רגע לפני משחק האליפות: מיצ'ל יהרוס את הסטטיסטיקה של זידאן?

זינדין זידאן
זינדין זידאן | צילום: AFP

מאמן ריאל מדריד השיג הכי הרבה נקודות מאז מונה לתפקיד, האקסים ממלאגה ינסו לקלקל. דיווח: המועדון יוציא הודעה רשמית על רכישת ויניסיוס ג'וניור ביום שלישי

(גודל טקסט)

 דריכות גדולה בריאל מדריד לקראת מה שמכנים בעיתון "אס", "המבחן האחרון". הבלאנקוס יתארחו היום במלאגה (21:00), אותה מאמן דווקא מיצ'ל, כוכב הקבוצה בעבר, במטרה לזכות באליפות ראשונה מאז עונת 2011/12.

רגע לפני הכרעת האליפות, העיתון המדרידאי מדווח הבוקר שריאל מדריד הגיעה להסכם סופי עם פלאמנגו על על רכישתו של ויניסיוס ג'וניור ותודיע על כך רשמית ביום שלישי. החלוץ בן ה-16 יעלה 45 מיליון יורו לבלאנקוס, שגברו במירוץ על קבוצות גדולות באירופה, בין השאר על ברצלונה שהציעה עליו 20 מיליון יורו "בלבד".


הברזילאי צפוי להגיע לבירת ספרד בקיץ 2018, אך בקבוצה ידונו עם השחקן ונציגים אם יושאל חזרה לפלאמנגו לתקופה של שישה חודשים או שנה.

בחזרה למשחק, נשיא "לה ליגה" חאבייר טבאס לא יכול היה לחלום על סיום טוב יותר לעונה בו עדיין ריאל מדריד או ברצלונה יכולות לזכות באליפות במחזו האחרון, דבר שדוחף את הליגה הספרדית קדימה על חשבון הפרמייר-ליג בה האלופה כבר נקבעה.


טבאס. המנצח האמיתי של מחזור הסיום (Gettyimages)

אלופת אירופה זקוקה לנקודה אחת בלבד מול מלאגה ותלויה רק בעצמה, כך שכל עוד לא תהיה בפיגור, היא גם לא תצטרך להתעדכן במה שקורה במשחק המקביל בין ברצלונה לאייבר בקאמפ נואו. ריאל מדריד יכולה לשבור את שיא כיבוש השערים שלה בעונה אחת אם תכבוש 7 שערים בשני המשחקים שנותרו לה היום מול מלאגה ובגמר האלופות נגד יובנטוס.

כרגע יש לקבוצתו של זינדין זידאן 167 שערים, לעומת הקבוצה של ז'וזה מוריניו שבעונת 2011/12 מצאה את הרשת 174 פעמים. המשימה קשה, אבל לא בלתי אפשרית, בעיקר כשמדובר במלאגה. הבלנאקוס כבשו עד כה 104 שערי ליגה, 32 באלופות, 22 בגביע המלך, 3 בסופרקאפ האירופי ו-6 בגביע העולם לקבוצות.

זידאן הוא סיפור ההצלחה של ריאל מדריד שזכתה באליפות אחת בלבד מאז חזר הנשיא פלורנטינו פרס לקדנציה שנייה במועדון ב-2009. המאמן הצרפתי מוביל על כל הקבוצות בליגה בנקודות מאז נכנס לתפקיד. ב-57 המחזורים שנערכו מאז מונה למאמן הבלאנקוס הוא מקדים את במצטבר את ברצלונה ב-7 נקודות ואת אתלטיקו מדריד ב-21 נקודות.


סיפור הצלחה. זידאן (Gettyimages)

כמובן שזו רק טבלה וירטואלית, אבל מראה עד כמה הוא שולט. למרות שהגיע באמצע העונה שעברה והחליף את רפא בניטס הרי בחישוב של 38 מחזורים שהם עונה שלמה הוא השווה את שיא הנקודות שצברה הקבוצה עם 96 נקודות כמו מנואל פלגריני בעונת 2009/10. מוריניו ומיגל מוניוס השיגו 92 נקודות.

מי שנמצא במוקד המשחק במלאגה הוא מיצ'ל אקס ריאל מדריד. בנו אדריאן גונסאלס בן ה-28 ששיחק העונה באייבר יצטרף אליו בעונה הבאה במלאגה והחל דרכו בבלנאקוס אמר: "החלום שלי הוא לראות את אבא שלי מאמן בעתיד את ריאל מדריד".

גם עורך "אס" אלפרדו רלאניו התייחס לסוגיה: "מיצ'ל רוצה לאמן בריאל מדריד בעתיד ולכן הוא חייב לנצח את המשחק הזה. ברור שהוא מרגיש את כל כובד העבר שלו כשחקן הקבוצה, אבל הוא חייב גם להיות מקצוען. הכדור ברגליים של ריאל מדריד והשחקנים הם אלה שיקבעו את התוצאה. רונאלדו ואיסקו בריאל מדריד, וסנדרו במלאגה".


מיצ'ל. במוקד המשחק (Gettyimages)

עבור ארבעה משחקני מלאגה זה יהיה משחק מיוחד. ארבעתם החלו את דרכם בריאל מדריד וישחקו נגד האקסית. המגן בן ה-31 מיגל טורס החל את דרכו בבלאנקוס ובמדיהם זכה בשתי אליפויות, הבלם לואיס הרננדס ששיחק בריאל מדריד קאסטייה, הקשר חואן קרלוס ששיחק בריאל מדריד משחק אחד כמחליף, והקשר חוסה רודריגס.

שחקן נוסף שגדל בריאל מדריד אך לא ייקח חלק במשחק הוא הבלם דייגו יורנטה שמושאל מאלופת אירופה וצפוי לחזור אליה בקיץ הקרוב.


טורס. לקח אליפויות במדריד. הערב ייקח ממנה? (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי