סיטי נגד ההיסטוריה: פפ ישלים דאבל נדיר על ליברפול?

קווין דה בריינה ולירוי סאנה
קווין דה בריינה ולירוי סאנה | AFP

בסיבוב הראשון זה הסתיים ב-0:5 מוחץ למוליכה, שתתארח אצל האדומים לקרב מרתק לראשונה מאז שנמכר קוטיניו (ראשון, 18:00 בספורט1). זמן הנקמה של קלופ או שאגוארו וחבריו ישיגו ניצחון בכורה באנפילד?

(גודל טקסט)

ליברפול מול מנצ'סטר סיטי, מה צריך לומר יותר מזה? חלום של משחק בין מוליכת הפרמייר-ליג לבין האדומים, לראשונה ללא פיליפה קוטיניו (ראשון, 18:00 בשידור ישיר בספורט1). זו אולי ההזדמנות האחרונה של ליברפול לשים מקלות בגלגלים של הרכבת הדוהרת של מנצ'סטר סיטי לעבר האליפות, על אף שגם במקרה של הפסד ראשון העונה אחרי 23 משחקים, ברור לכולם שהפער של סיטי יכול להצטמצם רק ל-12 נקודות ממנצ'סטר יונייטד (אם תנצח בבית את סטוק ביום שני).

ובכל זאת, ניצחון של ליברפול יביא תקווה קלה לליגה ונקמה של יורגן קלופ אחרי ההפסד 5:0 במשחק הראשון בין הקבוצות באיתיחד. קלופ רצה שפיליפה קוטיניו ישחק את המשחק הזה לפני שהוא עוזב לברצלונה, אבל הבין שלא ניתן להשאירו פעם נוספת בניגוד לרצונו והאחרון כידוע נמכר לברצלונה. מוחמד סלאח חוזר להרכב אחרי שכבש 23 שערים בכל המסגרות העונה והתאושש מפציעה קלה, אבל נתנאל קליין, ג'ורדן הנדרסון, דניאל סטארידג' ואלברטו מורנו ימשיכו להיעדר. סיטי צפויה לפתוח בהרכב החזק ביותר העומד לרשותה, כך שסרחיו אגוארו שסופסל מול בריסטול ישוב ל-11, אבל גבריאל ז'סוס, וינסנט קומפני ובנג'מין מנדי ימשיכו להיעדר.

סיטי רוצה לשבור גם את הסטטיסטיקה, הרי שהיא רשמה רק שני ניצחונות ליגה באנפילד מאז 1953, אבל אין עונה מתאימה מזאת לחזור לנצח במבצר של המייטירדס. סיטי לא ניצחה באנפילד מאז 2003, מאז עברו 16 משחקים. יותר מזה, הפעם האחרונה שסיטי עשתה את הדאבל על ליברפול בליגה, משמע שני ניצחונות בעונה אחת, הייתה ב-1936/37. הניצחון שלהם 0:5 על ליברפול העונה היה כמובן הכי גבוה מאז 1936. מספרים מדהימים. תוסיפו לכך את העובדה שליברפול לא הפסידה כבר 17 משחקים בכל המסגרות ותבינו איזה קרב ענק עומד לפנינו.


המפגש הקודם בין הצדדים הסתיים ב-0:5 מוחץ (Gettyimages)

פפ גווארדיולה נשמע קצת קלישאתי כשאמר: "כמובן שאם אתה רוצה לזכות בתארים אתה חייב לנצח משחקים כאלה. השנה כבר עשינו זאת, אבל אנחנו עדיין צריכים לשחק באנפילד ומול טוטנהאם בוומבלי. יש עוד הרבה משחקים. מבחינתי ליברפול זה משחק ענק, בגלל שאנחנו רוצים להוכיח לעצמנו שאנחנו מסוגלים לנצח את המשחקים הקשים האלה. אנחנו פוגשים את ליברפול ברגע הכי טוב שלה העונה – גם אם קוטיניו עזב".

בתוך כך גילה כוכב הקבוצה לירוי סאנה, שכבש צמד בניצחון הראשון העונה על ליברפול, שהוא דחה פעמיים הצעות של יורגן קלופ לחתום בדורטמונד וליברפול לפני שהימר על פפ של סיטי. עוזרו של קלופ דיוויד ואגנר (מנג'ר האדרספילד היום) ניסה לשכנע אותו כשהיה בשאלקה לעבור לדורטמונד ופעם שנייה ניסה זאת קלופ בקיץ 2016. "קלופ עשה עבודה טובה בדורטמונד. אפילו נפגשתי איתו לגבי ליברפול, אבל העדפתי לבסוף את פפ".


סלאח. הכוכב הגדול של ליברפול כעת חוזר להרכב (אתר רשמי)


הרכבים משוערים

ליברפול: סיימון מניולה, ג'ו גומז, ג'ואל מאטיפ, וירג'יל ואן דייק, אנדי רוברטסון, אמרה ג'אן, ג'ורג'יניו וויינאלדום, מוחמד סלאח, אדם ללאנה, סאדיו מאנה, רוברטו פירמינו.

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, ניקלאס אוטמנדי, פביאן דלף, פרננדיניו, דויד סילבה, קווין דה בריינה, ראחים סטרלינג, לירוי סאנה, סרחיו אגוארו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי