ניימאר מול ריאל או ברצלונה נגד באיירן? היכונו לשלב הבתים

ליגת האלופות
ליגת האלופות | טוויטר

הגרלת ליגת האלופות (19:00) אמנם לא תחזיר את הברזילאי לקאמפ-נואו, אבל עשויה להפגיש בין הקטאלונים לקוטיניו וליברפול. וגם: הפרסים שיוענקו במונאקו, הדרגים, התאריכים והישראלים שהעפילו

(גודל טקסט)
הגרלת שלב הבתים בליגת האלופות תתקיים בעוד שעה קלה במונאקו (19:00), ואמנם הפועל באר שבע לא תהיה שם, אבל אריות אירופה יגלו עם מי ישובצו בתחילת המסע לתואר הנכסף והציפייה לקראת ערבוב והוצאת הכדורים הולכת וגדלה.


32 הקבוצות שישחקו בשלב הבתים יחולקו לארבעה דרגים, כאשר הראשון יכלול רק אלופות. משמע שלפחות מבחינת הניקוד ברצלונה הייתה צריכה להיות בדרג א', אך מכיוון שלא זכתה באליפות ספרד היא משובצת רק בדרג השני. הכלל הידוע הוא שאף קבוצה לא יכולה לשחק באותו בית עם קבוצה מאותה מדינה. כרגיל, יחולקו הקבוצות לשמונה בתים.


 



ריאל מדריד מדורגת (שוב) ראשונה בסוכנויות ההימורים לזכייה בתואר ביחס של 9/2. אחריה ברצלונה 6/1, באיירן מינכן 13/2, פאריס סן ז'רמן 8/1, מנצ'סטר סיטי 12/1. סלטיק, אגב, מדורגת במקום ה-13 (כאשר בפועל היא בדרג רביעי) עם יחס של 1 ל-500. הגמר יתקיים באיצטדיון האולימפי בקייב ב-26 במאי. בנוסף לניר ביטון כמובן גם מרואן קבהא ומאריבור העפילו למפעל ויזכו לחורף חם.



ריאל מדריד תעשה זאת בפעם השלישית? הסוכנויות מגבות אותה (Gettyimages)


הדרג הראשון קבוע מראש כאמור ואלו אלופות שמונה המדינות המדורגות ראשונות בדירוג אופ"א: ריאל מדריד, באיירן מינכן, צ'לסי, יובנטוס, בנפיקה, מונאקו, ספרטק מוסקבה ושחטאר דונייצק.


הדרג השני: ברצלונה, אתלטיקו מדריד, פאריס סן ז'רמן, דורטמונד, מנצ'סטר סיטי, פורטו, סביליה ומנצ'סטר יונייטד.


הדרג השלישי: נאפולי, טוטנהאם, באזל, אולימפיאקוס, אנדרלכט, ליברפול, רומא ובשיקטאש.


הדרג הרביעי: סלטיק, צסק"א מוסקבה, קראבח, ספורטינג ליסבון, אפואל ניקוסיה, פיינורד, מאריבור ולייפציג. 




רוג'רס וביטון. הקשר הישראלי בשלב הבתים בפעם השלישית (AFP)


ההגרלה יכולה כמובן להביא ליצירת בתים סופר מעניינים. נראה שאף קבוצה מהגדולות בדרג ב' לא תרצה להגריל את פאריס סן ז'רמן – שלא משנה היכן תשובץ תהפוך זאת ל"בית מוות" – גם לייפציג מהדרג הרביעי לא תהיה קבוצה מבוקשת במיוחד. מאמן הקבוצה, ראלף האזנהוטל, הצהיר שהוא רוצה את ברצלונה בבית: "אני רוצה להיות בקאמפ נואו שוב. שיחקתי שם פעם כשחקן עם אוסטריה וינה נגד פפ גווארדיולה והפסדנו 3:0 לפני 24 שנה". גם שילובים מדהימים כמו ריאל, סן ז'רמן, ליברפול ולייפציג או באיירן, ברצלונה, ליברפול וספורטינג/פיינורד עשויים לצאת בהגרלה.


במהלך הטקס תחשוף אופ"א את מצטייני השנה, כאשר לתואר שחקן השנה מועמדים כריסטיאנו רונאלדו, ליונל מסי וג'יאנלואיג'י בופון, וכן יוענקו פרסים לשחקנית השנה, שוער השנה (בופון, מנואל נוייר ויאן אובלק), שחקן ההגנה (לאונרדו בונוצ'י, מרסלו וסרחיו ראמוס), הקשר של השנה (קאסמירו, טוני קרוס או לוקה מודריץ') והחלוץ (פאולו דיבאלה, ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו). 



קוטיניו מול ברצלונה. יגיע כאורח לאנפילד? אולי יפגוש את הקטאלונים? (Gettyimages)


המחזור הראשון בשלב הבתים יתקיים ב-12/13 בספטמבר, השני ב-26/26 בספטמבר, השלישי ב-17/18 באוקטובר, הרביעי ב-31 באוקטובר וב-1 בנובמבר, החמישי ב-21/22 בנובמבר והשישי ב-5/6 בדצמבר. 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי