צפו בתקציר: 3:4 בלתי נשכח לליברפול על מנצ'סטר סיטי

שחקני ליברפול חוגגים
שחקני ליברפול חוגגים | AFP

המוליכה נעצרה באנפילד, בו לא ניצחה מאז 2003, וספגה את ההפסד הראשון שלה העונה בליגה בסיומו של מפגש מהפנט. צ'מברליין, פירמינו, מאנה וסלאח השפילו את פפ. סאנה איזן זמנית, ברנרדו וגונדואן צימקו

(גודל טקסט)

הצגה או קונצרט, תבחרו אתם את המילה המתאימה לתאר את ה-3:4 המטורף של ליברפול על מנצ'סטר סיטי הערב (ראשון) במחזור ה-24 בליגה האנגלית, שהועבר בשידור ישיר בספורט1. הקבוצה של יורגן קלופ כתשה את המוליכה, שספגה הפסד ראשון העונה בליגה ונראתה אבודה באנפילד, שם היא לא ניצחה מאז 2003.


פפ גווארדיולה, שחלם על הגדלת הפער בפסגה, חזה בקבוצה שלו מתפרקת לרסיסים אחרי מחצית שנייה מפלצתית של המארחת, כל זאת שנה אחרי הרביעייה שספג כמאמן בעונה הקודמת מול אברטון. זו הרביעייה הראשונה שסיטי סופגת העונה (השנייה שלו כמאמן באנגליה) והיא כבר איבדה את תואר קבוצת ההגנה הטובה בממלכה, כשהיא עם 17 ספיגות, אחד יותר ממנצ'סטר יונייטד וצ'לסי. 


ליברפול, ללא וירג'יל ואן דייק הפצוע, השכיחה את ה-5:0 מול התכולים מהסיבוב הראשון, סיפקה הצהרה מהדהדת לכל אלו שפקפקו בסיכויים שלה ללא פיליפה קוטיניו ואף הציגה את היורש. אלכס אוקסלייד צ'מברליין נכנס לנעליו של הקוסם הברזילאי, וסיפק ניצוצות שיכולים להרגיע את קלופו. שער כבר אחרי תשע דקות ומעל לכל ניהול משחק איכותי בקישור. בחלק הקדמי היו אלה רוברטו פירמינו, סאדיו מאנה ומוחמד סלאח שהבקיעו שלושה שערים תוך תשע דקות קסומות.
 



שיא אישי. צ'מברליין (AFP)


ואם כבר במצרי עסקינן, סלאח סיפק מועמד ראוי לשער העונה עם הקשתה מרהיבה מעל אדרסון, שהציג את משחקו החלש ביותר במדי סיטי. דווקא בדקות הסיום ובדיוק כמו מול סביליה ברמון סאנצ'ס פיחואן בליגת האלופות, האופי של המייטי רדס בגד בהם. ברנרדו סילבה הצליח לצמק והעיר את המוליכה, אילקאי גונדואן רק העמיק את הדרמה כשקבע 4:3 בדקה ה-91 ורק נבדל של אגוארו מנע מסיטי נקודה יקרה.


בסיום, ליברפול עקפה את צ'לסי הדועכת והיא תייחל למעידה של מנצ'סטר יונייטד מחר מול סטוק סיטי. סיטי עם הפסד כואב, שעוד עשוי להשפיע על שאיפות האליפות שלה, לפחות יכולה להתנחם בכך שהיא נמנעה מתבוסה כואבת, במה שייזכר כמשחק הכי טוב של עונת 2017/18 באנגליה.   



הפסד ראשון העונה. פפ (AFP) 



מועמד לשער העונה. סלאח (AFP) 


הרכבים

ליברפול: לוריס קאריוס, ג'ו גומז, ג'ואל מאטיפ, דיאן לוברן, אנדי רוברטסון, אמרה ג'אן (ג'יימס מילנר, 79), ג'ורג'יניו וויינאלדום, אלכס אוקסלייד צ'מברליין, מוחמד סלאח (אדם ללאנה, 88), סאדיו מאנה (רגנר קלאבן, 91), רוברטו פירמינו. 



מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, ניקלאס אוטמנדי, פביאן דלף (דנילו, 31), פרננדיניו, אליקאי גונדואן, קווין דה בריינה, ראחים סטרלינג (ברנדו סילבה, 71), לירוי סאנה, סרחיו אגוארו.



שער ענק. צ'מברליין (AFP) 


מהלך המשחק: 
דקה 1: המשחק יצא לדרך! 


דקה 3: פתיחה טובה של המארחת. מאנה הביך את ההגנה של סיטי, פספס את הכדור, שנחת אצל סלאח. המצרי חדר לרחבה, אבל הבעיטה שלו נעצרה אצל הגנת האורחת. 


דקה 9, ליברפול עלתה ל-0:1: קוטיניו? הצחקתם את צ'מברליין. האנגלי דהר קדימה ועם בעיטה שטוחה מחוץ לרחבה הכניע את אדרסון והקפיץ את אנפילד לשמיים. צ'מברליין עם שיא כיבושים העונה בליגה, שלושה! 


דקה 15: המארחת כמעט והכפילה. סלאח עבר את סטונס, אך מול אדרסון בעט משלושה מטרים מחוץ למסגרת. 




נכנע בקלות. אדרסון (AFP) 


דקה 19: מצב ראשון של האורחת. דה בריינה חתך את ההגנה עם רוחב מופלא לעבר אגוארו, שפספס במעט. 


דקה 28: המוליכה השתלטה על המשחק באנפילד, האם היא מסוגלת גם להבקיע לפני הירידה למחצית? ליברפול מצדה, מסתפקת בהתקפות מעבר איכותיות.


דקה 31: חילוף ראשון של פפ. דלף הפצוע פינה מקום לדנילו. 
 

פספס בענק. קון (AFP) 


דקה 37: עוד התקפת מעבר טובה של האדומים. סלאח השאיר אבק לקו ההגנה בתכול, אבל יציאה טובה של אדרסון מנע ממנו הזדמנות נהדרת. 


דקה 40, סיטי איזנה ל-1:1: איזו טעות של קאריוס וגומז. סאנה עשה צחוק מהשומר שלו ומזווית קשה מצא הפינה הקרובה של חברו הגרמני. 


דקה 45: איזו טעות של אדרסון. הברזילאי יצא והדף את הכדור בצורה רעה, למזלו אף אחד משחקני ההתקפה של ליברפול לא הצליח לנצל זאת. 


הזווית לא משנה לו. סאנה (AFP) 


דקה 51: קרן של דה בריינה מצאה את הראש של אוטמנדי. הבלם נגח בצורה נהדרת, אבל נעצר במשקוף. 


דקה 55: שוב צ'מברליין היה קרוב. הקשר חדר לרחבה, וסחט מאדרסון עצירה נהדרת. 


דלף וצ'מברליין (AFP) 


דקה 59, ליברפול עלתה ל-1:2: איזו יכולת מרשימה של פירמינו. החלוץ ניער את סטונס ובסטייל אדיר הקשית מעל אדרסון. ליברפול שוב ביתרון, האם סיטי בדרך להפסד ליגה ראשון העונה? 


דקה 60: המארחת כמעט הוסיפה את השלישי. מאנה נותר חופשי על סף הרחבה ומול אדרסון נעצר רק בקורה. 



שער מבריק. מאנה (AFP) 


דקה 61, ליברפול עלתה ל-1:3:
עכשיו מאנה גם עלה הלוח. פחות מדקה אחרי שנעצר בקורה, הסנגלי שיגר פגז אדיר לחיבורים של אדרסון. סיטי בדרך להפסד ראשון העונה, או שפפ והבחורים שלו בדרך לקאמבק אדיר באנפילד? 


דקה 68, זה כבר 1:4 לליברפול:
סלאח עם מועמד ראוי לשער העונה. אדרסון יצא בצורה מחפירה ומסר למצרי, שהקשית מכמעט חצי מגרש לחיבורים. ואוו, ואוו, ואוו! 


מבריק. סלאח (AFPׂ) 


דקה 83, מנצ'סטר סיטי צימקה ל-4:2: ברנרדו סילבה ניצל כיסוי רע של רוברטסון ומול קאריוס ירה לפינה. האם סיטי מסוגלת לחזור מזה? 


דקה 88: קלופ הגיב וביצע חילוף שני. ללאנה נכנס במקום סלאח. 


דקה 91, מנצ'סטר סיטי צימקה ל-4:3: הטירוף נמשך וקלופ בלחץ. גונדואן נותר חופשי בתוך תיבת החמש ואחרי עוד כיסוי רע של רוברטסון הוא גם הכניע את קאריוס. האם אנחנו בדרך לקאמבק בלתי נשכח? 


דקה 94: קלופ כמעט איבד את המשחק. כדור חופשי של דה בריינה מצא את אגוארו, שנגח מעמדת נבדל, כדור שפספס את הפינה של קאריוס ההמום. 


הפעם זה לא הספיק. גונדואן (AFP) 


כבר במקום השלישי. קלופ (AFP) 

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי