זהירות, מוקש: הדרך של סיטי לאליפות עוברת באנפילד

פפ גווארדיולה ויורגן קלופ
פפ גווארדיולה ויורגן קלופ | Gettyimages

מנצ'סטר סיטי לא רק תוכתר כאלופה, היא גם רוצה לעשות זאת בסטייל ולסיים ללא הפסד. הערב (18:00, ספורט1) היא תגיע למגרשה של ליברפול, שם לא ניצחה בליגה מאז 2003

(גודל טקסט)

מנצ'סטר סיטי צועדת בראש מורם ועם הרבה נקודות בכיס לעבר אליפות היסטורית בכל האלמנטים. מה שיישאר אחרי האליפות הזו, יהיו שיאים שכנראה יהיה קשה מאוד לשבור.

ובכל זאת, יש עדיין כמה נתונים שסיטי רוצה לשים עליהם יד, ולשם כך צריך לעבוד קשה עד סיום העונה. האם סיטי של פפ גווארדיולה תישאר בלתי מנוצחת עד סיום העונה ותהפוך לשנייה שעושה זאת בפרמייר-ליג אחרי ארסנל של ויירה, הנרי וברגקאמפ? זו דרך ארוכה, וב-16 משחקים הכל יכול להתרחש, בטח כשמנצ'סטר סיטי מופיעה עדיין בכל המסגרות והסגל כרגע לא מראה סימני צמיחה, דווקא להיפך.

שלושה משחקים מתוך ה-16 הם מוקשים שכדאי להתעכב עליהם במיוחד: בסוף החודש הבא, באצטדיון האמירויות מול ארסנל (האחרונה שניצחה אותה באנגליה, אי שם באפריל 2017), באפריל בוומבלי מול טוטנהאם, שמסוגלת ביום טוב לנצח כל דבר בעולם, והמשחק שייערך הערב. אם לשפוט על מספרי העבר – שבפרמייר-ליג בהחלט יודעים לנבא ולבשר –  מבין שלושת המשחקים שהזכרנו, המשחק באנפילד הוא המסוכן ביותר של סיטי העונה, הרבה יותר מהדרבי שנערך לפני חודש באולד טראפורד.

סיטי החדשה הפציעה לעולם ב-2009. הנסיכים מהמפרץ קנו, זכו באליפויות וגביעים, הביאו את גווארדיולה, שמקרב אותם לאליפות שלישית בשש שנים – אבל באנפילד הם עוד לא ניצחו. כשמדובר באצטדיון הביתי של ליברפול, המחסום של סיטי עצום. הפעם האחרונה בה ניצחה סיטי בליגה את ליברפול באנפילד הייתה במאי 2003, בגארבג' טיים של עונת המשחקים ההיא. בפרק הזמן הזה, ליברפול ניצחה עשר פעמים את הסיטיזנס וסיימה עוד חמישה משחקים בתיקו, אך האמירה ברורה: כבר 14 וחצי שנים שליברפול לא מפסידה למנצ'סטר סיטי בבית.

קלופ וגווארדיולה (AFP)
קלופ וגווארדיולה (AFP)

עד כאן מה שהיה. אם הוא חשוב ומשמעותי – זה הזמן לעבור להווה. סיטי גדולה על הליגה, אבל ליברפול של שלושת החודשים האחרונים משחקת ברמה של סיטי, בטח מבחינת כמות הבקעות ויצירת מצבים, וכיף לצפות בה באותה מידה. ההבדל הגדול בין השתיים העונה נמצא בהגנה ובפתיחת העונה הגרועה של ליברפול. ההבדל הגדול בין שני המועדונים מאז ההפסד של יורגן קלופ לטוטנהאם בוומבלי מצוי ביעילות של סיטי לנצח משחקים מכריעים לקראת סיומם, ושוב בהשוואה להגנה של ליברפול, שתמיד יודעת לפרגן ליריבות כשהיא מובילה מולן. ראו ערך ה-3-3 עם ארסנל.

מאז אותו 4-1 ב-22 באוקטובר מול התרנגולים, הבקיעה ליברפול 50 שערים ב-17 משחקים בכל המסגרות. היא גם לא הפסידה בתקופה הזו – פרט חשוב לא פחות עבור קבוצה שנמצאת במומנטום. בפרק הזמן הזה סיטי שיחקה פעמיים יותר, אבל לשם ההשוואה, התכולים הבקיעו ב-17 משחקיהם האחרונים בכל המסגרות 39 שערים "בלבד". ממוצע פחות מבריק מזה של תחילת העונה, אבל גם מזה של ליברפול בחודשים האחרונים.

וירג'יל ואן דייק. שדרוג משמעותי להגנת ליברפול (gettyimages)
וירג'יל ואן דייק. שדרוג משמעותי להגנת ליברפול (gettyimages)

אם מצמצמים את ההשוואה לפרמייר-ליג לבד, אז מאז ההפסד האחרון שלה כבשה ליברפול 36 שערי ליגה ב-13 משחקים, לעומת 32 של מנצ'סטר סיטי, על אף שניצחה שלושה משחקים יותר בתקופה הזו.

קלופ ייאלץ להסתדר היום עם הרכב נטול פיליפה קוטיניו, לראשונה מאז שזה עזב לברצלונה. אין ספק שהברזילאי עזב כשהוא בכושר הטוב ביותר שלו מאז הגיע לליברפול – שבעה שערים ושישה בישולים ב-14 משחקי ליגה, מתוכם ב-13 פתח בהרכב, כלומר ממוצע של מעורבות בשער אחד בכל משחק בו הוא פותח. אז מה. ליברפול של העונה הזו לא נבנתה סביב קוטיניו. קלופ כבר ניצח משחקים בלעדיו, וירד מושפל יחד איתו ב-4-1 לטוטנהאם. ליברפול של העונה נהנית מרוברטו פירמינו שפורח, וכמובן ממוחמד סלאח הלוהט. עכשיו גם סאדיו מאנה מתחיל לחזור לעצמו אחרי תקפוה פציעות והשעיות.

קווין דה בריינה. סמל העליונות (AFP)
קווין דה בריינה. סמל העליונות (AFP)

ההצטרפות של וירג'יל ואן דייק לא יכולה לעשות הוקוס פוקוס הגנתי תוך רגע, אבל היא ללא ספק נותנת בטחון לשאר. ראינו בדרבי הגביע שהרכש היקר הוא לא רק בלם טוב, אלא גם נוגח ניצחונות כשצריך.

עם כל המטען הזה יעלה קלופ היום חדור רצון טוב וחיוך טיפוסי, ומלא במוטיבציה וברוח התקפית, כדי לעשות מה שאף אחד לא הצליח עדיין – לנצח את סיטי בליגה. זה לא ישנה את העובדה שליברפול תמשיך להתרכז רק במאבקי הטופ-4, ובטח לא את העובדה שסיטי תהיה אלופה. גווארדיולה עדיין יעלה הערב כפייבוריט, אבל לראשונה העונה יעלה מול כוח התקפי סוחף שעשוי להפריע למשחק הסטנדרטי של סיטי. המספרים, כזכור, משחקים לטובת ליברפול, והשאלה היא אם גם את הנתונים האלה יצליח גווארדיולה לשבור, כמו כל דבר העונה. לפחות על פי התחושה של עבדכם הנאמן, פפ לא יחייך בסיום.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי