טל בן חיים הוצג בפראג: "רוצה להודות למכבי על 4 שנים מדהימות"

בן חיים במדי ספרטה פראג
בן חיים במדי ספרטה פראג | אתר רשמי

החלוץ לאתר הרשמי של ספרטה: "רוצה להראות לראשי המועדון כי עשו את הבחירה הנכונה". לאוהדי הצהובים באינסטגרם: "נתתם לי משהו שאי אפשר לקנות בכסף". קרויף: "הדלתות יישארו פתוחות"

(גודל טקסט)
רשמית: טל בן חיים הוא ההחתמה השביעית של ספרטה פראג הקיץ. החתימה התבצעה כידוע כבר אתמול, החלוץ אף חזר הלילה לישראל ויגיע לצ'כיה בשנית ביום שישי כדי להצטרף לחבריו החדשים לקראת העונה שבפתח, אבל רק הבוקר הודיע על כך מועדונו החדש של החלוץ.


עם נחיתתו לא שכח בן חיים להודות למכבי תל אביב, מועדון בו שיחק בארבע העונות האחרונות, וכן לאוהדי הקבוצה. "נתתם לי משהו שאי אפשר לקנות בכסף", התפייט החלוץ בפוסט שהעלה באינסטגרם, "מהשנייה הראשונה שעליתי על הדשא עם החולצה הצהובה נתתם לי להרגיש כל כך אהוב ואהוד".



 

היום אחרי ארבע עונות אני חותם בספרטה פראג ועוזב את מכבי. אני רוצה להודות למשפחה שלי לאשתי ליאן ולבני בכורי שון שהם הכוח שלי, להורים שלי שליוו אותי בכל צעד וצעד בכדורגל מגיל 6(!) ולחברים הקרובים. אני רוצה להודות למועדון מכבי תל אביב על ארבע שנים מדהימות שבהן השגנו הכל ביחד! הישגים היסטוריים תארים דרבים צהובים ורגעים בלתי נשכחים. לכל החברים לקבוצה לאורך השנים שעזרו לי לעזור לקבוצה, חלקם ישארו החברים הכי טובים שלי לכל החיים, האנשים היקרים שעובדים מסביב לשעון ומאחורי הקלעים רחוק מאור הזרקורים כדי להפוך את המועדון הזה למה שהוא וכמובן לקהל של מכבי שנתן לי להרגיש מהשנייה הראשונה שעליתי על הדשא עם החולצה הצהובה כ"כ אהוד ואהוב, נתתם לי משהו שאי אפשר לקנות בכסף ולא הרבה אנשים זוכים לו וזה האהבה האינסופית שלכם ועל כך אהיה אסיר תודה תמיד. כל שנותר זה להרגיש בר מזל ולהודות על התמיכה ברגעים היפים וגם ברגעים הקשים. אז שוב ת ו ד ה אני אוהב אותכם וכבר מתגעגע! #YallaMaccabi

A post shared by Tal Ben-Chaim ⚽ (@talbenchaim11) on


לאתר הרשמי של ספרטה פראג אמר טל בן חיים: "זה רגע מדהים עבורי להיות כאן, רגע מרגש ואני מאוד מעריך את מאמצי המועדון להביא אותי לכאן ולהפוך אותי לשחקן ספרטה פראג. כרגע אני צריך להוכיח להם שהם קיבלו את ההחלטה הנכונה".


מה הוא יודע על ספרטה פראג: "ראיתי את משחקי הקבוצה נגד הפועל ב"ש בעונה שעברה, ספרטה עשתה קמפיין מדהים ואני מקווה שהעונה נהיה טובים יותר. זו הפעם הראשונה שלי מחוץ לישראל וזה רגע גדול עבורי. אני רק מחכה לאימון הראשון ולהראות למועדון שהם עשו בחירה נכונה".





מאמן מכבי ת"א ג'ורדי קרויף אמר לאתר הרשמי של מכבי תל אביב: "טל היה החתמה מצוינת עבור מכבי ת"א ומאז שהצטרף אלינו לפני ארבע שנים. הוא שיפר את  יכולותיו ועזר למועדון להעפיל לגבהים חדשים. קבוצות מחו"ל התעניינו בטל ואנחנו ידענו לאורך כל הדרך שיהיה קשה מאוד להשאיר אותו במידה ויהיה נחוש להגשים את החלום שלו לשחק בחו"ל. אנו מודים לטל על תרומתו למכבי ת"א, מאחלים לו בהצלחה בקבוצתו החדשה ודלתות המועדון תמיד יישארו פתוחות עבורו כאן".


בן חיים יהיה לשיאן המשתכרים בליגה הצ'כית נכון להיום, הוא גם ההעברה היקרה אי פעם בתולדות ספרטה פראג, אך בצ'כיה מבהירים כי לא מובטחות לו דקות משחק רק בשל כך. מאמן הקבוצה, אנדראה סטרמצ'יוני שבעבר הדריך את אינטר, צפוי לנסות את בן חיים ואת סרדיאן פלבשיץ' – שהעדיף את ספרטה על פני סלטיק והוצג גם הוא הבוקר – במהלך ההכנות לעונה.


עיתוני צ'כיה התייחסו הבוקר לחלוץ הישראלי שמצטרף עבור 2.9 מיליון יורו וחוזה של כמיליון יורו לעונה וב"דנש" נכתב שבן חיים יצטרך להילחם על מקומו בהרכב מול פלבשיץ', הסרבי שנפרד מהכוכב האדום בלגרד. יאקוב קונצ'ני, עיתונאי צ'כי סיפר הבוקר לספורט1: "איש לא מכיר את בן חיים כך שהעיתונות הצ'כית לא יודעת למה לצפות, אבל אם המחיר הוא אכן 2.9 מיליון יורו אז יכול להיות שהוא יהיה בלחץ גדול בגלל תג המחיר הגבוה,  זהו שיא בכל ההיסטוריה של הכדורגל הצ'כי".




בן חיים. בצ'כיה מחכים להצטרפותו לאימונים (אתר רשמי)


העיתון "ספורט" הצ'כי כתב שסטרמצ'יוני בונה קבוצה שבכוונתה לזכות באליפות במטרה לשוב לליגת האלופות, ועל כן בונה סגל עם שני שחקני מפתח בכל עמדה. היריבה העירונית סלביה פראג לא טומנת ידה בצלחת והחתימה שני שחקנים מפורסמים, את קפטן זניט סט. פטרסבורג הפורטוגלי דאני מיגל בן ה-33 אחרי תשע שנים בהן שיחק בקבוצה והטורקי חליל אלטינטופ.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי