צפו בתקצירים: נאתכו ודאבור ברבע גמר הליגה האירופית

ביברס נאתכו חוגג עם שחקני צסק"א מוסקבה
ביברס נאתכו חוגג עם שחקני צסק"א מוסקבה | AFP

הישג גדול לישראלים: למרות יכולת טובה יותר, זלצבורג סיימה בתיקו מאופס מול דורטמונד ועלתה בזכות 1:2 בסיכום. 2:3 גדול של צסק"א בחוץ על ליון העלה אותה בזכות שערי חוץ (3:3 בסיכום). ארסנל גברה 1:3 על מילאן

(גודל טקסט)
משחקי גומלין שמינית גמר הליגה האירופאית הסתיימו הערב (חמישי) כששני הנציגים הישראלים מואנס דאבור וביברס נאתכו עלו לרבע הגמר כשצסק"א ניצחה בחוץ 3:2 את ליון ועלתה בזכות שערי חוץ וזלצבורג אומנם סיימה ב-0:0 עם בורוסיה דורטמונד אך 1:2 במשחק הראשון הספיק לה כדי להבטיח את המקום בהגרלת רבע הגמר שתיערך מחר (14:00, שידור ישיר בספורט1).


בנוסף, גם ארסנל עלתה כשאחרי 0:2 בסן סירו, גברה 1:3 על מילאן גם באצטדיון האמירויות. אתלטיקו מדריד דרסה בחוץ 1:5 את לוקומוטיב מוסקבה בדרך ל-1:8 גדול בסיכום, מארסיי לא התקשתה עם 1:2 על אתלטיק בילבאו (1:2 בסיכום), לאציו גברה 0:2 על דינמו קייב באוקראינה (2:4 בסיכום), 1:1 הספיק לר.ב. לייפציג מול זניט סט. פטרסבורג (2:3) בסיכום וספורטינג ליסבון אומנם הפסידה 2:1 בהארכה לוויקטוריה פלזן, אך ה-0:2 מהמשחק הראשון הספיק לה בשביל המקום בשלב הבא.


זלצבורג – בורוסיה דורטמונד 0:0 (1:2 בסיכום, צפו בתקציר)

השוורים היו טובים יותר, אך בסופו של דבר לא הצליחו למצוא את הרשת מואנס דאבור שכבש עד כה שישה שערים בזירה האירופית השלים 90 דקות בהן הציג יכולת טובה והגיע למצבים כולל משקוף שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המשחק, אך לא הצליח למצוא את הרשת של רומן בורקי. בסופו של דבר כנראה שאף אחד לא יזכור את זה כשהאוסטרים המשיכו ביכולת הנהדרת שלהם בליגה האירופית, ורשמו הישג מרשים כשעלו לרבע הגמר.



דאבור חוגג עם החברים. לא מצא את הרשת למרות היכולת הטובה (AFP)


ארסנל – מילאן 1:3 (1:5 בסיכום, צפו בתקציר)

התותחנים שככל הנראה הסיכוי שלהם לשחק בעונה הבאה בליגת האלופות הוא רק זכייה בליגה האירופית, לא הגיעו זחוחים אחרי ה-0:2 במשחק הראשון והמשיכו שוב ביכולת הטובה מול ג'נארו גאטוסו והרוסונרי, שיחזרו למאבקים בליגה ולגמר הגביע האיטלקי מול יובנטוס. הקאן צ'לאהנולו ירה ב-25 כדור כ-25 מטרים מהשער והכניע את דויד אוספינה בדרך ל-0:1 שהעיר את התקוות של המילאנזים, אך ארבע דקות לאחר מכן ריקרדו רודריגס שבישל את השער לקשר הטורקי הכשיל ברחבה את דני וולבק, שלא נכשל מהנקודה הלבנה והכניע את ג'אנלואיג'י דונארומה. בדקה ה-71 קבע גרניט ג'אקה מהפך כשבעט מחוץ לרחבה כדור למסגרת, שרק פגע בדונארומה בדרך לרשת. התותחנים המשיכו בשלהם ובדקה ה-86 ג'ק ווילשר הגביה כדור לארון ראמזי שנהדף מקרוב על ידי דונארומה, אך לצערו של השוער הצעיר הכדור הגיע לוולבק שהשלים צמד מקרוב וחתם את תוצאת המשחק.



וולבק. צמד של החלוץ האנגלי בדרך לעוד ניצחון על הרוסונרי (Gettyimages)


ליון – צסק"א מוסקבה 3:2 (3:3 בסיכום)

עם יתרון של 0:1 מהמשחק הראשון הצרפתים שאצטדיונם הביתי יארח את הגמר ציפו שלא יהיה להם קשה מדי בדרך לרבע הגמר, אך משחק גדול של ביברס נאתכו וחבריו הוביל לעלייה בזכות שערי חוץ והפך אותם לנציגה הרוסית היחידה ברבע הגמר. בדקה ה-39 אלכסנדר גולובין קיבל כדור בצד שמאל של הרחבה כדור מאלן דזאגוייב וירה אותו לפינה הרחוקה של אנתוני לופס כדי להעלות את קבוצתו ל-0:1. המארחת השוותה בדקה ה-58 משער של מקסוול קורנט שלא היה צריך להיות מאושר לאחר שהמבשל ז'ורדן פרי מסר מחוץ לתחומי המגרש, אך שתי דקות לאחר מכן אחמד מוסא החזיר את היתרון לצסק"א ובדקה ה-65 פונטוס ורנבלום כבר הפך את זה ל-1:3.שער של מריאנו דיאס בדקה ה-71 הפך את דקות הסיום למותחות במיוחד, אך בסופו של דבר לא מנע ניצחון של צסק"א בשני המפגשים בעקבות שערי חוץ.


נאתכו וצסק"א חוגגים (AFP)


לוקומוטיב מוסקבה – אתלטיקו מדריד 5:1 (8:1 בסיכום, צפו בתקציר)

אחרי ה-0:3 ב"וונדה מטרופולטינו" הקולצ'ונרוס עלו בהרכב חצי משני ללא דייגו קוסטה ויאן אובלאק, אך לא הורידו את הרגל מהגז ודרסו גם ברוסיה בדרך לשלב הבא. אנחל קוראה שעלה כחלוץ העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-16, אך שער אדיר של מאצ'יי ריבוס הפולני מ-25 מטרים הכניע את השוער המחליף אקסל וורנר. סאול החזיר את היתרון לאתלטי בדקה ה-47 אחרי בישול של פיליפה לואיז, ופרננדו טורס כבש את ה-1:3 מפנדל בדקה ה-65 והשלים צמד חמש דקות לאחר מכן מבישול של קוראה, שגם בישל את ה-1:5 באומנות לאנטואן גריזמן המחליף, לאחר שהקפיץ מעל שחקן לוקומוטיב.



טורס. צמד של החלוץ הוותיק (AFP)


זניט סט. פטרסבורג – ר.ב. לייפציג 1:1 (3:2 בסיכום, צפו בתקציר)

אחרי ה-1:2 במשחק הראשון, ז'אן-קווין אוגוסטן העלה את הגרמנים ליתרון בדקה ה-22 אחרי בישול של טימו ורנר, אך סבסטיאן דריוסי השאיר זמנית את התקוות של המארחת בחיים כשמחמישה מטרים בעט מהאוויר את ה-1:1 בתוספת הזמן של המחצית הראשונה. בסופו של דבר התוצאה נשמרה עד הסיום והגרמנים המשיכו לשלב הבא.


דינמו קייב – לאציו 2:0 (4:2 בסיכום, צפו בתקציר)

עם 2:2 מסוכן עבורה במשחק הראשון באולימפיקו, לאציו הצליחה להשיג ניצחון חוץ לא פשוט באוקראינה שהספיק לה כדי לעלות לרבע הבגר. לוקאס ביגליה נגח 0:1 חשוב לאורחת בדקה ה-23 אחרי קרן של לואיס אלברטו. סטפן דה פריי ניצל קרן נוספת של הנשרים בדקה ה-83 כדי להכפיל את היתרון ולהבטיח את המקום של קבוצתו בשלב הבא.



שחקני לאציו חוגגים בדרך לשלב הבא (AFP)


ויקטוריה פלזן – ספורטינג ליסבון 1:2 (3:2 בסיכום, צפו בתקציר)

אחד המשחקים הדרמטיים בשלב הזה של בסופו של דבר את הפורטוגלים לשלב הבא. למרות פיגור של 2:0 מהמשחק הראשון בליסבון, צמד של מארק באקוש הסלובקי (6, 64) החזיר את הצ'כים לתמונה ופנדל שהחמיץ באס דוסט שתי דקות בתוך תוספת הזמן של המשחק, שלח סופית את המשחק להארכה. כשכבר נראה היה שהמארחים ימשיכו בשלהם בתוספת הזמן, קרן של הפורטוגלים הגיעה לראשו של רודריגו בטאגליה הארגנטינאי שצימק ל-2:1 בדקה ה-105+2 ושלח את קבוצתו לרבע הגמר.


אתלטיק בילבאו – מארסיי 2:1 (5:2 בסיכום, צפו בתקציר)

עם יתרון של 1:3 מהמשחק בראשון ב"סטאד ולודרום", הצרפתים לא התקשו יותר מדי, כשפנדל מוצלח של הקפטן דימיטרי פאייט (38) ועוד שער של לוקאס אוקאמפוס הארגנטינאי סגרו סופית את הסיפור כבר בתחילת המחצית השנייה. אינייאקי וויליאמס צימק מקרוב בדקה ה-74, אך זה לא ממש עזר לאריות מבילבאו, ובעצם השאיר את מארסיי כנציגה הצרפתית היחידה במפעלים האירופיים.



פאייט ומארסיי לא התקשו מול בילבאו (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי