דאע"ש מאיים על חייו של ליאו מסי במונדיאל ברוסיה‎

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

כמעט שלושה חודשים לפני ששריקת הפתיחה של גביע העולם נשמעת, ארגון הטרור הקיצוני הפיץ כרזות נוספות בהן נראה "הפרעוש" לקראת הוצאה להורג. המשחק בישראל דווקא לא הוזכר

(גודל טקסט)
ארגון דאע"ש משיך לאיים על העולם המערבי ושם לו למטרה לאיים על קיום המונדיאל ברוסיה הקיץ, ובעיקר על ליאו מסי כמי שהפך לסמל של החברה המערבית. בפוסטרים שהופצו לאחרונה נראה הארגון כמי שמוציא להורג את "הפרעוש", עומדים לערוף את ראשו כשמסי לבוש באותם בגדים כתומים ידועים לשמצה בסמוך לאצטדיון לוז'ניקי ברוסיה לצד הכיתוב: "לערוף להם את הצוואר ולערוף להם כל אצבע".


דאע"ש פרסם את הפוסטר המצמרר תחת "וופה מדיה" מקור תעמולתי ידוע. המטרה היא לזרוע פחד וחשש מלהגיע למונדיאל. האיומים לא מזכירים את העובדה שמסי אמרו לשחק נגד ישראל במשחק ידידות עוד לפני הגעתו לרוסיה למשחקי הגביע העולמי.


ISIS targets Lionel Messi in their latest execution-style poster promoting terror at Russia World Cup 2018 https://t.co/v2lvgY1t8Ipic.twitter.com/Lyy5ZCOCWb

— #BBNaija2018 News (@BBNaija2018news) March 20, 2018


מסי נראה כורע ברך בתמונה בחליפה כתומה שלובשים האסירים של גוואנטנמו בקטעי הווידאו הידועים של עריפת ראשים של האירגון, כאשר חייל של דאע"ש אוחז בצווארו מאחור. באיצטדיון לוז'ניקי במוסקבה יתקיים משחק הפתיחה מול סעודיה וכן הגמר. בין היתר גם המשחקים הבאים: פורטוגל – מארוקו, דנמרק – צרפת וגרמניה מול מקסיקו ואחד מחצאי הגמר.


זו לא הפעם הראשונה שהארגון מאיים דווקא על מסי.
אנשי כדורגל של ארגנטינה קיימו ישיבה עם ראשי הביטחון במונדיאל ברוסיה בגלל הפוסטר המאיים הזה, בעוד מסי התאמן אתמול במתקני מנצ'סטר סיטי שם תשחק ארגנטינה ביום שישי במשחק הכנה למונדיאל נגד איטליה. עוד שני פוסטרים פורסמו עם איומים על ניימאר וכריסטיאנו רונאלדו. אין ספק שבדאע"ש מבינים בכדורגל ומכוונים את האיומים נגד הכוכבים הגדולים. 


דאע"ש מאיים באופן כללי על המונדיאל ובאחת הכרזות נאמר שחיילי המוג'הידון יבעירו אש ברחבי כל רוסיה, בה 11 ערים מארחות את המונדיאל. למרות המתח שיש היום בין נשיא רוסיה ולאדימיר פוטין לנאטו וארה"ב בעקבות פרשת ההרעלות של מרגלים בבריטניה, פוטין רואה באיסלם הקיצוני את האויב מספר אחת של רוסיה. 

 


מסי ומסצ'ראנו מתאחדים באימון אלביסלסטה אתמול במנצ'סטר (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי