צפו בתקציר: 2:2 דרמטי בין ארסנל לצ'לסי בדרבי

אדן הזאר עם מרקוס אלונסו וגארי קייהיל
אדן הזאר עם מרקוס אלונסו וגארי קייהיל | Gettyimages

משחק רב תהפוכות באמירויות. ווילשר כבש ראשון בדקה ה-63, וראה את הזאר משווה בפנדל מפוקפק (67). אלונסו הפך זמנית, אך שער אדיר של ביירין בתוספת הזמן קבע שיוויון, לצד תצוגת שוערות גדולה בשני הצדדים

(גודל טקסט)
שערים מרהיבים, תצוגות שוערות והרבה דרמה. כל אלה היו חלק מהדרבי הלונדוני שסגר הערב (רביעי) את המחזור ה-22 בפרמייר-ליג, עם 2:2 מסעיר במיוחד בין ארסנל לצ'לסי דרמטי באצטדיון האמירויות, שפתח נהדר את שנת 2018. האלופה החמיצה הזדמנות לטפס למקום השני על חשבון מנצ'סטר יונייטד, כשהמארחת נשארה שישית.


התותחנים שמגיעים אחרי 1:1 דרמטי מול ווסט ברומיץ' ומדורגים במקום השישי, חייבים לנצח כדי לא לפגוע משמעותית בסיכוייהם לסיים בין ארבע הגדולות, ולזכות בכרטיס לליגת האלופות. ארסן ונגר סובל מסגל חסר כשבנוסף לארון ראמזי ואוליביה ז'ירו הפצועים, נעדרים גם המגן סיאד קולאשינץ יחד עם לורן קוסיילני. מסוט אוזיל שהיה בספק פתח לצד אלכסיס סאנצ'ס ואלכסנדר לקאזט.



המשחק נפתח בקצב מצויין באמירויות עם הזדמנויות טובות בשני צידי המגרש. זה התחיל עם החמצה איומה של אלברו מוראטה מול פטר צ'ך, כשבצד השני טיבו קורטואה עם תצוגת שוערות גדולה הציל שערים בטוחים של אלכסיס סאנצ'ס עם כדור שפגע בשתי הקורה ונעצר אצל הבלגי, ושתיים נוספות מול אלכסנדר לקאזט ומסוט אוזיל. גם שוער התותחנים נעל את הקורות בצד השני ושתי הקבוצות ירדו להפסקה בתיקו מאופס.


הדרמה לא הפסיקה ובדקה ה-84 צ'לסי וויליאן שרק נכנס כמחליף שלח כדור עומק נהדר ל דוידה זפאקוסטה שעלה מהספסל גם הוא. המג האיטלקי שלח כדור רוחב למרקוס אלונסו, שכאחרון החלוצים דחק מקרוב את ה-1:2 וקבע מהפך זמני. היה נראה שהבלוז בדרך לניצחון ולמקום השני, אך עמוק בתוספת הזמן (92) כדור שהורחק על ידי הגנת צ'לסי הגיע לביירין שמקצה הרחבה בעט את ה-2:2 לרשת של קורטואה. גם אז זה לא נגמר כשמוראטה רשם עוד החמצה מול צ'ך וזפאקוסטה הדביק כדור למשקוף, שקבע חלוקת נקודות באמירויות.


הרכבים
ארסנל: פטר צ'ך, שקודראן מוסטאפי, קאלום צ'יימברס (תיאו וולקוט 88), רוב הולדינג, הקטור ביירין, גרניט ג'אקה, ג'ק ווילשר, אשלי מייטלנד-ניילס, מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס, אלכסנדר לקאזט (דני וולבק 80).

צ'לסי: טיבו קורטואה, ססאר אספיליקואטה, אנדראס כריסטנסן, גארי קייהיל, ויקטור מוזס (דוידה זפאקוסטה 56), ססק פברגאס (דני דרינקווטר 71), אנגולו קאנטה, טימואה בקאיוקו, מרקוס אלונסו, אדן הזאר (וויליאן 82), אלברו מוראטה.


מהלך המשחק
דקה 7: סאנצ'ס בעט כדור חופשי כ-18 מטרים מהשער, אך פגע בחומה והכדור יצא החוצה לקרן.


דקה 14: מוראטה קיבל כדור עומק מצוין והמשיך עד הסוף, אך באחד על אחד מול צ'ך בעט רע לפינה הימנית והחוצה.



מוראטה. זה היה צריך להיות בפנים (AFP)


דקה 15: עוד הזדמנות לבלוז. מוזס שלח כדור רוחב מימין למוראטה, צ'ך הקדים את החלוץ ספרדי.


דקה 17: סאנצ'ס בעט לשער, הכדור קורטואה הציל כשנגע בקצות האצבעות בכדור שפגע בשתי הקורות, לא עבר את הקו ובסופו של דבר השוער הבלגי השתלט עליו.


עשרים דקות של חיפוש אובססיבי השתלמו
ההצלה המטורפת של קורטואה pic.twitter.com/ECAGPVUJKN

— netanel tzigler (@netanelzigler) January 3, 2018

דקה 23: אוזיל מסר כדור משמאל ללקאזט שהיה עם הגב לשער. הצרפתי הסתובב, התקבל על קייהיל ובעט שטוח לשער, אך קורטואה הציל נהדר לקרן.



קורטואה. הצלות גדולות של השוער הבלגי (AFP)


דקה 27: מסירת עומק נהדרת של פברגאס מצאה את בקאיוקו שבעט מתוך הרחבה כדור שנהדף לקרן על ידי צ'ך.


דקה 38: אלונסו בעט כדור חופשי מקצה הרחבה, מעל המשקוף של צ'ך.


דקה 39: אוזיל החליף מסירות עם ג'אקה ובעט כ-20 מטרים מצד שמאל של הרחבה לפינה הימנית הרחוקה. קורטואה הציל שוב.


דקה 45+1: קאנטה חטף כדור מאוזיל במרכז המגרש וצ'לסי יצאה למתפרצת שהגיעה להזאר. הבלגי עבר שלושה שחקנים והשאיר בעקב כדור גדול לפברגאס, שסובב אותו מקצה הרחבה לפינה הימנית והחוצה


דקה 49: כדור עומק מצא את הזהר שהגיע לאחד על אחד מול צ'ך, אבל הצ'כי הדף נהדר עם הרגל. הכדור חזר לבקאיוקו שהגביה לאלונסו. הספרדי נגח למסגרת ושוב שוער המארחת היה במקום.


דקה 52: לקאזט קיבל כדור ברחבה, השתלט נהדר ובעט אלכסונית משמאל, קורטואה עצר מצויין.


דקה 63, 0:1 לארסנל! משחק מסירות נהדר של ארסנל הסתיים במסירה של הולדינג לווילשר שמצד ישמאל של הרחבה ירה את הכדור לפינה הקרובה הגבוהה.



ווילשר. שחקן הבית העלה את התותחנים ליתרון (Gettyimages)


דקה 65: לקאזט קיבל כדור ברחבה ובעט לשער, קורטואה הדף לקרן.


דקה 67, צ'לסי משווה ל-1:1! הזאר סחט פנדל מפוקפק מביירין ברחבה, ודייק בעצמו מהנקודה הלבנה כדי להשוות.



הזאר קובע שיוויון מהנקודה הלבנה (Gettyimages)


דקה 70: עוד החמצה איומה של מוראטה. החלוץ הספרדי קיבל כדור עומק ועקף את ביירין, אך שוב באחד על אחד מול צ'ך בעט רע החוצה.

דקה 84, 1:2 לצ'לסי! וויליאן שרק נכנס כמחליף שלח כדור עומק נהדר לזפאקוסטה שעלה מהספסל גם הוא. האיטלקי שלח כדור רוחב למרקוס אלונסו שדחק מקרוב את המהפך.


דקה 92, ארסנל משווה ל-2:2! ביירין השתלט על כדור שהורחק רע על הגנת צ'לסי וירה מהאוויר את השיוויון לפינה הגבוהה של קורטואה. 

דקה 93: שוב מוראטה קיבל כדור עומק והגיע לאחד על אחד עם צ'ך, ונבלם על ידי שוער התותחנים. הריבאנד הגיע לזפאקוסטה, שירה אותו למשקוף.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי