זה היה צפוי: רונלד קומאן פוטר מתפקידו כמאמן אברטון

רונאלד קומאן
רונאלד קומאן | AFP

אחרי ה-5:2 מול ארסנל, הנהלת הטופיז הודיעה על סיום דרכו של המאמן אחרי 16 חודשים ופתיחת עונה מאכזבת. שון דייץ' מברנלי הוא המועמד המוביל להחליפו. צפו במשחקו האחרון

(גודל טקסט)

אחרי שהציגה את פתיחת העונה הגרועה ביותר שלה מזה 11 שנים, אברטון הודיעה היום (שני) על סיום דרכו של רונלד קומאן. המאמן ההולנדי, שהגיע לקבוצה בקיץ שעבר, התקשה להוציא את הטופיז מהמשבר כאשר התבוסה 5:2 לארסנל, הייתה זו שהכריעה. כזכור, קומאן קיבל תקציב בלתי מוגבל בקיץ האחרון ועמד מאחורי מסע הרכש הגדול ביותר של אברטון, שעמד על 135 מיליון ליש"ט. הטופיז ירדו מתחת לקו האדום והשיגו רק שמונה נקודות מתשעה משחקים. 


הקבוצה החזירה את ויין רוני לסגל, רכשה את גילפי סיגורדסון, ג'ורדן פיקפורד, דייבי קלאסן, מייקל קין וסנדרו ראמירס. אולם התקוות לעשות את קפיצת המדרגה יחד עם קומאן לא המריאו וגם בליגה האירופית הקבוצה קרסה. בשבועות האחרונים שמו של המאמן עלה כמועמד אפשרי לשוב לנבחרת הולנד, כעת בהתאחדות ההולנדית עשויים לנהל איתו מגעים בצורה נוחה יותר. בהודעת המועדון של אברטון נכתב: "אני מודים לרונלד על 16 החודשים שלו במועדון. הנהלת הקבוצה ויושב הראש בחרו להיפרד ממנו למען עתידה של אברטון". קומאן הגיעה לפגישה במתקן האימונים בשעת בוקר מוקדמת אחרי שלא ישן בלילה וקיבל את הודעת הפיטורים. שון דייץ' מברנלי, המבוקש גם בלסטר, הוא המועמד המוביל להחליפו. דייויד אנסוורת' מונה למאמן זמני. 




מוקדם יותר, כשקומאן נשאל אחרי המשחק אם יש לו משהו חיובי לומר ענה: "שום דבר. אולי שהשחקנים נראו בסדר באימון החימום לפני המשחק. ההחלטה אם אמשיך או לא כבר לא בידיים שלי. אני מאמין שאוכל להפוך את המצב, אבל מישהו אחר יחליט. מצדי תכתבו מה שאתם רוצים". גם המגן לייטון ביינס הודה: "אנחנו מאכזבים את עצמנו, את המאמן ואת ההנהלה". לצערה של אברטון, המשחק הבא הוא מול צ'לסי בגביע הליגה (רביעי, 21:40, ספורט2).


אצל המנצחת נראו חיוכים גדולים. בארסנל מקווים לחזור למלחמה על המקום בין ארבע הגדולות והכרטיס לליגת האלופות. המשחק היה בסימן 12: רוני הבקיע את שערו ה-12 מול התותחנים והפך לשחקן שהבקיע יותר מכל אחד אחר מולם. לעומת זאת, הקבוצה הלונדונית צברה ניצחון 12 בפרמייר-ליג על אברטון והשוותה את שיא הניצחונות שלה מול יריבה אחת. בנוסף, היא ניצחה את אברטון יותר מכל קבוצה אחרת בהיסטוריה (95 בכל המסגרות).


100 – Arsenal have become the first team to score 100 @PremierLeague goals against a single opponent (Everton). Century.

— OptaJoe (@OptaJoe) October 22, 2017


ארסנל היא גם הראשונה שכבשה 100 שערים נגד אברטון בפרמייר-ליג. ארסן ונגר הגיע ל-35 ניצחונות בקריירה על הקבוצה מליברפול. "אוזיל חזר ליכולת הטובה שלו. אמרתי לו אחרי המשחק שאוזיל בריא הוא שחקן אחר לגמרי", סיפר המאמן הצרפתי באושר. "קשה לציין שחקן כלשהו. כולם היו מצוינים והיה חשוב להשיג את ניצחון החוץ הראשון שלנו העונה".


רונאלד קומאן. אין לו שום דבר חיובי לומר (AFP)
רונאלד קומאן. חסר מילים וגם כעת חסר קבוצה (AFP)
 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי