צפו בתקצירים: 1:4 לארסנל על פאלאס, 0:1 ליונייטד בברנלי

שחקני ארסנל חוגגים
שחקני ארסנל חוגגים | AFP

התותחנים שבו לנצח לאחר חמישה משחקים והתפוצצו על הנשרים בחצי הראשון. מונריאל כבש אתה ראשון, בישל לאיוובי לקוסיילני את השני והשלישי, לקאזט עם הרביעי. מרסיאל העניק ניצחון חשוב לשדים האדומים

(גודל טקסט)

המחזור ה-24 בפרמייר-ליג נפתח ברגל ימין עם 0:4 אדיר של צ'לסי בברייטון. ארסנל קינאה ביריבתה העירונית ודרסה 1:4 את קריסטל פאלאס, מנצ'סטר יונייטד חילצה 0:1 בחוץ מברנלי. אברטון סיימה בתיקו עם ווסט ברומיץ', לסטר גברה על ווטפורד, סטוק על האדרספילד, ווסטהאם ובורנמות' גם נפרדו בשוויון. ב-19:30 בספורט1: מנצ'סטר סיטי נגד ניוקאסל.

ארסנל – קריסטל פאלאס 1:4. לחצו כאן וצפו בתקציר
התותחנים הצליחו לשבור רצף של חמישה משחקים ללא ניצחון בכל המסגרות, וארסן ונגר שחרר הרבה אוויר לאחר ההתפצצות של חניכיו על הנשרים. ארסנל הבקיעה את השלישייה המהירה ביותר בפרמייר-ליג מאז 2011, אז עשתה זאת בעצמה מול ניוקאסל. הקבוצה מצפון לונדון העלתה את מאזנה ל-42 נקודות, אך נשארה במקום השישי והיא במרחק 2 נקודות מטוטנהאם שבמקום החמישי. קריסטל פאלאס נשארה במקום ה-12 עם 25 נקודות.

ארסנל פתחה את המשחק בסערה, וכבר בדקה השישית נאצ'ו מונריאל התחבר אל קרן מימין של גרניט ג'אקה ונגח מקרוב לרשת. התותחנים המשיכו במומנטום הפנטסטי מהפתיחה, והפעם אלכס איוובי שלח את מונריאל שמאלה, המגן שלח כדור רוחב לרחבת החמש והניגרי כבש את השני. הקצב המסחרר באצטדיון האמירויות נמשך בדקה ה-13 ושוב המגן הספרדי מעורב בשער, והפעם הוריד בנגיעה כדור קרן שמאל אל לוראן קוסיילני שדחק מקרוב את השלישי.  בדקה ה-22 מסוט אוזיל התנהל עם הכדור כ-25 מטרים משערה של פאלאס ומסר ימינה אל איוובי. הניגרי החזיר אל הגרמני, שמסר לג'ק ווילשר וקיבל את הכדור בחזרה שהוא כבר ברחבת ה-16. אוזיל השאיר בעקב אל אלכסנדר לקאזט, ששלח בנגיעה את הכדור לפינה הימנית ולרשת.

המחצית השנייה הייתה גארבג' טיים עבור שתי הקבוצות, ופאלאס הצליחה רק לצמק את התוצאה בדקה ה-78. קרן מאגף ימין הגיעה אל ראשו של כריסטיאן בנטקה שהוריד אל לוקה מיליבוייביץ' ברחבה והקשר עצר על החזה ושלח את הכדור לפינה הימנית של פטר צ'ך.

נאצ'ו מונריאל. משחק גדול לספרדי (AFP)
נאצ'ו מונריאל. משחק גדול לספרדי (AFP)

ברנלי – מנצ'סטר יונייטד 1:0. לחצו כאן וצפו בתקציר
השדים האדומים המשיכו את כושרם הטוב מהתקופה האחרונה, רשמו את ניצחונם הרביעי ברצף בכל המסגרות והם בלי הפסד בששת המשחקים האחרונים. מנגד, ברנלי המשיכה בתקופה הרעה וזה היה משחקם השישי ברציפות ללא ניצחון בכל המסגרות והפסדם הרביעי ברצף. ז'וזה מוריניו וחניכיו צמצמו זמנית את הפער מהיריבה העירונית ל-9 נקודות והם במקום השני עם 53 נקודות, המארחת ירדה למקום השמיני והיא עם 34 נקודות.

לאחר מחצית ראשונה חלשה של השדים האדומים,  אנתוני מרסיאל הבקיע בדקה ה-54 בבעיטה הראשונה למסגרת היריבה. רומלו לוקאקו, עם מבצע אישי נאה, מצא את הצרפתי בצד שמאל של הרחבה והחלוץ ירה את הכדור למשקוף ופנימה. ברנלי לחצה וניסתה להשיג את השוויון, אך יונייטד התבצרה בהגנה ולא אפשרה למארחת להשווין עד שריקת הסיום.

לוקאקו ויאנג באים לברך את מרסיאל (AFP)
לוקאקו ויאנג באים לברך את מרסיאל (AFP)

ברייטון – צ'לסי 4:0. לחצו כאן וצפו בתקציר
הבלוז קטעו רצף של חמש תוצאות תיקו בכל המסגרות, על חשבון השחפים שרשמו הפסד ליגה שני ברציפות ושלישי בחמשת המשחקים האחרונים. האלופה חזרה למקום השלישי עם 50 נקודות, ברייטון נשארה במקום ה-16 עם 23 נקודות. תומר חמד פתח בהרכב של כריס יוטון, אך לא הצליח למצוא את הרשת, ובשבועות הקרובים מחכה לו מאבק קשה יותר על ההרכב עם צירופו של יורגן לוקדיה שהוצג לקהל באצטדיון "אמקס" לפני שריקת הפתיחה. אנטוניו קונטה ושחקניו השיגו נקודות חשובות בקרב על המקום השני, כשהמארחת ממשיכה להתדרדר במורד הטבלה.

גם ללא אלברו מוראטה, אדן הזאר היה צריך שלוש דקות בלבד כדי להעלות את הבלוז ל-0:1. הבלגי השתלט ברחבה על כדור שהורחק רע אחרי מסירת רוחב של ויקטור מוזס, ובעט אותו לרשת של מאתיו ראיין ורשם שער ליגה מספר 100 בקריירה. לא חלפו שלוש דקות נוספות, ומהלך התקפי גדול של הזאר, מישי בטשוואי ו-ווילאן שהחליפו מסירות ועקבים, הסתיים בבעיטה אדירה של הברזילאי מחוץ לרחבה בדרך ל-0:2. המחצית השנייה המשיכה להיות בשליטתם של האורחים, עד הדקה ה-68 כשבירם כיאל נכנס במקום פסקאל גרוס וגלן מארי המחליף את תומר חמד. ברייטון לחצה על צ'לסי וניסתה להשיג את השער המצמק, אך דווקא האלופה השיגה את שערה השלישי. בדקה ה-77 וויליאן שלח מסירת עומק נהדרת אל הזאר באגף שמאל, הבלגי חדר למרכז הרחבה ללא שום הפרעה מצד הגנת ברייטון והקשר שלח את הכדור אל הפינה השמאלית, 0:3 גדול לצ'לסי. בדקה ה-89 ויקטור מוזס חתם את התוצאה עם שערו הראשון העונה, לאחר שצ'רלי מוסונדה המחליף מצא אותו ברחבה והקשר הבקיע מקרוב.

שחקני צ'לסי חוגגים ניצחון ענק (gettyimages)
שחקני צ'לסי חוגגים ניצחון ענק (gettyimages)

משחקים נוספים
אברטון – ווסט ברומיץ' 1:1
(עומאר נואסה 70/ ג'יי רודריגס 8)

לסטר – ווטפורד 0:2
(ג'יימי וארדי (פ') 39, ריאד מאחרז 90+1)

סטוק – האדרספילד 0:2
(ג'ו אלן 53, ממה דיוף 69)

ווסטהאם – בורנמות' 1:1
(חאבייר הרננדס 73/ ראיין פרייז'ר 72)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי