והרי התחזית: המאבק בליגת העל, כדור הזהב הבא והזוכה במונדיאל

מסי
מסי | AFP

השנה האזרחית החדשה החלה ועמית לוינטל מתייחס לסוגיות הבוערות. האתגר של מסי בגביע העולם, הדומיננטיות של ברזיל, חזרתן של קבוצות הפרמיירליג לשלבי ההכרעה באלופות וההפתעה שמתכננת בית"ר ירושלים

(גודל טקסט)

השנה האזרחית החדשה נפתחה ואין זמן טוב מזה לספק את התחזיות לשנת 2018. עמית לוינטל עם חמש תחזיות, ממאבק האליפות בליגת העל ועד לזוכה הגדולה במונדיאל.

1. מונדיאל – גרמניה אלופת העולם תיפול. ברזיל צרפת וספרד פייבוריטיות
אז מה יקרה במונדיאל ברוסיה? כחמישה חודשים לפני שהטורניר נפתח, אלו התחזיות בכל הנוגע לנבחרות המובילות.

גרמניה – הפסטיבל התקשורתי סביב חזרתו של מנואל נוייר מפציעה ארוכה ירדוף את אלופת העולם. זה הרי חוק מרפי שמרוח על הקיר של עונת 2017/18 – השוער הטוב בעולם על המגרש הוא מארק-אנדרה טר שטגן והוא אמור לשבת על הספסל בקיץ ברוסיה ולצפות בנוייר המנותח – האליל הגרמני הקפטן המנהיג – מפשל ברגע האמת (יציאה רחוק מהשער בתזמון חלוד וקלוקל). בעיה נוספת היא החוב של יוגי לב כלפי אהוביו גיבורי 2014 עלול להתבטא בדקות על חשבון שחקנים צעירים שנמצאים בכושר טוב יותר ולעלות ביוקר. לגרמניה בית קצת טריקי (מקסיקו, שבדיה ודרום קוריאה), אבל גרמניה אמורה לעלות לנוקאאוט. להערכתי – אפילו אם המאנשאפט תימנע מברזיל בשמינית הגמר, היא מקסימום תגיע לחצי הגמר ותיפרד מתוארה.


נוייר. בית טריקי ושוער שצפוי לפשל ברגע האמת (Gettyimages)

ארגנטינה – התקווה הגדולה היא שחורחה סמפאולי, עם כמה שבועות הכנה רצופים לפני המונדיאל, יצליח לחבר מהאלביסלסטה נבחרת עם דרך משחק ברורה שתעזור למסי לככב ולהגיע לתהילה – זכייה שלישית של ארגנטינה במונדיאל. זוהי תקווה קלושה ביותר, כנראה תקוות שווא. קשה לשכוח כמה רעה ודלה הייתה ארגנטינה במוקדמות ואת הבעיות שיש לה בעומק ובאיכות בחוליות מסוימות.

הרבה סימני שאלה עולים בכל הנוגע לארגנטינה: עד כמה שחוק פיזית יגיע מסי לטורניר? מה יהיה כושרו של מסצ'ראנו אחרי חצי עונה בסין (בהנחה שאכן יעבור)? מי ישחק בשפיץ (אגוארו/איקרדי/היגואין/בנדטו) והאם דיבאלה יקבל דקות משמעותיות? ולכל זה תוסיפו בית לא פשוט (איסלנד, קרואטיה וניגריה). מי שרוצה להאמין בנס של מסי, שיזכור נתון אחד: בפעם האחרונה שנבחרת דרום אמריקאית זכתה במונדיאל – ברזיל ב-2002 – היא הגיעה אל המונדיאל ביפן-דרום קוריאה במוראל נמוך, אחרי קמפיין מוקדמות קשה שלווה בפיטורי מאמנים והסתיים במקום השלישי. בדיוק כמו ארגנטינה של כעבור 16 שנה. 


מסי והיגוואין. עם מי הפרעוש יצוות בהתקפה? (Gettyimages)

בלגיה – בהחלט נבחרת טובה ומבטיחה שזוכה להמון סופרלטיבים, אבל בסופו של יום עדיין פלאייני מתישהו יעשה שטות וכולם יזכירו את המסורת של הזוכות במונדיאל – מדובר במועדון סגור ומיוחד שכולל שמונה מדינות (ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת, אנגליה) וקשה מאוד להיכנס אליו, אפילו במונדיאל בלי איטליה.

ספרד – בהחלט יכולה ללכת עד הסוף עם איכות וכמות הכשרונות שלה, וגם לאור הגרלת הבתים והדרך לגמר. יש לזכור שיש כמה וכמה כוכבים ספרדים שמקבלים לא מעט דקות מנוחה העונה ויגיעו טריים יותר. השאלה הגדולה היא אם לצד הכדורגל היפה והמתוקתק, יש גם ווינריות וקילריות ב'לה רוחה' מודל 2018 של המאמן ז'ולן לופטגי.

ברזיל – הנבחרת המרשימה ביותר במוקדמות המונדיאל תגיע אליו במומנטום מצוין עם המון רעב, כישרון ובעיקר סדר ודרך משחק ברורה. יהיה קשה לעצור את הסלסאו של המאמן הנהדר צ'יצ'ה. צריך לזכור שבמונדיאל על אדמת אירופה תמיד זכתה נבחרת אירופית, פרט לפעם אחת – הזכיה הראשונה של ברזיל – בשבדיה 1958. אבל צריך לזכור שמדובר במונדיאל אירופי ראשון שאינו נערך באירופה הקלאסית אלא במזרח אירופה, כך שגם נבחרות אירופיות גדולות לא ירגישו ממש בבית. ברזיל פייבוריטית.


ניימאר. לא רק בזכותו ברזיל היא הפייבוריטית (AFP)

צרפת – למרות קמפיין מוקדמות בינוני, לעיתים מביך ורחוק ממעורר השראה, אי אפשר שלא להזיל ריר על האיכות והכמות של הכישרון שיש לצרפתים, בכל החוליות ובכל העמדות על המגרש. עם חלק התקפי שכולל את גריזמן, אמבפה ומרסיאל (עם אופציה לפקיר/לקאזט/קומאן/דמבלה/טובאן/ז'ירו). שנתיים אחרי ההפסד המר בבית בגמר היורו לפורטוגל שחישל וביגר את שחקני הטריקולור, 20 שנה אחרי הזכיה במונדיאל הראשון שלה ב-1998, עם נשיא חדש עמנואל מקרון שמאז היבחרו המזל חוזר לספורט הצרפתי (זכיה בדייויס). 200 וקצת שנה אחרי שגנרל נמוך בשם נפולאון הובס ברוסיה, מגיע גנרל נמוך צרפתי חדש – דידיה דשאן הווינר, קפטן הזכיה ב-1998, כמאמן. זה מתבקש.

2. נציגות הפרמיירליג צפויות לדבר חזק בליגת האלופות
עם חמש נציגות פרמיירליג בשמינית גמר ליגת האלופות, נראה שמנצ'סטר סיטי, מנצ'סטר יונייטד וליברפול צפויות לעלות לרבע גמר ליגת האלופות, ואם אכן כך יהיה משמע שנקבל לפחות שלוש נציגות פרמיירליג בשלב שמונה האחרונות, בהן סיטי שהיא מהפייבוריטיות לזכיה. אולי לרבים מכם זה נשמע טבעי ושגרתי, אבל ממש לא כך. אחרי נציגות אנגלית רבה בשלבים המכריעים של ליגת האלופות בעשור הקודם, הפעם האחרונה שהיו שלוש נציגות פרמיירליג ברבע הגמר היתה ב-2011. אפילו כשצ'לסי זכתה בתואר ב-2012 היא הייתה נציגת הפרמיירליג היחידה ברבע הגמר. עברו שבע שנים בלי שלוש אנגליות ברבע הגמר, ויתכן אפילו שב-2018 יהיו יותר משלוש.

ישנם שני מפגשים טריקיים: טוטנהאם (הפתעה נעימה בשלב הבתים) להערכתי תודח מול יובנטוס, כך שהשאלה הגדולה היא צ'לסי-בארסה. זה מפגש של 50-50. צ'לסי כבר ניצחה בביקור שלה בספרד העונה אצל אתלטיקו, היא משחקת את הכדורגל הכי טוב באנגליה אחרי סיטי של פפ. קונטה מחפש בפעם הראשונה בקריירה שלו להצליח בליגת האלופות וכעת אחת השאלות המרכזיות לגבי צ'לסי (שעשתה תיקו בלא מעט משחקים בהם שיחקה היטב וחסרה מחץ) היא האם אלבארו מוראטה הוא לא רק חלוץ משובח, אלא גם קילר? תשובות בקלאסיקו הפרטי שלו.


מוראטה חוגג על אתלטיקו. יצטרך להוכיח שהוא קילר (Gettyimages)

3. חלון העברות עם מעברים מבטיחים
רוב חלונות ההעברות של ינואר הם הרבה רעש צלצולים. שמועות שווא גדולות ועסקאות קטנות או אפורות. פה ושם יש חודשי ינואר עם מעברים גדולים שמותירים חותם. ינואר 2018 הולך להיות חלון היסטורי: אנחנו כבר כמה ימים אחרי רכש ההגנה היקר בהיסטוריה, הבלם וירג'ין ון דייק שעבר מסאות'המפטון לליברפול ב-75 מיליון פאונד, ויש עוד הרבה תפוחי אדמה לוהטים: האם אלכסיס סאנצ'ס יעבור לסיטי? לאן יילך מסוט אוזיל? ריאד מאחרז הוא גם אחלה חיזוק לקבוצת ליגת אלופות.

ברצלונה אמורה להחתים את הקשר הברזילאי המבטיח ארתור (היורש של צ'אבי לטעמי, של אינייסטה לדעת אחרים) ובלם במקום מסצ'ראנו (יירי מינה?) וכרגיל בבארסה עוד הרבה שמועות לא מפסיקות להתרוצץ. אם בארסה אכן תשלים עסקאות אלה, אשמח לראות את ואלוורדה עובר למערך של שלושה בלמים – 3-5-2 עם מסי מתחת לסוארס, דמבלה בקישור אמצע ימין, ג'ורדי אלבה וסרג'י רוברטו בכנפיים. גם אסור לשכוח שאתלטיקו מדריד יכולה לחזור להחתים שחקנים אחרי שנת איסור, ודייגו קוסטה ו-ויטולו כבר הצטרפו כדי להוסיף כח אש לקבוצה העיקשת של דייגו סימאונה שמתקשה העונה התקפית. קוסטה לצד גריזמן זה שילוב שמעורר את הדמיון של אוהדי הקולצ'ונרוס.


ואן דייק. שחקן ההגנה היקר בהיסטוריה, כרגע (האתר הרשמי)

4. הפוקוס על איטליה וישראל:
הפרמיירליג, הבונדסליגה, הליגה הצרפתית והליגה הספרדית נראות גמורות ומוכרעות (בכל הנוגע לזהות האלופה) לעונת 2017/8 כבר ב-2017. איפה נראה שיהיה מאבק אליפות מרתק? בסרייה A ובליגת העל שלנו.

באיטליה מסתמן מאבק דו-ראשי בין נאפולי (הקבוצה שכבשה 96 שערי ליגה ב-2017 – הכי הרבה באיטליה) לאלופת בשש השנים האחרונות יובנטוס (ששמרה על הכי הרבה רשתות נקיות באיטליה ב-2017 – 22 פעמים ב-40 משחקים). יובה נראית לפתח חזקה, עמוקה ומאיימת ונאפולי מלהיבה אך עייפה, קצרה ופחות בטוחה לאחרונה. נקווה שזה יילך עד הסוף.

יש עוד ליגות צמודות ומרתקות (פורטוגל למשל), אבל הכי מעניינת לגבינו קוראי השפה העברית היא ליגת העל בעונה פתוחה ומרעננת. הפועל באר שבע ומכבי תל אביב הלכו אחורה לעומת עונות קודמות, בית"ר ירושלים והפועל חיפה עדיין חזק בתמונה ובעוד אני לא מאמין שחיפה של קלינגר תישאר עד הסוף צמוד לגדולות, אני מאוד אשמח לראות את בית"ר ירושלים זוכה באליפות לקול קריאות זועמות של הקהל שלה לעבר בני בן זקן "תתפטר!"


בן זקן. אולי הקריאות יימשכו, אבל זה יכול להסתיים בסנסציה (דני מרון)

5. זוכה כדור הזהב ב-2018
רוב הסיכויים שבארסה לא תזכה בליגת האלופות וארגנטינה לא תזכה במונדיאל. וגם לגבי ריאל מדריד יש ספקות רבים (מה עוד שהשנה אתלטיקו מדריד לא מופיעה בנוקאאוט של ליגת האלופות). במילים אחרות הדלת של הבאלון ד'אור נפתחת אחרי עשור בשליטה היסטורית וחסרת תקדים של מסי וכריסטיאנו (חמש זכיות כל אחד). ניימאר או גריזמן ואולי סרחיו ראמוס. נראה מה יקרה בקייב (גמר ליגת האלופות) באביב ובעיקר בקיץ ברוסיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי