לפני כשלושה חודשים ספרטה פראג שילמה למכבי תל אביב 2.9 מיליון והפכה את טל בן חיים לשחקן הרכש היקר בתולדותיה. הישראלי, ששכרו מוערך במיליון יורו לעונה, הפך למרוויח הבכיר בתולדות הליגה הצ'כית ורף הציפיות עלה לגבהים חדשים. אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. נכון לרגע זה בן חיים לא מספק את הסחורה. החלוץ פתח בשישה משחקי ליגה מתוך שבעה והוחלף בחמישה מהם. המאזן הדל שלו עד כה עומד על בישול בודד ב-458 דקות. קצת יותר משבע וחצי שעות של כדורגל ללא שער.



לאחר שבעה מחזורים ספרטה פראג, שפתחה את הכיס בקיץ, מדורגת רק במקום החמישי בצ'כיה עם 11 נקודות, 10 פחות מוויקטוריה פלזן. קבוצתו של החלוץ הישראלי הודחה מהליגה האירופית כבר בסיבוב השלישי לאחר הפסד כפול צורם לכוכב האדום בלגרד. בן חיים עלה מהספסל בשני המשחקים ולא תרם.



"שבעה משחקי ליגה ועוד מספר מפגשים באירופה ונדמה שבן חיים הוא לא השחקן שספרטה חלמה עליו", נכתב בתקשורת הצ'כית, שאיבדה את הסבלנות לאחר ההפסד 2:0 בדרבי מול סלביה. "שילמו עליו 75 מיליון קראון והציפיות היו לקבל שחקן שיהיה לפחות ברמה הגבוהה ביותר בליגה המקומית. עד כה הקבוצה לא קיבלה ממנו שום דבר. הוא לא הציג יכולת טובה, לא הבקיע שערים ולא סיפק בישולים. הוא לא הראה כלום ובדרבי הוא אכזב כמו כל חבריו לקבוצה, אך ביאביאני וקאלדץ' לפחות איימו על השער".