סוארס: "זה היה עניין של זמן עד שאחזור להבקיע"

לואיס סוארס
לואיס סוארס | AFP

אחרי פתיחת עונה היסטורית עבור ברצלונה, החלוץ שבר בצורת מול לגאנס וענה למבקרים. ואלוורדה מתכנן שינויים לקראת ינואר, וגם: מי יפתח לצד אומטיטי מול ולנסיה?

(גודל טקסט)

ברצלונה השוותה את הפתיחה הטובה ביותר שלה בליגה הספרדית, עם 0:3 מוחץ על לגאנס אמש (שבת). הקטלונים אומנם פתחו בצורה מרשימה את העונה גם ב-2012/13 ו-2013/14, אך העונה ההפרש השערים איכותי הרבה יותר +29 לעומת 27+ ו-24+ בהתאמה. אחרי החגיגה בבירה הספרדית והתיקו בין אתלטיקו לריאל מדריד, הפער של ברצלונה מהבלאנקוס עומד על עשר נקודות.


בזמן שליאו מסי הסתפק ביכולת פושרת, לואיס סוארס חזר לעניינים עם צמד, ששבר בצורת בת 203 ימים, שהעלה את המאזן שלו לחמישה שערים והוא כבר עם 125 כיבושים במדי הקטלונים. גם מארק אנדרה טר סטגן, ששוב שמר על שער נקי, הצטיין. בסיום אמר החלוץ: "זה היה עניין של זמן עד שאחזור להבקיע. הדבר החשוב ביותר הוא שניצחנו, אנחנו תמיד רוצים לשחק יפה אבל זה לא תמיד עובד".

 


ארנסטו ואלוורדה היה מרוצה מהיכולת בבוטרקה: "זה היה משחק קשה, ואני מאושר שניצחנו. לגאנס ספגה רק שני שערים בחמישה משחקים והיה לנו קשה לשחק. במחצית השנייה הם נסוגו ואז היו לנו יותר הזדמנויות. התוצאה קצת משקרת, אבל גם נורדין אמרבט אוהב לשחק עם הרבה מגע ולסחוט צהובים. הכרטיס שג'רארד פיקה ספג לא היה במקום". המאמן בחר להחמיא לצמד המצטיינים: אנדראה עושה עבודה נהדרת מתחילת העונה ונותן לנו הרבה ביטחון. לגבי לואיס, אנחנו מדברים הרבה ואני שמח שזה הביא לתוצאות".


ג'ורדי אלבה הוסיף: "סוארס הוא החלוץ הטוב בעולם. גם כשהוא הגיע ולא כבש אנשים ביקרו אותו ואפילו התייאשו. מאז הוא לא הפסיק להבקיע ונתן לנו כל כך הרבה". סמואל אומטיטי סיכם: "המטרה שלנו הייתה לנצח, ולצבור שלוש נקודות והשגנו אותה".



מחמאות מואלוורדה. טר שטגן (AFP) 


מי שעמד במרכז הסערה היה פיקה. הבלם ספג כרטיס צהוב אחרי תיקול על אמרבט, והוא ייעדר ממפגש הפסגה מול ולנסיה במחזור הבא. עדיין לא ברור מי יתפוס את מקומו במרכז ההגנה לצד אומטיטי כאשר חאבייר מסצ'ראנו פצוע. האופציה היחידה של ואלוורדה כרגע היא תומאס ורמאלן, שעדיין לא קיבל דקות העונה בליגה, ועשוי לעזוב כבר בחודש ינואר. בינתיים, הנהלת הקטלונים תנסה להאריך את ההתקשרות עם פיקה, שחוזהו מסתיים בקיץ 2019. על פי הדיווחים באיטליה, יובנטוס עוקבת אחרי המגעים בין פיקה לברצלונה כאשר גם מנצ'סטר סיטי בתמונה.


בגזרת העוזבים, נדמה כי עתידו של אלייש וידאל במועדון הוכרע. המגן אומנם שולב אתמול כמחליף, אך בצוות המקצועי ינסו למכור אותו במועד ההעברות הקרוב. על פי הדיווח, ואלוורדה הבהיר לרוברטו פרננדס כי וידאל לא מספיק איכותי עבור הסגל הבכיר של ברצלונה. לעומתו, דניס סוארס זכה לשבחים כאשר המאמן אמר בסיום: "אני סומך על דניס בצורה טוטאלית. אני שמח להשתמש בו בכול הזדמנות". הדברים של ואלוורדה עשויים להרגיע את הגזרה סביב הקשר הצעיר, שזכה להתעניינות מצד נאפולי בשבועות האחרונים. 
 


החוזה יוארך? פיקה (AFP)  

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי