טרגדיה באיטליה: בלם פיורנטינה דוידה אסטורי מת בשנתו בגיל 31

דוידה אסטורי
דוידה אסטורי | Gettyimages

הלם בארץ המגף: בלם נבחרת איטליה וקפטן הוויולה ששהה עם קבוצתו במלון לקראת המשחק מול אודינזה לא התעורר לאחר שלקה בדום לב. המחזור בסרייה A בוטל. רק לפני מספר ימים סיכם השחקן על חוזה חדש

קבוצות: פיורנטינה
(גודל טקסט)
הלם באיטליה בעקבות מותו הפתאומי הבוקר (ראשון) של בלם פיורנטינה ונבחרת איטליה דוידה אסטורי בגיל 31. בסביבות השעה 9:30 בבוקר (שעון איטליה) נמצא הבוקר ללא רוח חיים על ידי חבריו לקבוצה בחדר המלון בו שהתה ה"וויולה" בעיר אודינה לקראת משחק החוץ נגד אודינזה. על פי ההערכות אסטורי מת מדום לב בשנתו, והצוות הרפואי שהגיע למקום אפילו לא ביצע בו החייאה. "אנחנו מודיעות בהלם שהקפטן שלנו מת", פרסם המועדון הודעה רשמית. "בשל החדשות האיומות והעדינות הללו, אנחנו מבקשים מהתקשורת לכבד את המשפחה".



האדם האחרון שראה את אסטורי בחיים היה שוער הקבוצה מרקו ספורטיילו בן ה-25, ששוחח איתו אתמול ב-21:30 (שעון איטליה). הקבוצה הסתגרה בבית המלון לאורך היום ואמורה לחזור לפירנצה ב-15:00. ראשי הנהלת הקבוצה התקשרו להוריו של השחקן בברגמו לבשר להם על מותו. גופתו של אסטורי נלקחה לבית החולים המקומי, שם תעבור נתיחה לאחר המוות על מנת למצוא את הסיבה שהובילה למותו הפתאומי.



ראש המערך הרפואי של נאפולי, אלפונסו דה ניקולה, אמר: "בכדורגל האיטלקי אנחנו עושים הכל כדי לבדוק את המצב של השחקנים והם נבדקים בצורה סדירה, אבל לצערי לא הצלחנו למנוע את מותו של אסטורי. לצערי הרב דברים כאלה עדיין קורים וזה רק צריך לזרז אותנו לערוך בדיקות נוספות כדי למנוע מצבים כאלה. באיטליה חוקרים מצבים כאלה של מוות פתאומי יותר מאשר במדינות אחרות, אבל אי אפשר למנוע אותו לחלוטין". ב-2012 היה מקרה דומה יחסית כאשר כדורגל סרייה B פרימריו מוריסיני התמוטט במהלך משחק של קבוצתו ליבורנו. 

המלון בו התארחה הקבוצה (Udine Today)


בתגובה לטרגדיה בוטלו כל משחקי המחזור בסרייה A. עוד לפני ההכרזה בנוגע לכל המחזור, הקומישינר של "לגה קאלצ'ו", ג'ובאני מלאגו, ביטל את המשחק בין פיורנטינה לאודינזה ואמר ששחקני פיורנטינה והצוות שלה נמצאים בהלם מוחלט. גם המשחק בין גנואה לקליארי שאמור היה להיפתח ב-13:30 בוטל אחרי ששחקני קליארי פרצו בבכי כששמעו שחברם לקבוצה לשעבר נמצא מת בחדרו בבית המלון.  באיצטדיון "מראסי" לשם הגיעה הידיעה האוהדים שציפו למשחק של גנואה מחאו כפיים דקות ארוכות כשתמונה גדולה של השחקן הוצגה באצטדיון.


מלאגו שביטל את המשחקים אמר: "אני בהלם מוחלט. ראשי פיורנטינה התקשרו אלי בבוקר לספר לי מה קרה והייתי חסר מילים. לא האמנתי. עברו לי אלפי מחשבות בראש. זו דרמה נוראית לשחקן בגילו שמת באמצע הקריירה. זה רק מדגיש עד כמה אנחנו צריכים לערוך בדיקות לשחקנים שוב ושוב ולא לוותר. זה יום עצוב מאוד לספורט, לכדורגל האיטלקי ולכל הכדורגל העולמי".


La Fiorentina profondamente sconvolta si trova costretta a comunicare che e' scomparso il suo capitano Davide Astori, colto da improvviso malore.
Per la terribile e delicata situazione,  e soprattutto per rispetto della sua famiglia si fa appello alla sensibilità di tutti. pic.twitter.com/bFGnkReWEC

— ACF Fiorentina (@acffiorentina) March 4, 2018

אסטורי נחשב לאחד משחקני הנשמה בפיורנטינה. רק לפני יומיים דווח שהוא אמור להאריך חוזהו עד 2022 ולעצור בכך את העזיבה המאסיבית של שחקנים בקבוצה הסגולה. הקבוצה תכננה לבנות את העתיד שלה בשנים הקרובות על אסטורי בגלל הניסיון שלו והעובדה שהיה נערץ על ידי האוהדים. "בנו עליו כמודל של הערצה לאוהדים ולשחקנים הצעירים שיגיעו למועדון", נאמר עליו. 
לפני שבועיים הוא הפך לאבא טרי.


אסטורי נולד בעיירה קטנה בשם ואל ברמבנה בה מתגוריים רק כחמשת אלפים תושבים, ועלתה לכותרות בגלל שהגשים את חלומו לשחק כדורגל מקצועני. הוא גדל למעשה במחלקת הנוער של מילאן, אבל מעולם לא שיחק בבוגרים שלה. הוא שיחק כמושאל בפיציגטונה וקרמונזה, אבל לאחר מכן החל לפרוח בקליארי בה שיחק שש שנים ורשם 174 משחקים ושלושה שערים. ב-2014, הוא הושאל לרומא ושנה לאחר מכן עבר לפיורנטינה עם אופציה לרכישה שמומשה לאחר מכן. במדי נבחרת איטליה רשם הבלם 14 הופעות, כשבאחרונה השלים 90 דקות בניצחון 0:1 על ישראל במוקדמות המונדיאל.



אסטורי. אחד משחקני הנשמה של פיורנטינה (Gettyimages)


מותו הטראגי של אסטורי מזכיר את המוות של בלם אספניול דניאל חארקה ב-2009 בעת מחנה אימונים  בפירנצה של הקבוצה, בה שיחק אז גם בן שהר. הבלם הספרדי לא הגיע לארוחת הערב של הקבוצה וכאשר חברו לחדר, פראן קורומינאס שם לב לכך, הוא רץ לחדרו ומצא אותו מחוסר הכרה והזעיק אמבולנס שהעביר אותו לבית חולים מקומי, שם נכשלו ניסיונות ההחייאה ונקבע מותו. מקרה זכור נוסף התרחש באוגוסט 2007, אז התמוטט מגן סביליה אנטוניו פוארטה בעת משחק הליגה הראשון באותה עונה מול סביליה, ולאחר שלושה ימים נפטר בבית החולים. גם בישראל הייתה טרגדיה דומה עם צ'סוואה אנסופוואה, שחקנה של הפועל באר שבע, שהתמוטט במשחק אימון של קבוצתו.



ברשתות החברתיות הביעו צער על הטרגדיה וחלוץ בית"ר ירושלים, איתי שכטר, ששיחק מול אסטורי בנבחרת ישראל, הביע את צערו בחשבון האינסטגרם שלו.



שכטר. הביעה תמיכה באינסטגרם (אינסטגרם)


המנהל המקצועי של רומא בהווה וסביליה בעבר,
מונצ'י, צייץ בחשבון הטוויטר שלו, לאחר שכאמור עבר טרגדיה דומה עם פוארטה בקבוצה האנדלוסית: "יודע את הסבל, יודע את ההרגשה ויודע את הכאב כי לרוע המזל חוויתי את זה מקרוב עם אנטוניו פוארטה. הרבה תמיכה למשפחה, לחברים, לחברים לקבוצה, לפיורנטינה ולכל הכדורגל האיטלקי. נוח בשלום דוידה אסטורי".


 

Sé el sufrimiento, sé lo que se siente, sé el dolor porque lamentablemente lo he vivido en primera persona con el malogrado Antonio Puerta
Mucho ánimo a su familia, a sus amigos y compañeros, a la Fiorentina y a todo el fútbol italiano. DEP Davide Astori pic.twitter.com/8LbsVjFQ0i

— Monchi (@leonsfdo) March 4, 2018

גם קשר רומא ראדג'ה נאינגולן, ששיתף פעולה עם אסטורי בקליארי צייץ: "שחקן גדול, ובן אדם אפילו יותר גדול".

 

Un grande giocatore ma ancora piu grande persona… quante battaglie insieme a cagliari poi ritrovati a roma… ancora non ci posso credere… i miei pensieri anche alla sua famiglia e vicini… RIP

A post shared by Radja Nainggolan (@radjanainggolan.4) on



שוער יובנטוס ג'אנלואיג'י בופון נפרד מאסטורי במכתב מרגש:  "שלום אסטו היקר. בעבר בקושי התבטאתי בפומבי על מה שאני חושב באופן אישי על שחקן כזה או אחר, כי תמיד רציתי להשאיר את הדברים היפים מחוץ לתקשורת כדי שכאלה שלא מכבדים קשרים מיוחדים ישתמשו לזה ברעה. במקרה שלך, אני מרשה לעצמי לחרוג מהנוהל בגלל שיש לך אישה צעירה ומשפחה שהולכים לסבול, אבל בעיקר הבת הקטנה שלך זכאית לדעת שאבא שלה היה אדם מושלם בכל המובנים. היו בך התכונות של פעם של כמו רצון לעזור לזולת, אלגנטיות, חינוך, וכבוד לאחרים. היית אחת מדמויות הספורט הגדולות שפגשתי בקריירה שלי".


 

Ciao caro Asto, difficilmente ho espresso pubblicamente un pensiero riguardo una persona, perché ho sempre lasciato che la bellezza e l'unicità di rapporti, di reciproca stima e affetto, non venissero strumentalizzati o gettati in pasto a chi non ha la delicatezza per rispettare certi legami. Nel tuo caso, sento di fare un'eccezione alla mia regola, perché hai una moglie giovane e dei familiari che staranno soffrendo,ma soprattutto la tua piccola bimba, merita di sapere che il suo papà era a tutti gli effetti una PERSONA PERBENE…..una GRANDE PERSONA PERBENE….eri l'espressione migliore di un mondo antico, superato, nel quale valori come l'altruismo, l'eleganza, l'educazione e il rispetto verso il prossimo, la facevano da padroni. Complimenti davvero, sei stata una delle migliori figure sportive nella quale mi sono imbattuto. R.I.P. Il tuo folle Gigi.

A post shared by Gianluigi Buffon (@gianluigibuffon) on



בנאפולי השתתפו באבל של פיורנטינה: "בהלם מהחדשות של מותו של אסטורי. אנחנו משתתפים באבל של משפחת הקפטן הסגול ושל כל פיורנטינה".

⚫️ Sconvolti dalla tremenda notizia della morte di Davide Astori, ci uniamo al dolore della famiglia del Capitano viola e di tutta la Fiorentina https://t.co/yq72BZzaF6

— Official SSC Napoli (@sscnapoli) 4 במרץ 2018


גם אינטר השתתף באבלה הכבד של פיורנטינה.

FC Internazionale Milano partecipa con commozione al dolore per la scomparsa improvvisa del capitano della Fiorentina Davide Astori https://t.co/lPxuDYV15I#FCIMpic.twitter.com/7aOZEQ89ri

— Inter (@Inter) 4 במרץ 2018
 

Riposa in pace, Davide.
Non ci sono altre parole. pic.twitter.com/mVHwIQKvxU

— Javier Zanetti (@javierzanetti) March 4, 2018


 

Senza parole.. alla fine se ne vanno sempre i migliori… buon viaggio amico mio . RIP ❤️

A post shared by Andrea Pirlo Official (@andreapirlo21) on



Ciao caro Asto, https://t.co/3eH4HAwBVnpic.twitter.com/ZteZhO4GRH

— Italy (@azzurri) March 4, 2018

Che tragedia! RIP Astori pic.twitter.com/UhNgXqfsqJ

— PATO (@AlexandrePato) 4 במרץ 2018
 

Rest in peace Davide #rip#astoripic.twitter.com/rE02EJj1hU

— Fabio Cannavaro (@fabiocannavaro) March 4, 2018

Senza parole. Riposa in pace Davide Astori pic.twitter.com/mukSojB45l

— Paulo Dybala (@PauDybala_JR) March 4, 2018

Rest in peace Davide Astori Our thoughts are with the family and friends #Astori#Fiorentina

— Franck Ribéry (@FranckRibery) March 4, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי