"ההתאחדות הרוסית רצתה לסמם את שחקניה במונדיאל"

רוסיה בדרך לניצחון קליל
רוסיה בדרך לניצחון קליל | צילום: AFP

האשמות קשות נגד מארחת המונדיאל, כשראש המעבדה נגד סימום בספורט חשף את הפרשייה וזכה למקלט מדיני בארצות הברית. על פי הדיווח: "ההתאחדות הרוסית קיוותה לשפר את הביצועים של השחקנים לקראת גביע העולם הקרוב"

(גודל טקסט)

שערוריית ענק נחשפה היום (ראשון) בתקשורת האנגלית. 'מייל און סאנדיי' טען היום כי ההתאחדות הרוסית תכננה לסמם את שחקני לקראת המשחקים בגביע העולמי, בתקווה לשפר את היכולות שלהם לקראת המונדיאל הביתי. על פי הדיווח, גרגורי רודשנקוב, ראש המעבדה נגד סימום בספורט, חשף את הפרשה לפיה שר הספורט הרוסי הורה לסמם את כל שחקני הנבחרת לקראת הטורניר, בתקווה לשפר את הביצועים שלהם. בדומה למקרה פרשיות הסימום באתלטיקה והשחייה, גם כאן מדובר בהתערבות ממשלתית בתקווה לשפר את ההשיגים של הנבחרת הרוסית. 


לטענת רודשנקוב, רוסיה נהגה בצורה דומה גם באולימפיאדת החורף בסוצ'י, אותה אירחה לאחרונה ובמהלכה החליפה את דגימות הדם של הספורטאים שנבדקו. ראש המעבדה הוסיף כי הוא בעצמו לקח דגימות דם נקיות והכניס אותן למתקן הבדיקות בסוצי, כשהוא מחליף את הבדיקות הנגועות באמצעות חור ביקר. רודשנקוב הספיק לקבל מאז מקלט מדיני בארצות הברית והוא דיווח על עשרות ספורטאים שנתפסו והורשעו. 

 


בריאן פוגל, שכותב סרט על פרשיית הסמים, טען כי העדויות של רודשנקוב קריטיות ומדובר בפרשיית הסימום הגדולה ביותר בתולדות הכדורגל העולמי. עדיין לא ברור האם הפרשייה תוביל את פיפ"א להשעות את הנבחרת המארחת מהטורניר או אפילו הרחקה של מספר שחקנים. מי שעומד מאחורי התכנון של סימום הספורטאים הוא יושב ראש ההתאחדות לשעבר וסגן שר הספורט כיום, ויטלי מוטקו, עליו אמר פוגל: "ממה שאני מיודע, רודשנקו קיבל את ההוראות ממוטקו. וזאת למרות שהם רצו מונדיאל נקי, כשכל השחקנים מסוממים".  
 

מי מהם יושעה? שחקני רוסיה (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי