קצת שמח, קצת עצוב: צפו במנצ'סטר יונייטד זוכה בליגה האירופית

מנצ'סטר יונייטד מחזיקת הליגה האירופית 2016/17
מנצ'סטר יונייטד מחזיקת הליגה האירופית 2016/17 | AFP

בצל הפיגוע הקשה בעיר, רשם מוריניו 0:2 על אייאקס וגביע שלישי העונה שהבטיח מקום בליגת האלופות. פוגבה ומחיטריאן כבשו ופיטר בוס סגר עוד שנה ללא תואר

(גודל טקסט)

מנצ'סטר יונייטד רשמה הערב (רביעי), זכיה בתואר שלישי בעונה בינונית מבחינתה. השדים האדומים גברו על אייאקס בשטוקהולם והבטיחו בכך מקום לנציגה אנגלית חמישית בליגת האלופות בעונה הבאה.

הבחורים של ז'וז'ה מוריניו ענדו לזרועם סרטים שחורים לזכר קורבנות הפיגוע הנוראי במנצ'סטר, ובאו נחושים לשמח עיר שלמה. המשחק התפתח בצורה מאוד טקטית והפורטוגלי הוכיח את עליונותו על פיטר בוס, כשלא נתן להולנדים לפתח התקפות. פוגבה כבש בדקה ה-18 תוך שהוא נעזר בסאנצ'ס, ומחיטריאן סגר את הסיפור עם שער בפתיחת המחצית השניה.
 


פיטר בוס סגר עונה שניה בה הוא מפסיד את כל התארים, ואייאקס שלו תיזכר כקבוצה מלהיבה שהיתה קרובה, אך לא הצליחה לשתות מהבאר. הצעירים ההולנדים לא השכילו לפרוץ את המערך האנגלי, וכעת יהיה מעניין לראות כמה מתוכם תצליח אייאקס לשמור בעונה הבאה.


מוריניו מונף על ידי השחקנים
מוריניו מונף על ידי השחקנים (AFP)


השדים האדומים רשמו הישג נדיר, כשהשלימו זכיה בכל התארים הקבוצתיים שאפשר להשיג לאורך ההיסטוריה של המועדון. לאורך העונה זכה מוריניו לביקורות רבות, אבל בסופו של דבר סיים עונה עם שלושה תארים – מגן הקהילה, גביע הליגה והליגה האירופית.


הרכבים

מנצ'סטר יונייטד: סרחיו רומרו, אנטוניו ולנסיה, כריס סמולינג, דיילי בלינד, מתיאו דרמיאן, אנדר הררה, מרואן פלאיני, פול פוגבה, חואן מאטה, הנריק מחיטריאן ומרקוס ראשפורד


אייאקס:
 אנדרה אוננה, יול ולטמן, ירו רידולד, דבינסון סאנצ'ס, ברטרנד טראורה, דבי קלאסן, אמין יונס, לסה שונה, חכים זייק, קספר דולברג ומתיאס דה ליחט


מהלך המשחק

דקה 1: המשחק נפתח בדקת דומיה לזכר קורבנות הפיגוע במנצ'סטר.


דקה 15: מבחן רציני ראשון לרומרו. טראורה בעט ממרכז הרחבה היישר לידיו של השוער.


דקה 18: 0:1 למנצ'סטר יונייטד. פול פוגבה קיבל מסירה מצד ימין ובעט לעבר השער כדור שפגע בסאנצ'ס, בילבל את אוננה וחדר לרשת.




פוגבה מעלה את יונייטד ליתרון
פוגבה מעלה את יונייטד ליתרון (AFP)


דקה 47: 0:2. קרן של חואן מאטה פגשה את ראשו של כריס סמולינג שנגח למטה, ומחיטריאן בחצי מספרת כבש את השני.


דקה 77:
חואן מאטה גלש בצורה מסוכנת במיוחד לרגלו של רידולד, אלא שהשופט ריחם עליו ונתן לו רק צהוב. במהומה קטנה שהתפתחה מיד לאחר התיקול קיבל גם רידולד צהוב.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי