כנס חירום במדריד: "פ.ס.ז' ממוטטת את מבנה הכדורגל"

קיליאן אמבפה
קיליאן אמבפה | טוויטר

נציגי ריאל מדריד, יובנטוס, באיירן מינכן ועוד, דנו בהשתוללות הכלכלית של מחזיקת הגביע הצרפתי, ודרשו מאופ"א לרסן את המצב, גם נשיא המועדון חאליפי נכח במקום. "ל'אקיפ": "אמבפה החליט חד משמעית לעבור לפאריס

קבוצות: פריז סן ז'רמן
(גודל טקסט)

הקבוצות הגדולות באירופה רועדות מפחד מפאריס סן ז'רמן. החשש שהכסף הקטארי שמוזרם לקבוצה בלי חשבון יהרוס את השליטה של הגדולות בכדורגל האירופי, וימחק את הקטנות, נידון בכנס שהתקיים אתמול במדריד.


למרבה האירוניה, בכנס השתתף גם נשיא פ.ס.ז' נאסר אל חאליפי, שהוא אחד מראשי ארגון הקבוצות האירופי, ולא החליף מילה עם נשיא ברצלונה ג'וזפ ברטומאו שנכח אף הוא בכנס.
 

"מירור" מפרסם היום שפ.ס.ז' הפכה לאחת מחמש הקבוצות הגדולות בתבל, ולמעשה היא מכתיבה סדר עולמי חדש. תיאורטית אם עסקת קיליאן אמבפה תצא לפועל, היא תוציא בשבוע 422 מיליון יורו על רכש שני שחקנים. עד כה ריאל מדריד, ברצלונה, מנצ'סטר יונייטד, סיטי וצ'לסי נחשבו לגדולות בשוק העברות, אבל כעת פ.ס.ז', אותה מנהלת "אוריקס קטאר ספורט" טרפה את הקלפים.


נאסר אל חאליפי. העולם כולו נגדו

נאסר אל חאליפי. העולם כולו נגדו (gettyimages)


לפי "אס", בכנס שהיה במדריד השתתפו גם ריאל מדריד, יובנטוס, באיירן מינכן, ליון וארסנל. הדרישה הכללית היא לפנות לאופ"א בבקשה לרסן את פ.ס.ז', ולדאוג שכללי הפייר פליי הפיננסי ייאכפו. אחד ממשתתפי הכנס אמר לעיתון: "יש פאניקה בקרב הקבוצות. החשש הוא שמדינה שלמה (קטאר) עומדת מאחורי קבוצה אחת, ואי אפשר יהיה להתחרות מולם". החשש הוא שפ.ס.ז' תשלוט לחלוטין בעולם הכדורגל ותגרום לנזק לגדולות האחרות, או שקבוצות אחרות ינסו לחקות את פ.ס.ז' ולגייס מדינות אחרות לתמוך בהן כמו סין ומעצמות כלכליות אחרות, מה שיגרום להתמוטטות המבנה של הכדורגל כיום.


יו"ר באיירן, קרל היינץ רומניגה, שהיה נשיא הארגון, הודיע על התפטרותו ונשיא חדש ייבחר ב-5 בספטמבר בז'נבה. ז'אן מישל אולס נשיא ליון מתח ביקורת נוקבת על פ.ס.ז' ואמר: "השחקנים הולכים להיכן שמשלמים להם הכי הרבה ואף אחד לא יוכל להתחרות עם פ.ס.ז'".


בתוך כך, בריאל מדריד ומנצ'סטר סיטי כבר מרגישים נחיתות. הם ניסו להחתים את קיליאן אמבפה, אבל הצעיר בן ה-18 בחר בפ.ס.ז' בגלל ניימאר, ובגלל שהוא יוכל לשחק בקבוצה בעוד שבריאל מדריד וסיטי יצטרך להתחרות על מקומו. "ל'אקיפ" קבע שהשחקן החליט חד משמעית לעבור לפ.ס.ז' שרוצה לשלם למונאקו 180 מיליון יורו ועוד 20 כתוספות, אבל מונאקו לא רוצה לחזק את פ.ס.ז' ומסרבת בינתיים וטענה שלא קיבלה הצעה רשמית. הקבוצה מכרה שחקנים בשווי 173.5 מיליון יורו ולא צריכה את הכסף. גם פאביניו רוצה לעזוב לפ.ס.ז' ובעיתון שואלים האם ההכחשות נועדו רק להרגיע את האוהדים.


אמבפה. עוד החתמה ראוותנית?

אמבפה. עוד החתמה ראוותנית? (gettyimages)


בפ.ס.ז' יצטרכו למכור שחקנים. עסקת ניימאר עלתה כמעט חצי מיליארד יורו, ועסקת אמבפה תעלה 200 מיליון ועוד שכר של 90 מיליון יורו לחמש שנים. על הפרק מכירת חסה רודריגס, חאתם בן ערפה, גז'גוז' כריחוביאק, סרז' אורייה, בלז מטווידי, לוקאס מורה ואנחל די מאריה, אבל פ.ס.ז' גם זקוקה לסגל ומכירה של יותר מדי שחקנים תהיה מסוכנת למועדון.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי