אגף.

 

באלדה הוא לא טיפוס קל. בקיץ האחרון סירב להופיע למחנה האימונים של הביאנקוצ'לסטי בדיוק כשהמועדון היה בכאוס בלתי רגיל ביולי, כשמרסלו ביילסה החליט לסגת מאימון המועדון ואינזאגי מונה מיידית. "אני לא יכול לקבל את הדרך בה הם נוהגים בי", טען בקיץ באלדה, "לוטיטו ואיגלי טארה הבטיחו לי הבטחות ולא קיימו".




סימונה אינזאגי. השלים עם השחקן הסורר. צילום: gettyimages

 

לאציו הסתפקה לאחר מו"מ בהגדלת שכרו ל-1.5 מיליון יורו לעונה, מבלי לפתוח את החוזה.באוגוסט באלדה ואינזאגי התעמתו לאחר שהאחרון פקפק בדבריו של החלוץ שהוא פצוע. השחקן הודיע שהוא לא מגיע למשחק ליגה ויצא נגד המאמן: "לא אתן לאף אחד לפקפק בי. אני מקצוען וחי עבור הכדורגל". אינזאגי שינה את הכיוון אחרי העונה הנפלאה של באלדה ואמר רק באחרונה: "אסור ללאציו לשחרר אותו. הוא שחקן העתיד בכדורגל העולמי".

 

אינזאגי השלים עם השחקן שלו לטובת המועדון, אבל באלדה המשיך להשתולל ורק לאחרונה איחר לחזור מברצלונה, שם חגג את יום הולדתו. "הבעיה הכי גדולה של קייטה היא שהוא חושב שהוא ברמה של כריסטיאנו כבר עכשיו. שחקנים בקבוצה לא סובלים את ההתנהגות שלו ופעם הוא הלך מכות עם סנאד לוליץ' באימון. אפילו הקפטן לוקאס ביגליה היה צריך לומר לו לא פעם לשנות את דרכיו", טען העיתונאי האיטלקי רנצו ג'אנטוניו בשיחה עם ESPN.

 

קייטה ולאציו יפגשו הערב (22:00, שידור חי בספורט3) את יובנטוס לגמר הגביע האיטלקי. "לאציו דומה למונאקו", הזהיר ג'ורג'ו קייליני. "שחקנים כמו קייטה לוקחים אותך למקומות שאתה לא רוצה להיות בהם, בדיוק כמו קיליאן אמבפה". יובנטוס עצמה היא כאמור אחת המועמדות לקלוט את השחקן ואביו, ממאדו, אמר: "אני מרוצה, נחמד לשמוע".

 

כיום הדיבורים הם שבאלדה מעדיף את מילאן על יובנטוס בגלל שהוא לא רוצה לשבת על הספסל, אבל סוכנו הנוכחי אלברטו קלנדה טען שלא היה לו קשר עם הרוסונרי. בספרד מתעקשים שסביליה תנסה לרכוש אותו והוא יוכל לחזור למדינה בה נולד. אפשרות אחרת היא כאמור מאבק בלתי מתפשר בין ריאל מדריד וברצלונה על הכוכב. להיכן שיילך הוא כנראה אחד מהכוכבים שנרצה לשלם על כרטיס למשחק. השאלה היא: האם קבוצה גדולה יותר מלאציו תסבול את ההתנהגות של הילד שחושב שהוא כוכב.

 

 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי