טרגדיית אסטורי: משטרת איטליה פתחה בחקירה פלילית

דוידה אסטורי
דוידה אסטורי | Gettyimages

מותו הפתאומי של קפטן פיורנטינה ממשיך להסעיר את איטליה, התובע מהעיר אודינה אמר: "חשד להריגה, אין חשודים". הודעת הווטסאפ המצמררת, רגע הגילוי בחדר המלון, הציוץ הנשכח מ-2012 והכסף שתקבל משפחתו

קבוצות: פיורנטינה
(גודל טקסט)

התפתחות דרמטית בעניין דווידה אסטורי. יממה לאחר ההודעה לפיה הבלם מת בנסיבות טבעיות, נפתחה חקירה פלילית בחשד שמותו של אסטורי הגיע כתוצאה מהריגה. "פתחנו בחקירה פלילית בחשד של הריגה. אין חשודים. בקרוב נבצע נתיחה של אחרי המוות", אמר אנטוניו דה ניקולו, תובע מהעיר אודינה, בה מצא את מותו הבלם בן ה-31 לפני משחק בין פיורנטינה לאודינזה. פיורנטינה כבר מסרה שמחר תיערך נתיחת הגופה ובחמישי הלווייתו.


איטליה ממשיכה להתאבל על מותו הטראגי של דוידה אסטורי אמש (ראשון). בארץ המגף נזכרו שאסטורי, שמת בשנתו בבית המלון לפני המשחק בין פיורנטינה לאודינזה, היה מאלה שצייצו בטוויטר כשכדורגלן ליברונו פיירמריו מוריסיני מת מדום לב במהלך משחק ב-2012. אסטורי כתב אז שלא צריך לבטל את המשחקים, אלא לבוא אליהם בשקט ולזכור את מוריסיני. מאז הוא הפסיק להשתמש בחשבון, אבל הציוצים נשארו.




נשיא פיורנטינה, אנדראה דלה ואלה, חשף שהשחקן היה אמור לחתום היום על הארכת חוזהו עד 2022. הנשיא אמר: "רצינו שהוא יפרוש במדי פיורנטינה מכדורגל. זה לא ברור איך דברים כאלה קורים כשיש כל הזמן בדיקות לשחקנים". לפי הדיווחים דלה ואלה יאריך את החוזה כפי התכנון המקורי ויעביר את הכסף לאשתו של השחקן פרנצ'סקה ולבתו, ויטוריה בת השנתיים.


סוכנו של השחקן קלאודיו ויגוריטו שהיה איתו לאורך כל הקריירה אמר: "אני הרוס מהמוות שלו. קשה לי להאמין. הוא היה נער של זהב. אני עבדתי איתו מאז היה בנוער של מילאן. הוא היה בחור נפלא שהגיע ממשפחה מאוד מכובדת. לא יודע למה כל זה הגיע להם. אני זוכר שנשיא קליארי (לימים הבעלים של לידס) היה מאוהב בו. כל אחד שהכיר אותו התאהב בו". גם מאמן צ'לסי אנטוניו קונטה דיבר אתמול על המוות שלו וסיפר שהכיר אותו כשאימן אותו בנבחרת: "הוא היה בן אדם מדהים ושחקן מצוין, אבל בעיקר בן אדם מדהים. קשה לי לקלוט שהוא הלך ואני מחזק את אשתו והבת שלו והוריו".


באיטליה התנהל ויכוח אם היה צורך לבטל את כל מחזור המשחקים של הסרייה א' ביום ראשון וכן כמה משחקי סרייה B, אבל "גאזטה דלו ספורט" יצא במאמר מערכת שתמך בביטול המשחקים. העיתון כתב: "מי שלא חשב שצריך להשעות את המשחקים אלא לכבד את השחקן ולשחק במקביל, צריך להבין שהבקשה לבטל את המשחקים באה מהשחקנים עצמם שרצו לכבד שחקן מיוחד בעל ערכים מיוחדים, כפי שכתב השוער ג'אנלואיג'י בופון על אסטורי".


גם לאונרדו בונוצ'י, ששיחק עם אסטורי בנבחרת, כתב באינסטגרם: "צ'או גראנדה אסטו. כשנפגשנו למשחק של הנבחרת או למשחקים של הקבוצות שלנו תמיד קיבלתי ממך חיוך, חיבוק מאדם שהיה פייר, הוגן וצנוע. כמה פעמים יצא לנו לצחוק ביחד, להתבדח ולחגוג ביחד. כמה שיחות היו ליד השולחן ביחד, או לאורך המסדרון של קוברצ'אנו (בית הספר האיטלקי לכדורגל). בוא לאו ותמסור לי כדור כמו שרק אתה יודע והיית עושה באימונים של הנבחרת עם החיוך שלך שלא נגמר. זה רק הראה כמה טוב היה אצלך".


Il rinvio delle partite adesso non conta nulla..ora stringiamoci in silenzio e ricordiamo Mario…

— Davide Astori (@DavideAstori) 14 באפריל 2012


העיתונים פרסמו היום בדיוק איך נקבע מותו של הבלם. הוא שיחק ערב לפני כן עם מרקו ספורטיילו שוער הקבוצה פלייסטיישן ושכח את נעליו בחדרו של השוער. "אבוא בבוקר לקחת אותם" כתב לו בווטסאפ. בבוקר הוא לא הגיע, ומאחר שישן לבדו כולם חיכו לו בחדר האוכל. כשלא ירד שלחו את השוער ומעסה הקבוצה לחדר ושם גילו את גופתו.


יש גם אוהדים באיטליה שמנצלים אירועים כאלה לסגור חשבונות מכוערים. אוהדי בארי מסרייה ב' סגרו חשבון עם היריבה השנואה עליהם אטאלנטה ותלו שלט באחד הגשרים בעיר בו נאמר: "למה אסטורי היה צריך למות ולא אנדראה מסיילו". מסיילו היה שחקן בארי לפני שעבר לאטאלנטה והוא נחשד שכבש שער עצמי מכוון במאי 2011 במשחק נגד לצ'ה שהשאיר את לצ'ה בליגה.



La #Gazzetta di oggi è per @DavideAstori La forza di Davide 1987-2018. L'editoriale: giusto fermarsi: ascoltiamo in silenzio #Astoripic.twitter.com/TsVwsAgWR3

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 5 במרץ 2018


מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי