כובשים את היבשת: המבקיעות הטובות באירופה

דורטמונד
דורטמונד | Gettimages

בוס הפך את דורטמונד לסוחפת, מונאקו שכחה מהנטישות ומסי בטירוף. גם סיטי רוקדת, נאפולי ויובנטוס רומסות, קיין בלתי עציר ורק האגו עלול לחרב את פ.ס.ז'. יעקב זיו עם דירוג המבקיעות הגדולות ביבשת

(גודל טקסט)

ארסן ונגר טען השבוע שליגת האלופות משעממת העונה. בעונה בה הוא לא העפיל לשלב הבתים הוא יורק לבאר ממנה שתה, אבל הרי ברור לכולם שכיבוש שערים הוא שם המשחק בכדורגל האירופי וליגת האלופות מציגה העונה קבוצות שקורעות רשתות בקצב מסחרר. רק שלא 'ננחס' אותן. 




בורוסיה דורטמונד
משהו טוב קרה ב'זיגנל אידונה פארק'. פטר בוס הגיע עם ה'טיקי טאקה' שלו והכדורגל החיובי שהנחיל לו יוהאן קרויף והתוצאה היא 19 שערים זכות בליגה וספגה אחד. השוורצגלאבן נהנים מהפתיחה הכי טובה שלהם אי פעם בבונדסליגה גם תודות לשיטת הרוטציה של בוס. ריאל מדריד כבשה רק 11 שערים ונזקקה ל-96 בעיטות לעשות זאת. דורטמונד כבשה בשבוע אחד 14 שערים בליגה בשלושה משחקים והביסה במשחק האחרון את בורוסיה מנשנגלדבאך 1-6. "ריאל מדריד יכולה להגיע. דורטמונד בטירוף", ה'קיקר' הגרמני שהסביר: "את ההצלחה צריך לשייך לא רק לבוס אלא למנהל הספורטיבי מיכאל צורק שעקב אחרי בוס באייאקס והחליט להיפטר מתומאס טוכל". נתון מעניין לגבי ההבקעות של יריבת דורטמונד. שחקני אלופת אירופה כבשו פחות משלושה שחקני התקפה אותם שחררו הקיץ. הבלאנקוס הבקיעו 11 בליגה ושחררו את אלברו מוראטה (שישה בצ'לסי), מריאנו דיאס (חמישה במארסיי) וחאמס רודריגס (שער בודד בבאיירן מינכן). חזרה לדורטמונד, פייר אמריק אובמיאנג כבר הבקיע שמונה שערים העונה ומדורג ראשון בגרמניה, חלוץ הרכש מפרייבורג מקסימיליאן פיליפ הוסיף ארבעה בדרך לשער זכות של דורטמונד בכל 4.62 בעיטות, כשריאל מדריד עושה זאת בכל 8.72 בעיטות. 


מונאקו
הקבוצה כבשה העונה 21 שערים בליגה ב-7 מחזורים. מכונת השערים של לאונרדו ז'רדים לא ניזוקה גם אם קיליאן אמבפה, שכבש עונה שעברה 22 שערים בליגה ובאלופות, הושאל לפאריס סן ז'רמן. המפתח להצלחה הוא החזרתו של רדמאל פלקאו לימיו הגדולים. הקולמביאני הבקיע 11 שערים בליגה בשבעה מחזורים בלבד ובגיל 31, אחרי הניתוח הקשה שעבר לפני המונדיאל 2014, "אל טיגרה" חזר לכושרו הטוב. פלקאו, שכבש למעלה מ-200 שערים באירופה, טען: "זו העונה הכי טובה שלי". לקראת המשחק נגד פורטו בה שיחק בעבר וזכה בטרבל אמר: "אפילו שם לא כבשתי כל כך הרבה. זה בעזרת אלוהים והחברים שלי במונאקו. התפללתי המון לאלוהים כדי להגיע למצב הזה".



27 שערים העונה והיד עוד נטויה. שחקני סיטי (AFP) 


ברצלונה
ארנסטו ואלוורדה השיג את הפתיחה הכי טובה של מאמן ברצלונה בעונה הראשונה שלו למעט חרארדו 'טאטה' מרטינו ב-2013/14 (שלא זכה באף תואר למעט הסופר-קאפ הספרדי) שניצח שמונה פעמים ברציפות. ואלוורדה רשם שישה ניצחונות כמו טיטו וילאנובה, פפ גווארדיולה, לואיס ואן חאל ויוהאן קרויף. בארסה מחזיקה במאזן מדהים של 2:20 בהפרש השערים בליגה ומי שמריץ את ואלוורדה להצלחה הוא ליואנל מסי (11 שערים בתשעה משחקים בכל המסגרות), שיקווה מחר במשחק מול ספורטינג ליסבון בפורטוגל לכבוש את שער המאה שלו באירופה (96 שערים הוא כבש באלופות ועוד שלושה בסופר-קאפ האירופי). כעת, מנסים באירופה לבדוק האם אפשר לעצור את מסי על ידי שמירה אישית. מאמן ג'ירונה, פבלו מצ'ין, חזר לטקטיקה העתיקה והצמיד אליו את פבלו מפאו, שנגע חמש פעמים בכדור במשחק ומנע אומנם מהפרעוש לכבוש, אך לא מברצלונה לנצח.


נאפולי
בשבוע האחרון נאפולי כבשה 13 שערים בשלושה משחקי ליגה ובסך הכל 22 שערים בשישה מחזורים: 0:6 מול בנוונטו, 1:4 על לאציו ו-2:3 על העולה החדשה ספאל. מאוריסיו סארי מציג את מי שהוא מכנה: "חלוץ מפלצתי" כשהוא מתכוון לדריס מרטנס, שכבש כבר שישה שערי ליגה בשישה משחקים. "חבל שגילינו אותו רק בעונה שעברה כשארקדיוש מיליק נפצע. הוא היה יכול להיות אחד החלוצים הכי טובים בעולם אם היינו מגלים אותו יותר מוקדם", אמר המאמן שיש לו גם את חוסה קאייחון, שבגיל 30 רק הולך ומשתבח עם ארבעה שערים.


יובנטוס
שם המשחק אצל אלופת איטליה הוא פאולו דיבאלה. עשרה שערי ליגה למי שקיבל העונה את החולצה עם המספר 10. גונסלו היגוואין במשבר כבד, אך הוא השאיר את השטח פנוי לדיבאלה שכבש בכל המשחקים למעט בהפסד לברצלונה באלופות ובניצחון על פיורנטינה 0:1 בו כבש מריו מנדזוקיץ' את שער הניצחון. ההצלחה של היהלום בן ה-23 גרמה לפרסום כאילו מנצ'סטר יונייטד מוכנה לשים על השולחן 155 מיליון ליש"ט כדי לרכוש אותו בינואר. בנוגע לסטטיסטיקה, רק שחקן אינטר אנג'לילו ב-1958 נהנה מפתיחה טובה יותר של העונה בכיבוש שערים.



11 שערים בתשעה משחקים, מי באמת יכול לעצור את מסי? (AFP) 


פאריס סן ז'רמן
הריב בין ניימאר ואדינסון קבאני קטע הצלחה של 100% הצלחה של פאריס סן ז'רמן בליגה. השלישיה שלהם המכונה
MCNעמדה לקרוע את הליגה לגזרים, אבל ההרגשה שהבעיות בין קבאני לניימאר יקטעו סיפור הצלחה מסחרר של נאסר אל חלאיפי שהצליח לאסוף שלושה חלוצים גדולים ביחד – ניימאר, קיליאן אמבפה וקבאני. גם אם הסיפור לפיו לאורגוואי הוצע מיליון יורו כדי שיוותר על בעיטות הפנדל אינו נכון ההרגשה היא שהריבים והאגו בחדר ההלבשה יהרסו את הפרויקט. גם בחדר ההלבשה של סגנית אלופת צרפת לא אוהבים שניימאר נחת עליהם עם תנאים מטורפים כמו תשלום 3 מיליון יורו לחודש. הכוכב מאורגוואי כבש עד כה שבעה שערי ליגה ועוד צמד בניצחון על סלטיק 0:5 באלופות. הברזילאי הבקיע ארבעה שערים בליגה ועוד אחד מול סלטיק ואמבפה שער אחד בליגה ושער נוסף באלופות. שלושתם ביחד כבשו 16 שערים.


מנצ'סטר סיטי
כשפפ גווארדיולה יורה בכל הכלים שלו הוא פוגע. סיטי כבשה העונה כבר 27 שערים בשמונה משחקים בכל המסגרות. סרחיו אגוארו (שישה) וגבריאל ז'סוס (ארבעה) הם היהלומים בהתקפה וכמעט בכל משחק בו ישחקו ביחד גם כבשו או בישלו. לירוי סאנה כבש חמישה שערים משבע בעיטות לשער בלבד. ראחים סטרלינג, שהבקיע חמישה שערים, הודיע לארסן ונגר שישכח מההצעה לתת אותו תמורת אלכסיס סאנצ'ס וכסף. מודה ועוזב ירוחם.


טוטנהאם
הארי קיין הוא מכונת שערים יחידה בקבוצה שמתבססת עליו לחלוטין. הוא כבש בספטמבר שמונה שערים (ארבעה צמדים כולל אחד בנבחרת) ונראה שהתאושש מ"קללת חודש אוגוסט". מאוריסיו פוצ'טינו אומר שהוא מאוהב בו. קיין כבש כבר 82 שערים בליגה האנגלית ואלן שירר בטוח שהוא יוכל לשבור את השיא שלו מהר מאוד (260 שערים). גם באלופות, קיין יורה אחרי שהבקיע צמד בניצחון על דורטמונד 1:3.



לוהט. קיין (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי