צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד בשמינית הגמר, אתלטיקו מדריד בליגה האירופית

אדן הזאר
אדן הזאר | AFP

מחזור הסיום בשלב הבתים: הבלוז סיימו ב-1:1 עם הקולצ'ונרוס שראו את רומא עולה על חשבונם. מהפך של השדים האדומים על צסק"א הבטיח להם את המקום הראשון. גם יובנטוס ובאזל עלו. 1:3 לבאיירן על פ.ס.ז'

(גודל טקסט)
המחזור השישי והאחרון בליגת האלופות החל הערב (שלישי), כשצ'לסי הבטיחה את המקום הראשון בבית 2 על חשבון אתלטיקו מדריד שהמשיכה לליגה האירופית, אחרי שרומא גברה 0:1 על קרבאח במשחק המקביל ועלתה על חשבונה לשמינית הגמר. בנוסף מנצ'סטר יונייטד הבטיחה את המקום הראשון בבית 1 ועלתה לשלב הבא אחרי מהפך 1:2 על צסק"א מוסקבה, יחד עם באזל. גם יובנטוס העפילה אחרי 0:2 על אולימפיאקוס.


בית 1
מנצ'סטר יונייטד – צסק"א מוסקבה 1:2

השדים האדומים עלו לשמינית הגמר מהמקום הראשון עם  ניצחון 40 רצוף באולד טראפורד באלופות, אבל הפגינו מחצית ראשונה נוראית בה ירדו להפסקה בפיגור מפתיע של 1:0, למרות שהרוסים שיחקו ללא ביברס נאתכו ופונטוס ורנבלום המושעים. 



ממש לפני הירידה להפסקה, ערבוביה ברחבה של המארחת הסתיימה בבעיטה של ויטיניו, שפגעה בגב של אלאן דזאגוייב שהיה בספק נבדל, ונכנסה לרשת של סרחיו רומרו. השער נחשב והרוסים ירדו להפסקה ביתרון. לוק שואו שקיבל הזדמנות נדירה לשחק פישל והיה אחד האשמים בשער.  יונייטד כבר הייתה בסכנת הדחה, אך בדקה ה-64 פול פוגבה בישל במסירת עומק נהדרת את היתרון ללוקאקו ודקה לאחר מכן מרקוס ראשפורד כבר קבע מהפך מבישול של חואן מאטה.



שחקני יונייטד חוגגים מהפך ששווה מקום ראשון בבית (Gettyimages)


בנפיקה – באזל 2:0
באזל רשמה קמפיין מרשים בשלב הבתים וסיימה עם ניצחון באיצטדיון האור על בנפיקה שרשמה את אחד הקמפיינים העלובים שלה עם אפס נקודות. כבר אחרי חמש דקות העלה בנגיחה מוחמד אליונוסי את האורחים ליתרון מהגבהה של מיכאל לאנג. בדקה ה-65 דימיטרי אוברלן הכפיל את היתרון מבישול של מנואל אקנג'י.


בית 2
באיירן מינכן – פאריס סן ז'רמן 1:3
ניצחון גדול של הבווארים לא מנע מפ.ס.ז' לסיים ראשונה בבית, אחרי שהמארחים היו צריכים לנצח בהפרש ארבעה שערים. למרות זאת, בבאיירן יכולים להיות מרוצים אחרי שנקמו בפ.ס.ז' על התבוסה 3:0 במשחק הראשון בעקבותיו פוטר קרלו אנצ'לוטי. לצרפתים זה היה הפסד שני ברציפות בכל המסגרות אחרי ההפסד 1:2 בליגה לשטרסבורג לראשונה העונה ספגו שלושה שערים. באיירן ניצחה 20 מ-21 משחקי הבית שלה באלופות. כבר בדקה התשיעית הגביה חאמס רודריגס כדור מימין לרוברט לבנדובסקי, שבעט מקרוב בקלות את ה-0:1 לרשת של אלפונס אראולה. בדקה ה-37 הקולומביאני עשה זאת שוב, כשהפעם הכדור הגיע לקורנטן טוליסו שהכפיל את היתרון בנגיחה.



טוליסו. צמד של הקשר הצרפתי (AFP)




בדקה ה-50 קיליאן אמבפה דאג להשאיר את קבוצתו בעניינים כשנגח את ה-2:1 מכדור שהקפיץ לעברו אדינסון קבאני. הצרפתי הצעיר הפך לשחקן הצעיר ביותר שכבש עשרה שערים במפעל בגיל 18, 11 חודשים וחמישה ימים. בדקה ה-70 במבצע כל צרפתי דווקא אצל הגרמנים, קינגסלי קומאן, אקס פ.ס.ז' פרץ בשמאל והעביר רוחב לטוליסו שהשלים צמד עם בעיטה ממרכז הרחבה. בסופו של דבר ניימאר נכשל במשימה להיות השחקן הראשון שכבש בכל ששת משחקי הבית המוקדם. כריסטיאנו רונאלדו ינסה לעשות זאת מחר.


סלטיק – אנדרלכט 1:0
במשחק על הליגה האירופית בו ניר ביטון ישב על הספסל 90 דקות, הבלגים אמנם ניצחו אך לא בהפרש של שלושה שערים אותו היו צריכים כדי לעלות לשלב הנוקאאוט בליגה האירופית. בדקה ה-62 שער עצמי של יוזו שימונוביץ' קבע את תוצאת המשחק אחרי שהבלם ניסה להרחיק מסירה של דניס אפיה.


בית 3
צ'לסי – אתלטיקו מדריד 1:1
המשחק המרתק של המחזור הפגיש בסטמפורד ברידג' את הבלוז שכבר העפילו לשמינית הגמר והבטיחו את המקום הראשון, על חשבון הקולצ'ונרוס שלא הצליחו לנצח בקרב הגורלי ויסתפקו בליגה האירופית. המחצית הראשונה אמנם הייתה מאופסת, אך בדקה ה-56 כדור קרן מימין הגיע לפרננדו טורס שנגח אותו לעבר סאול. הקשר הצעיר לא ממש התקשה לדחוק עם הראש את היתרון לקבוצתו. בדקה ה-77 הגיע השיוויון כשכדור שבעט אדן הזאר פגע ברגלו של סטפן סאביץ' ונכנס לשער של יאן אובלאק.



סאול. שער היתרון שלו לא עזר (Gettyimages)


רומא – קראבח 0:1
הג'אלורוסי שבסיבוב בקודם ניצחו 1:2 את הקזחים צריכים ניצחון ב"אולימפיקו" ידעו שהם צריכים לנצח גם בבית כדי להבטיח עלייה לשלב הבא ואיבוד נקודות של הקולצ'ונרוס, והסתפקו בניצחון מינימלי. זה לקח קצת זמן אבל בדקה ה-53 מהלך קבוצתי יפה של רומא הסתיים בכדור ששלח דייגו פרוטי לאדין דז'קו ששהיה בספק נבדל. הכדור נהדף על ידי השוער וחזר לארגנטינאי שכבש את היתרון.


בית 4

אולימפיאקוס – יובנטוס 2:0

אחרי שחזרה למירוץ האליפות באיטליה עם ה-0:1 על נאפולי 0:1, הגברת הזקנה רוצה הבטיחה את העלייה לשלב הבא בליגת האלופות עם ניצחון בפיראוס. בדקה ה-16 העביר דוגלאס קוסטה הברזילאי כדור רוחב לחואן קואדרדו שבעט פנימה את ה-0:1. פדריקו ברנרדסקי הכפיל עם שער נהדר בדקה ה-89. 


ברצלונה – ספורטינג ליסבון 0:2
רק לפורטוגלים היה על מה לשחק במפגש הזה בין שתי הקבוצות, אך בסופו של דבר ברצלונה הייתה זו שניצחה. בדקה ה-59 פאקו אלקאסר העלה את הבלאוגרנה ליתרון כשנגח לרשת כדור קרן משמאל ובדקה ה-90 דווקא האקס ז'רמי מאתייה דחק את הכדור לשער קבוצתו והכפיל את היתרון של בארסה אחרי כדור רוחב של דניס סוארס.


✈️ Hacia octavos con 14 puntos en la fase de grupos
✅ Victoria
✅ Victoria
✅ Victoria
✅ Empate
✅ Empate
✅ Victoria

¡Buen trabajo! #ForçaBarçapic.twitter.com/0iMGA5G87n

— FC Barcelona (@FCBarcelona_es) December 5, 2017

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי