שובו של הווינר: פאולו דיבאלה יוצא למשימת חייו

פאולו דיבאלה
פאולו דיבאלה | Gettyimages

רגע אחד של גאונות בדקה ה-93 באולימפיקו החזיר את יובנטוס לעמדת הפייבוריטית לסקודטו וגרם לאוהדים להיזכר בעומאר סיבורי האגדי. האם הארגנטינאי מסוגל לייצר עוד רגע קסם בוומבלי? סמפאולי ומסי עוקבים

(גודל טקסט)
אוהדי יובנטוס כבר התכוננו ליום קשה במיוחד. המשחק המשמים מול לאציו היה לקראת סיום, ותיקו מאופס ריחף מעליו מאז שריקת הפתיחה. זה היה מופע מתסכל, כמעט בלתי ניתן לצפייה, והאלופה לא הצליחה לייצר דבר ליד שער היריבה. לפחות אפשר היה להתנחם בכך שזה לא נגמר בהפסד, כי הרי לאציו כיסחה את הגברת הזקנה בסופרקופה בתחילת העונה, ולקחה את כל שלוש הנקודות בסיבוב הראשונה בטורינו. הפעם צ'ירו אימובילה לא עשה כלום לשם שינוי, אבל 0:0 היה גרוע מאוד עבור מסימיליאנו אלגרי.


את היום פתחה יובה כשהיא בפיגור ארבע נקודות אחרי נאפולי, עם משחק חסר ביד. הפרטנופיי אירחו בהמשך הערב את רומא, וניצחון צפוי היה מגדיל את הפער לשש נקודות. זה לא אסון, קל וחומר כאשר עדיין מצפה לנו מפגש ישיר באצטדיונה של האלופה באפריל, אבל האפקט המוראלי היה עלול להיות בעייתי, בין היתר לקראת משחק הגומלין מול טוטנהאם בשמינית גמר ליגת האלופות.



ואז זה קרה. דקות ספורות קודם לכן צייץ העיתונאי פאולו באנדיני: "במשחק מסוג זה יובנטוס תכבוש שער נצחון בדקה ה-93 מכלום". הנבואה התגשמה. בדקה ה-93, כאשר אוהדים רבים כבר כיבו את הטלוויזיות כדי לא להמשיך לסבול, הגיח פאולו דיבאלה וגנב את השער הזה. הוא עשה את זה באמנות, עם מבצע מרהיב ברחבה ובעיטה תוך כדי נפילה, אל מול גלישה נואשת של מרקו פארולו. אי אפשר היה לעצור אותו. אחרי שלא השפיע על המשחק עד לזמן פציעות, הכוכב הארגנטינאי צץ בעיתוי הקריטי ביותר.


הארגנטינאי הרשית באולימפיקו, אבל ההד נשמע גם בנאפולי. הצהרת הכוונות היוותה בשורה קשה מנשוא עבור החבורה של מאוריציו סארי שכבר תיכננה את הבריחה בפסגה. אחרי ששמעו השחקנים על השער של דיבאלה, הם התפרקו לחתיכות והפסידו 4:2 לרומא. יובנטוס צימקה את הפער מהמובילה לנקודה, ועם משחק חסר ביד הפכה לפייבוריטית לזכות באליפות בפעם השביעית ברציפות. בשניה אחת של קסם טהור, במשחק הראשון בהרכב מאז נפצע בתחילת ינואר, שינה דיבאלה את הכל, ובארץ המגף פשוט איבדו את הפרופורציות.


This is the sort of game where Juve dig a 93rd minute winner out of nowhere. And then we all nod sagely and agree that this is why they finish every season as champions. But if it doesn't happen, big big opportunity for Napoli coming up.

— Paolo Bandini (@Paolo_Bandini) March 3, 2018


בקרב האוהדים הוותיקים בשחור-לבן החליטו להשוות את דיבאלה לעומאר סיבורי, אחד הווינרים הגדולים בתולדות המועדון. הם נזכרו בביצוע המלוטש של הארגנטיני האגדי ב-1959 מול פיורנטינה, גם הוא תוך כדי נפילה, וטענו כי היהלום החדש ניחן ביכולת דומה להכריע משחקים גורליים. ובכן, דיבאלה עדיין רחוק מסיבורי, אבל הוא באמת מסוגל לעשות את העבודה כאשר הקבוצה זקוקה לו יותר מכל. אפשר להיזכר, למשל, באותו סופר-קופה מול לאציו, כאשר החלוץ הבקיע צמד מאוחר והישווה ל-2:2, גם אם הנשרים כבשו אז בעצמם בתוספת הזמן וניצחו.


מאזנו של דיבאלה בליגת האלופות לא מרשים בלשון המעטה עד עכשיו, עם חמישה שערים בשלוש שנים, אך שלושה מהם היו חשובים במיוחד. לפני שנתיים, כאשר פיגרה יובנטוס 2:0 בביתה מול באיירן מינכן בשמינית הגמר, היה זה דיבאלה שהחל את הקאמבק עם שער נאה בדרך ל-2:2 – ובגומלין הייתה הגברת הזקנה קרובה מאוד לסנסציה. אשתקד, ברבע הגמר מול ברצלונה, הבקיע הארגנטינאי צמד אמנותי בפתיחה והכריע מעשית את ההתמודדות. העונה הוא עדיין לא מצא את הרשת בזירה האירופית, אך טרם היה צורך אמיתי בכך. מהמשחק הראשון נגד טוטנהאם הוא נעדר בשל פציעה, וכעת הגיע זמנו לספק את הסחורה, במיוחד כי גונסאלו היגוואין לא כשיר לחלוטין.


דיבאלה מול ברצלונה. השערים המועטים שלו בליגת האלופות היו מכריעים (AFP)
דיבאלה מול ברצלונה. השערים המועטים שלו בליגת האלופות היו מכריעים (AFP)


הכיבוש הפנומנלי מול לאציו מעניק בטחון כי הדבר אפשרי, למרות תיקו 2:2 במשחק הראשון. יובנטוס ספגה פעם אחת בלבד בליגה האיטלקית ב-13 המשחקים מאז נובמבר, ואם תצליח להחזיר מעמד בוומבלי מול הארי קיין, דלה עלי וכריסטיאן אריקסן, היא תוכל להסתפק בשער אחד בלבד כדי לעלות לרבע הגמר. זה האתגר, ודיבאלה הוא האיש הנכון למשימה. "פאולו הוכיח שוב, כפי שעשה בעבר, שהוא מסוגל לשנות את המומנטום ולהביא ניצחונות", אמר הקשר הצרפתי בלז מטווידי.


הווינריות עשויה להיות חשובה גם לשאיפותיו של דיבאלה ליטול חלק משמעותי במונדיאל. נכון לעכשיו, משוכנע מאמן ארגנטינה חורחה סמפאולי כי היהלום דומה מדי בסגנונו לליאו מסי, ולכן השניים לא יכולים לשתף פעולה על הדשא. פירוש הדבר הוא שדיבאלה עלול לצפות בביצועיו של הפרעוש מהספסל ברוסיה. ואולם, לאורך טורניר המוקדמות התברר כי לארגנטינה חסרים השחקנים שמסוגלים לשים את הכדור ברשת ברגע האמת. סרחיו אגוארו לא תמיד משחזר את יכולתו ממנצ'סטר סיטי, מאורו איקרדי לא מזכיר את הסקורר האימתני מאינטר בהזדמנויות הבודדות שקיבל, ועל ההחמצות של היגוואין כבר דובר מספיק. האם דיבאלה מסוגל לשמש גיבוי למסי ולעזור לחברו בדרך להגשמת החלום? לביטחון העצמי יש חשיבות עליונה בהקשר זה, ולהצטיינות בוומבלי הערב עשויות להיות משמעויות רבות. אולי בבוא היום גם סמפאולי ישתכנע.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי