ניימאר דורש ערבויות, קאקה: אולי הגיע הזמן שלו לעזוב

ניימאר
ניימאר | AFP

חלוץ ברצלונה לא מוכן שרכישתו תוביל לעונשים, כגון השעיית הקבוצה ממפעלי אופ"א, בפאריס מחפשים פתרון. כוכב ריאל בעבר: "הגיע הזמן לזוז הלאה, הוא שחקן מדהים ולא משנה היכן ישחק"

(גודל טקסט)

יותר מ-24 שעות עברו מאז הציוץ של ג'רארד פיקה שטען כי ניימאר יישאר בברצלונה ועדיין אף אחד מהצדדים לא ממש יודע אם הוא אכן נשאר או עוזב. חוסר ההצהרות הפומביות מראה על מאבק כוחות שנמשך בין הצדדים ואי וודאות שמסתמן שתימשך לפחות עוד מספר ימים. 

לפי הדיווחים האחרונים, ניימאר עדיין שוקל את מעברו לפאריס סן ז'רמן על אף שהצדדים מביעים ספק אם העסקה תוכל לעבור את חוקי הפייר-פליי כל עוד רכישתו תעלה 222 מיליון יורו. הברזילאי גם דורש מהצרפתים ערבויות על כך שיוחתם לחתום מבלי שכל סנקציה תופעל נגדו, הרי שהוא לא ירצה להצטרף לקבוצה אלופה שתורחק מליגת האלופות, למשל.

סיד לאו, אחד מהמומחים בכדורגל הספרדי, סיפר כי הוא כלל לא משוכנע שניימאר יעזוב. "המצב כל כך אבסורדי שכל אחד אומר 'תעירו אותי כשכל זה יסתיים'. רק הודעה רשמית של המועדון או של ניימאר תשים קץ לכל השמועות. המחנה של ניימאר לא מבין למה ג'רארד פיקה פרסם את הציוץ. אין ספק שיש יחסים טובים בין ניימאר לפ.ס.ז', אבל אם ניימאר נחוש לעזוב אז למה פ.ס.ז' לא מגישה הצעה רשמית ומעבירה את הכסף? ברור שיש בעיה לשלם את הסכום במלואו או שניימאר לא ממש נחוש בדעתו".

כוכב ריאל ומילאן קאקה אמר בנוגע לסוגיית המעבר המדוברת: "ניימאר צריך לעשות את ההחלטות הנכונות עבורו. כעת שוק ההעברות פתוח וטבעי שיש הרבה ספקולציות וקבוצות רוצות את השחקנים הכי טובים. אני לא יודע מה מתרוצץ לו במוח, אבל יכול להיות שהוא חושב שזמנו בברצלונה נגמר והגיע לזוז הלאה".


היכולת של בן ארצו
: "הוא שחקן מדהים ולא משנה היכן ישחק בשנים הבאות עדיין הוא יהיה גדול. אני מאחל לו הצלחה בהחלטה, כי זה לא קל להחליט על צעד כזה. הוא משחק בקבוצה טובה ויש לו תמיכה מאביו והמשפחה. זה הכי חשוב". 

בהמשך ישיר לכך, בל'אקיפ נכתב הבוקר שפ.ס.ז' תצטרך להוריד את כלל השכר שלה במועדון כדי לאפשר תשלום של 30 מיליון יורו לעונה לניימאר נטו (50 מיליון יורו עם מסים). כיום המשתכר מספר 1 של פ.ס.ז' הוא אנחל די מאריה עם 10 מיליון יורו נטו לעונה. בנוסף דווח שהמלחמה על ניימאר מתרחשת ברשתות החברתיות בהיעדר החלטה. דני אלבס, למשל, כתב לניימאר: "אל תשכח מי עזר לך כשהגעת לנבחרת ולברצלונה בתחילת הדרך". המגן כידוע חתם הקיץ בעיר האורות.


ניימאר. פ.ס.ז' בודקת כיצד ניתן לבצע את העסקה (Gettyimages)

באופן מקרי וסימבולי כאחד, פ.ס.ז' תעזוב את פלורידה בדרך לטנג'יר למשחק הסופר-קאפ הצרפתי נגד מונאקו בדיוק כשברצלונה תנחת במיאמי מחרתיים. המגן הספרדי יורי ברשישה שעבר מסוסיאדד לפ.ס.ז' דיבר בגלוי על ניימאר: "ההנהלה עובדת קשה מאוד כדי להביא אותו אלינו. אם יגיע זה יהיה דבר מצוין עבורנו". לפי אנשי פ.ס.ז', צירופו של ניימאר לקבוצה יביא להתעניינות של בין 170 ל-200 מיליון אוהדי כדורגל במועדון.

בספרד חוזר "מונדו דפורטיבו" לאופציות החיזוק שנמצאות בברצלונה על הפרק ושם דגש על קוטיניו ופאוליניו. נכתב כי הובטח לניימאר שאם יישאר שני השחקנים האלה יגיעו, ויש לזכור כי מדובר בחבריו לנבחרת ברזיל. בעיתון נכתב שהקבוצה מתרכזת בכך ושרכישת קוטיניו עשויה לעלות בין 80 ל-100 מיליון יורו, על אף שליברפול מסרבת למכור. גם אברגרנדה הסינית לא מוכנה לשחרר את פאוליניו, אלא אם ברצלונה תפעיל את סעיף השחרור שלו – 40 מיליון יורו. כרגע היא הציעה 25 מיליון.

בתוך כך פורסם שפרשת ניימאר מקבלת כותרות גם מחוץ למגרשי הכדורגל ומתברר כי נערה אוהדת של ברצלונה בברזיל החליטה לא ללכת לבית הספר כדי לעקוב אחרי ההתפתחויות עם החלוץ והיא צמודה כל היום לכלי התקשורת השונים. בסקר שנערך באתר "ספורט" הביעו ברצלונה את דעתם באופן נחרץ ו-83 אחוז מההצבעות הן לאופציה שניימאר יצהיר רשמית על כוונותיו בהקדם האפשרי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי