צפו בתקציר: 0:2 לברצלונה בוולנסיה בדרך לגמר, שער בכורה לקוטיניו

פיליפה קוטיניו עם שער בכורה, ליאו מסי מיהר לברך
פיליפה קוטיניו עם שער בכורה, ליאו מסי מיהר לברך | AFP

הקטלאנים התקשו עד שהברזילאי עלה מהספסל וארבע דקות אחר כך כבש, ראקיטיץ' הכפיל בדרך לגמר גביע חמישי ברציפות. סוארס בישל פעמיים, סילסן רשם את אחת מהצלות העונה ומינה שיחק לראשונה

(גודל טקסט)
בשבוע שעבר נפגשו ברצלונה ו-ולנסיה בקאמפ נואו למשחק הראשון הכרטיס לגמר גביע המלך, הערב הקרב הוכרע ובסופו ברצלונה הבטיחה בפעם החמישית ברציפות משחק על התואר הראשון של העונה בספרד, אולי בדרך לזכייה רביעית ברצף, הודות ל-0:2 במסטאייה.


ביום ראשון, במסגרת הליגה, התארחה ברצלונה לדרבי אצל אספניול וסיימה ב-1:1 בלבד, במשחק בו ליאו מסי זכה למנוחה ושותף רק ל-31 הדקות האחרונות כדי לשמור אותו למשחק הגביע לאור 0:1 נזיל מהמפגש הראשון. אז הפרעוש היה רענן וניסה לסכן את שער העטלפים מספר פעמים, אבל אחרי מחצית מאופסת נכנס פיליפה קוטיניו והכל השתנה.




הברזילאי היה על המגרש ארבע דקות בלבד כדי להעלות את הקטלאנים ליתרון מבטיח, אחרי סלאלום נהדר של לואיס סוארס באגף שמאל. במצב הזה ולנסיה הייתה זקוקה לשלושה שערים כדי לחולל סנסציה ולהעפיל לגמר, בדרך שוער ברצלונה יאספר סילסן סיפק את אחת מהצלות העונה לבעיטה ממטרים ספורים של גאיה, ולקראת הסיום איבן ראקיטיץ' נהנה גם הוא מבישול של סוארס כדי לקבוע 0:2 ו-0:3 בסיכום ולסדר לה סופית מפגש מול סביליה במשחק הגמר, שתאריכו טרם נקבע סופית


בנוסף לשער הבכורה של קוטיניו במדי הבלאוגרנה, לאוהדי ברצלונה הייתה גם הזדמנות ראשונה וקצרצרה לצפות בבלם הרכש יירי מינה שנכנס במקום ג'רארד פיקה לשבע הדקות האחרונות. בסוף העונה הם גם יראו גביע מספר 30 בארון? את זה כבר נדע אחרי המשחק מול סביליה בגמר.

 

פיליפה קוטיניו. עלה מהספסל מיד לאחר ההפסקה ועשה את ההבדל (AFP)


הרכבים
ולנסיה: דומנק חאומה, מרטין מונטויה, אסקיאל גאראי (רובן וזו, 70), גבריאל פאוליסטה, חוסה גאיה, דני פארחו, פרנסיס קוקלן (גונסאלו גדש, 55), ג'ופרי קונדוגביה, רודריגו (קרלוס סולר, 55), לוסיאנו וייטו, סימונה זאזה.


ברצלונה: יאספר סילסן, ג'ורדי אלבה, סמואל אומטיטי, ג'רארד פיקה ׁ(יירי מינה, 83), סרג'י רוברטו, סרחיו בוסקטס, אנדרה גומש (פיליפה קוטיניו, 46), אנדרס אינייסטה (פאוליניו, 65), איבן ראקיטיץ', ליאו מסי, לואיס סוארס.


מהלך משחק
דקה 9: ליאו מסי הוכשל וסחט כדור חופשי ממצב מסוכן, מרחק של כ-20 מטרים מהשער. הפרעוש ניגש בעצמו לבעיטה וראה את ניסיונו ברגל שמאל נהדף בווירטואוזיות על ידי חאומה.



מסי. נעצר בעבירה סמוך לרחבה ולאחר מכן סחט הצלה מחאומה (AFP)


דקה 14: רודריגו הקדים את פיקה, עלה גבוה ושם את הראש בדיוק בזמן, אבל נעצר במשקוף. הזדמנות מעולה לעטלפים מהרמה של גאיה משמאל.


דקה 27: עוד הזדמנות לוולנסיה, שוב היה זה רודריגו. הפעם הוא הניף את רגל שמאל ממרחק, סילסן ירד היטב והדף.


דקה 30: הפעם היה זה ליאו מסי שבעט ממרחק, כדור שלא מצא את המסגרת. קרוב לשער, אבל לא מספיק.



בין לבין הוא גם בעט כדור חופשי ממצב נוח לחומה. מסי מנסה ממרחק (AFP)


דקה 45: קונדוגביה הצליח להטעות את הגנת ברצלונה, עמוק ממרכז הרחבה בעט מזווית קשה ופגש את הרשת החיצונית.


דקה 46: חילוף ראשון בברצלונה בפתיחת המחצית השנייה. פיליפה קוטיניו עלה מהספסל, אנדרה גומש הוחלף אחרי יכולת פושרת.


דקה 49, 0:1 לברצלונה!!
פיליפה קוטיניו רק נכנס וכבר הבלאוגרנה ביתרון. הברזילאי נהנה מסלאלום של לואיס סוארס, הגיע בקושי לכדור רוחב של האורוגוואי ותוך כדי גלישה שם את הכדור בפינה הרחוקה של שער העטלפים. 0:2 לברצלונה בסיכום.



קוטיניו נהנה מהמבצע של סוארס, מסי הגיע ראשון לברך (AFP)


דקה 66: גדש נגח ממרכז הרחבה, הכדור עלה מעט גבוה ויצא החוצה. ולנסיה זקוקה לשלושה שערים בזמן שנותר.


דקה 69: ערבובייה ברחבת המקומיים, בסופה איבן ראקיטיץ' ניסה למצוא את הפינה הרחוקה, אבל לא היה מדויק מספיק.


דקה 74: המקומיים לוחצים. גדש, שעלה מהספסל, היתל באגף שמאל בסרג'י רוברטו, הגביה כדור מדוד לסימונה זאזה, שהוריד לחוסה גאיה מצב ודאי לשער. בעיטה שלו מהאוויר נהדפה באומנות על ידי סילסן. ללא ספק אחת מהצלות השנה. בהמשך ההתקפה סימונה זאזה זכה להזדמנות נוספת ונגח מעל השער.


יש בהצלה הזו כמויות מטורפות של מזל, אבל סילסן לקח כאן פצצה משני מטר והשאיר את היד רחוקה מהגוף. לא פחות ממדהים pic.twitter.com/3dXpi3Ug7b

— netanel tzigler (@netanelzigler) February 8, 2018

דקה 82, 0:2 לברצלונה!!
הקטאלנים יהיו בגמר גביע המלך. איבן ראקיטיץ' הפעם היה מדויק יותר, כשממרכז הרחבה בעט כדור חזק ומדויק לרשת. לואיס סוארס עם בישול נוסף.


דקה 83: מיד לאחר השער, הבלם הקולומביאני יירי מינה שהגיע מפלמייראס נכנס להופעת בכורה. החליף את ג'רארד פיקה שהיה בספק למשחק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי