"הקופים": "יעקב שחר, תעזוב אם אתה לא מסוגל לשנות"

עומר דמארי, רמי גרשון וניקיטה רוקאביצה מאוכזבים
עומר דמארי, רמי גרשון וניקיטה רוקאביצה מאוכזבים | ערן לוף

אווירה קשה במכבי חיפה בבוקר אחרי ההשפלה בדרבי. האוהדים יחריפו את המחאה, הארגון האשים את הנשיא בפוסט נוקב: "לא תקבלו יותר תמיכה. אלאך ורוטן עושים את העונה גרועה יותר". המאמן בינתיים זוכה לגיבוי

(גודל טקסט)

סוער במכבי חיפה לאחר התבוסה הכואבת 3:0 בדרבי להפועל חיפה, בעונה אותה יסיימו הירוקים ללא ניצחון מול היריבה העירונית. בתוך המועדון עצמו מדברים בעיקר על חשש מירידה, ולא פחות מכך, מחוסר הכבוד של השחקנים בעקבות היכולת במשחק אתמול. "זה כבר מעבר לבושה. יש כאן שחקנים שפשוט לא מתאימים לרמות האלה ואולי אפילו לא שייכים לליגת העל", אמרו במועדון. "אנחנו גרועים כמו הפועל אשקלון והפועל עכו. אולי מגיע לנו לרדת כדי להבין את חומרת המצב ולבנות את הבית שלנו מחדש".

המאמן פרד רוטן ממשיך לנסות ולשמור על שקט יחסי ולהחדיר ביטחון בשחקניו. ההולנדי אסף את השחקנים אחרי המשחק ואמר להם: "תבינו, אנחנו קבוצת תחתית, אבל תרימו את הראש. רק ביחד נצא מהמצב הזה". במסיבת העיתונאים לאחר המשחק לא חסך המאמן בביקורת על שחקניו: "הם נראו עצבניים כבר מהדקה הראשונה ובתוצאה של 3:0 היה נראה שוויתרו על המשחק".

הבוקר, לאחר האימון, סיפרו גם שחקנים בקבוצה על אווירת דיכאון: "חייבים לעשות משהו כדי לשנות את האווירה, זה לא מבשר טובות", אמר אחד השחקנים. רוטן אסף את שחקניו והמשיך בקו מאתמול לאחר המשחק."תפנימו, אנחנו מועמדים לירידה. כדאי שתיקחו את זה בחשבון. אנחנו חייבים להיות מאוחדים לצאת מהמצב הזה ביחד".

במועדון מתחו לראשונה ביקורת חריפה על הצוות המקצועי שכולל את רוטן וגם את מו אלאך: "בינתיים אין שום שינוי ושום השפעה ממנו. רוטן כאן כבר כמעט חודשיים ויש לו ניצחון אחד. הוא מדבר, אבל לא עושה. לא יכול להיות שלמרות ההפסדים והכישלונות האחרונים, בכל משחק ייעשו רק שינוי אחד או שניים", אמר גורם במועדון, שהוסיף: "בהרבה מקרים לא רואים את ההשפעה שלו על השחקנים והיא צריכה להגיע דווקא ברגעים הקשים".


רוטן. שום שינוי והשפעה (ערן לוף)

בשלב זה מגבים במועדון לחלוטין את הצוות המקצועי ולא מדברים על שינויים, אבל מתחת לפני השטח יש כאלה שטוענים שצריך לעשות חישוב מסלול מחדש אם הצוות ההולנדי יכול להוביל את הקבוצה גם העונה וגם בעונה הבאה. אגב הבעלים יעקב שחר כלל לא צפה במשחק מאחר שהוא נמצא בחופשה פרטית בצרפת. "כל מי שמכיר את שחר יודע שהוא לא יקבל החלטה פזיזה, אם בכלל. גם הוא מבין שיש לנו משחק חשוב מאוד בשבת באשקלון", אמרו בחיפה.

גם שחקני הקבוצה סופגים ביקורת חריפה, בעיקר על הגישה וההתנהלות במהלך המשחק: "איך יכול להיות שאף אחד לא לוקח אחריות לאחר הפסדים ואומר משהו בחדר ההלבשה!? איך השחקנים לא מתביישים לגשת לקהל לאחר תצוגה כזאת?!", זועמים במועדון. גם הקהל עצמו רשם אתמול שיא שלילי כאשר קצת יותר מ-8,000 אוהדים ירוקים הגיעו לאצטדיון, כשרובם עזבו הרבה לפני שריקת הסיום. חלק מהקהל מתכוון להחרים את כל המשחקים עד תום העונה וארגון "הקופים הירוקים" הודיע הבוקר על החרמת המשחק בשבת באשקלון: "גמרתם אותנו. בשבילכם זה עוד מקום עבודה, בשבילנו זה כל החיים. 

"מוחמד אלאך ופרד רטן, כנראה עם כל ההכנות לעונה הבאה שכבר התחלתם, שכחתם שהעונה הזאת עוד לא נגמרה", המשיכו "הקופים. "מכבי חיפה הופקדה בידיים שלכם כדי לשפר, לא כדי לעשות אותה יותר גרועה ממה שהיא", המשיכו "הקופים" ותקפו גם את יעקב שחר, "אנחנו מטילים עלייך את האחריות המלאה על 7 השנים הכושלות. אם אתה לא מסוגל להרים את מכבי חיפה בחזרה, תשים את המפתחות ותפנה את המקום".

לגבי העתיד, במועדון ובעיקר בצוות המקצועי מבינים משבוע לשבוע שהמהפכה תהיה גדולה הרבה יותר, ולכן טרם סוכם מה יהיה הגובה התקציב לקראת העונה הבאה. מה שברור הוא העובדה שצמד הזרים קאיו וקלאוס שכלל לא היו בסגל מתקרבים לפרידה. כפי שפורסם בספורט1, אלאך כבר שוחח עם מספר סוכנים ושאל לגבי חלוצים זרים לעונה הבאה.

מי שבכל זאת זכה לבשורה ביממה האחרונה הוא החלוץ ניקיטה רוקאביצה, שזומן לסגל אוסטרליה על ידי המאמן החדש ברט ואן מרוויק למשחקים נגד קולומביה ונורבגיה במארס. לסגל זומנו בסך הכל 29 שחקנים.


האוהדים הירוקים אמש. מחריפים את המחאה (ערן לוף)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי