פפ גווארדיולה: אמרתי לשחקנים לחגוג, אבל רק בחדר ההלבשה

ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה
ז'וזה מוריניו ופפ גווארדיולה | AFP

מנג'ר מנצ'סטר סיטי התייחס לאירועי הדרבי לפני סוונזי (רביעי, 21:45 בספורט1), מוריניו הגיב לדבריו לפני בורנמות' (22:00 בספורט2). וגם: ליברפול מול ברומיץ', ארסנל אצל ווסטהאם וטוטנהאם מארחת את חמד וכיאל

(גודל טקסט)
המחזור ה-17 בפרמיירליג ייצא לדרך עוד הערב, אבל מחר (רביעי) ייערך רוב המחזור וגם הגדולות יצטרפו למעגל המשחקים. יהיה מסקרן לראות כיצד שתי המנצ'סטריות יתאוששו מאירועי התגרה בחדר ההלבשה, אליהם המנג'רים התייחסו בדרכם במסיבות העיתונים לקראת המשחק.


בעוד פפ גווארדיולה טען שהחגיגות לא היו מוגזמות, ז'וזה מוריניו ניסה להעביר את האחריות לאנשי היריבה העירונית ובראשם גווארדיולה. משטרת מנצ'סטר רבתי הודיעה שבשלב זה לא פתחה בחקירה לגבי אירועי הדרבי, למרות שמדובר על מהומה בה השתתפו 30 שחקנים, אנשי צוות וסדרנים. אבל השאלה החשובה באמת היא האם הפער במקום הראשון יגדל? 



סוונזי – מנצ'סטר סיטי (21:45, ספורט1 על גבי חגיגה אנגלית)

מנצ'סטר סיטי לא רוצה שאירועי חדר ההלבשה יעיבו על ההצלחה המסחררת. 14 ניצחונות רצופים בליגה ויתרון 11 נקודות על יונייטד השנייה. גווארדיולה עשוי לתת לכמה שחקנים לנוח אחרי המשחק הקשה ב"אולד טראפורד" והמועמדים לפתוח הם סרחיו אגוארו, ברנרדו סילבה, אילקאיי גונדואן ודנילו. פפ עשוי לתת מנוחה גם לדויד סילבה לקראת המפגש עם טוטנהאם בסוף השבוע. הברבורים רגועים יותר אחרי שסיימו סדרה שלילית של שבעה משחקים ללא ניצחון כשגברו על ווסט ברומיץ' 0:1 בסוף השבוע. 



סילבה. עשוי לנוח במחשבה לקראת המחזור הבא (Gettyimages)


פפ נתן את הגרסה שלו לאירועים באולד טראפורד והפיל את האחריות על מוריניו, מבלי להאשים אותו ישירות: "אני זה שעודדתי את השחקנים לחגוג. תאמינו לי שלא הגזמנו. זה היה כמו אחרי הניצחון על סאות'המפטון. שמחנו אותו דבר כי זה היה דרבי והיריבה הכי קרובה. כל קבוצה זכאית לחגוג, אבל בתוך חדר ההלבשה. ההתנהגות שלנו הייתה בסדר גמור, תאמינו לי. כל קבוצה בעולם חוגגת כשהיא מנצחת בדרבי. כשניצחתי עם באיירן שמחנו ואותו דבר עם ברצלונה. חגגנו גם בנאפולי, אבל הכל בתוך חדר ההלבשה". המנג'ר גם הוסיף על הפער הגדול בצמרת: "עדיין לא זכינו באליפות. אנשים חושבים שאנחנו כבר אלופים, אבל אני לא".


מנצ'סטר יונייטד – בורנמות' (22:00, ספורט2)

מוריניו, שאיחר למסיבת העיתונאים כאילו כדי לשמוע מה היה לפפ גווארדיולה להגיד, נשאל על דבריו ואמר: "הוא אומר, הוא אומר. אני לא שם כדי להגיב. עבורי זה עניין של גיוון או שוני בחינוך, אבל אני מזכיר לכם שזו מסיבת עיתונאים לקראת בורנמות'". על הפער מסיטי אמר: "כשהיה פער של שמונה אמרתי לכם שאנחנו הולכים צעד אחר צעד. בשנה שעברה סיימנו נגד בורנמות' בתיקו בבית. ננסה לעשות תוצאה טובה יותר. עשינו תוצאה רעה נגד סיטי ואני לא רוצה שנעשה שתי תוצאות רעות".


בורנמות' הפסידה רק פעם אחת בששת משחקיה האחרונים ולא הפסידה ארבעה משחקי חוץ רצופים. הקבוצה של אדי האו סיימה ב-1:1 במשחקה האחרון באולד טראפורד. האו נשאל על אפשרות של מהלומות מול יונייטד ונשאר דיפלומט: "זה הדבר האחרון שאני יכול לחשוב עליו". ויקטור לינדולף עשוי לפתוח במקום מרכוס רוחו שנפצע בדרבי ואילו פול פוגבה עדיין מורחק למשחק שני מתוך שלושה. אנטוניו ולנסיה ואשלי יאנג עשויים לזכות למנוחה.


Jose: "Nobody likes to lose once, nobody likes to lose twice – I think that's something every team in the world feels. When you lose a match, in the next one you have that little bit extra to give." #MUFCpic.twitter.com/QwzjLQ8UCT

— Manchester United (@ManUtd) December 12, 2017


ליברפול – ווסט ברומיץ' (22:00)
גם מנג'ר המייטירדס התייחס לאירועי הדרבי במנצ'סטר. יורגן קלופ עקץ את מוריניו שהתרגז על המוזיקה הרועשת בחדר ההלבשה של סיטי וטען: "זה קרה גם אצלנו שקבוצה או שתיים עשו הישג וחגגו ברעש גדול. אין לי בעיה עם זה כל אתה מראה קצת כבוד".


Klopp on tunnel behaviour/bust-ups: "We've had 1 or 2 draws at home and I've heard loud music from the other side. I've got no problem with that. Everything is allowed as long as you show the right amount of respect."

— James Pearce (@JamesPearceEcho) 12 בדצמבר 2017



קלופ, שבמשחק האחרון סיים ב-1:1 מאכזב נגד אברטון, נשאל על החילופים הבלתי פוסקים בהרכב והרוטציות ואמר: "כל מנג'ר שהיה לו סגל גדול כמו שיש לי היה מחליף שחקנים". על העימות שלו עם כתב "סקאיי" אחרי המשחק: "עכשיו אני רגוע. חמש דקות אחרי המשחק זה עצבים.  לפעמים אתה מסתכל בעיניים של הכתבים ואתה רואה שהם לא ממש מתעניינים במה שיש לך לומר". 


קלופ דיבר על ווסט ברומיץ': "הם ישחקו כדורגל פיזי עם כדורים ארוכים. הם צריכים נקודות כי הם בתחתית. משחק שעבר הם שיחקו עם שלושה חלוצים, אבל אני מניח שלא נגדנו". ג'ואל מאטיפ ייעדר מהמשחק, אדם לאלאנה התאמן כרגיל ועשוי לקבל דקות משחק. פיליפה קוטיניו ורוברטו פירמינו עשויים לחזור להרכב הפותח. הבאגיס מחפשים ניצחון ראשון מאז אוגוסט. 



הרוטציות יימשכו גם על חשבונו? סלאח כובש בדרבי (AFP)


ווסטהאם – ארסנל (22:00)

בשבת האחרונה השיגה ווסטהאם ניצחון בכורה תחת דייויד מויס כמנג'ר, אך האם הוא מסוגל לעשות זאת לארסנל שלא ניצחה במחזור האחרון את סאות'המפטון?. עד כה ב-18 המשחקים האחרונים בין הצדדים, ווסטהאם ניצחה רק באחד באמירויות, באוגוסט 2015. ארסנל לא הפסידה לווסטהאם בחוץ בתשעה משחקים מאז 2006.


ארסן ונגר דיווח ששקודראן מוסטפי (פציעה במפשעה) וארון ראמזי (בירך) לא ישחקו. המנג'ר גם עדכן בנוגע לחוזה של מסוט אוזיל: "הוא עדיין לא אמר לנו 'לא' סופית. אמרתי מאות פעמים שאני רוצה שהוא ואלכסיס סאנצ'ס יישארו". על אוליביה ז'ירו שרוצה לעזוב אמר: "הוא לא הפך עבורי לשחקן ספסל. הוא שחקן חשוב מאוד עבורי והוא חלוץ טוב, אבל יש לי הרבה חלוצים טובים ולא כולם יכולים לשחק ביחד".


ונגר נשאל על המהומה בדרבי של מנצ'סטר ואמר: "שחקני כדורגל יכולים להגזים אחרי עימות ביניהם, אבל הם כמו מתאבקי סומו שמעמתים ביניהם ועדיין יש להם כבוד הדדי אחד לשני".



ז'ירו. קשה לו עם היותו שחקן ספסל (Gettyimages)


טוטנהאם – ברייטון (22:00)

התרנגולים נשמו לרווחה אחרי ניצחון על סטוק 1:5 בשבת. זה היה ניצחון ראשון אחרי ארבעה משחקים בהם לא ניצחו והתוצאות בצמרת אפשרו להם להתקרב לצמרת. דווינסון סאנצ'ס, בלם טוטנהאם, מורחק למשחק נוסף, בעוד המנג'ר מאוריסיו פוצ'טינו עדכן כי טובי אלדרווירלד ייעדר לפחות עד חודש פברואר. ויקטור וונאיימה שחזר לאימונים עדיין לא כשיר.


שאר המשחקים

ניוקאסל – אברטון (21:45)

סאות'המפטון – לסטר (21:45)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי