ישראל בבית 1 עם סקוטלנד ואלבניה בליגת האומות

שחקני נבחרת ישראל
שחקני נבחרת ישראל | ערן לוף

הנבחרת ללא המאמן שובצה למפעל החדש של אופ"א, שדרכו ניתן להעפיל ליורו 2020 ללא המוקדמות. סדר המשחקים והיכרות עם היריבות בפנים. הנבחרת תארח את רומניה למשחק ידידות במרץ

(גודל טקסט)
המפעל החדש של אופ"א – ליגת האומות, יצא היום (רביעי) לדרך באופן רשמי עם הגרלת הבתים. המפעל יחליף את משחקי הידידות שהיו נהוגים עד כה, וישראל שובצה לבית מספר 1 יחד עם סקוטלנד ואלבניה, עמה התמודדה הנבחרת בקמפיין מוקדמות המונדיאל האחרון (0:3 בחוץ, 3:0 בבית). המשחקים ייפתחו ב-6.9, וסדר המשחקים יפורסם בהמשך היום.


לישראל עדיין אין מאמן מאז סיים אלישע לוי את תפקידו, וכעת יוכלו בהתאחדות להיערך לקראת הטורניר החדש, כשעוד קודם לכן תארח הנבחרת את רומניה ב-24.3 למשחק ידידות, באצטדיון נתניה. ההכרזה על המשחק התמהמה משום שהמתינו לתוצאות ההגרלה, ולווידוא שישראל ורומניה לא באותו בית. ארבע הנבחרות שיסיימו במקום הראשון בכל בית יעפילו לפיינל-פור, שממנו תעפיל נבחרת אחת ליורו 2020, ובנוסף תעלה הנבחרת לליגה B.



מנגד, הנבחרות שיסיימו במקומות האחרונים תרדנה לליגה D שהיא הנמוכה ביותר. משום שישראל שובצה לבית היחידי עם שלוש נבחרות, אם תסיים במקום השלישי, ותהיה נבחרת שלישית מבית אחר שתחזיק במאזן גרוע יותר, ישראל תישאר בליגה C.


LEAGUE C ✅#NationsLeague

https://t.co/qvCl76dWvTpic.twitter.com/aH8rZkrCKd

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) January 24, 2018


הבתים המלאים
בית 1: סקוטלנד, אלבניה, ישראל
בית 2: הונגריה, יוון, פינלנד, אסטוניה
בית 3: סלובניה, נורבגיה, בולגריה, קפריסין
בית 4: רומניה, סרביה, מונטנגרו, ליטא


סדר המשחקים





הכירו את היריבות
סקוטלנד: לסקוטלנד, כמו ישראל, אין מאמן אחרי שגורדון סטראכן התפטר מתפקידו לאחר הכישלון לעלות למונדיאל כשהסקוטים סיימו את בית 6 במקום השלישי, ופספסו את הפלייאוף למרות שסיימו עם אותו מספר נקודות כמו סלובקיה. סקוטלנד לא שיחקה במונדיאל מאז 1998 וביורו מאז 1996. הם רצו כעת את מייקל אוניל, מנג'ר צפון אירלנד, והודיעו זאת בפומבי, דבר שהביא לכך שהוא דרש יותר כסף ובסופו של דבר דחה אותם. כעת השמות החמים הם סטיב קלארק, לארס לאגרבק ואפילו קני דלגליש, אבל יש תוהו ובוהו בהתאחדות. הכוכב של הנבחרת הוא סקוט בראון, שחזר לנבחרת רק בזכות החברות שלו עם סטראכן. גם מגן ליברפול אנדי רוברטסון שעשה התקדמות גדולה העונה נחשב פוטנציאל גדול.


סטראכן
סטראכן. מי יחליף אותו? (AFP)


אלבניה: אלבניה הצליחה לעלות ליורו 2016 עם המאמן ג'אני דה ביאסי וזו הייתה ההופעה הראשונה שלה בטורניר גדול. דה ביאסי בנה למעשה את הנבחרת וגייס שחקנים מכל רחבי אירופה. המוקדמות למונדיאל הסתיימו במקום שלישי אחרי ספרד ואיטליה כשהאלבנים הפסידו 3:0 בבית לישראל אך ניצחו בארץ 0:3. דה ביאסי כבר היה ביחסים לא טובים עם ההתאחדות והוא עזב. מחליפו המפתיע הוא כריסטיאן פאנוצ'י בן ה-44 שכיכב במילאן, ריאל מדריד, אינטר, צ'לסי, מונאקו, רומא ופארמה. הוא שימש גם מאמן הנבחרת הצעירה של איטליה עד גיל 21 ועבד בהתאחדות. אחר כך מונה לעוזרו של פאביו קאפלו בנבחרת רוסיה, ואימן תקופות קצרות בליבורנו וטרננה. באלבניה הוא משחק כדורגל יותר הגנתי מדה ביאסי. בנובמבר ניצח את טורקיה 2:3 במשחק ידידות. כוכבי אלבניה: השחקן שהיה מבוקש במכבי חיפה, ארמנדו סאדיקו חלוץ לגיה ורשה.


שאר הליגות
ליגה A

LEAGUE A ✅#NationsLeague

https://t.co/qvCl76dWvTpic.twitter.com/iFOquFj4Y3

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) January 24, 2018

ליגה B

LEAGUE B ✅#NationsLeague

https://t.co/qvCl76dWvTpic.twitter.com/bqpUoyOkyQ

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) January 24, 2018

ליגה D

LEAGUE D ✅#NationsLeague

https://t.co/qvCl76dWvTpic.twitter.com/cZB7T7hNML

— UEFA Nations League (@UEFAEURO) January 24, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי