פרצו בזמן: השחקנים שעשויים להפתיע במונדיאל 2018

ג'סי לינגארד
ג'סי לינגארד | AFP

אין כמו גביע העולם כדי לפרוץ לתודעה, ויעקב זיו סימן את אלו שהרשימו לאחרונה במשחקי ההכנה. הקולומביאני שהצטיין בניצחון על צרפת, החלוץ שמקדים את קוסטה ומוראטה בספרד והכישרון שכבר כבש גם את מוריניו

(גודל טקסט)

80 יום בדיוק נותרו עד שריקת הפתיחה של מונדיאל 2018. לאחר שהסתיים הסבב הראשון של משחקי ההכנה לקראת הגביע העולמי, חיפשנו את השחקנים הפחות מוכרים שהצליחו להשתחל בין הכוכבים הגדולים והשאירו רושם חיובי. לא בטוח שכולם יהיו בסגל הנבחרות שלהם למונדיאל ולא בטוח שישחקו הרבה, אבל אולי אחד מהם יהיה חאמס רודריגס הבא.

הבטחה קולומביאנית
שם: לואיס מוריאל
גיל: 27
נבחרת: קולומביה
קבוצה נוכחית: סביליה
הקאפטרוס חוללו את אחת ההפתעות הגדולות בסוף השבוע כשניצחו בסטאד דה פראנס 2:3 את צרפת. לצד רודריגס ורדאמל פלקאו המוכרים, מוריאל בלט עם שער וציון גבוה ב"ל'אקיפ" היוקרתי. בנבחרת הוא אף פעם לא היה שם גדול וכבש את שערו השלישי בלבד בהופעה ה-19, אבל הפעם נראה מסונכרן מאוד עם פלקאו, כשהזין אותו בכדורים רבים מהאגף.

למורייל היו שתי עונות טובות במיוחד במדי סמפדוריה ואודינזה, בהן כבש 11 שערי ליגה בעבר, אבל המעבר הקיץ לסביליה תמורת 20 מיליון יורו שדרג אותו. "עשינו ניצחון היסטורי שייתן לנו הרבה ביטחון להמשך", אמר. הקולומביאני נותר מחוץ לסגל למונדיאל 2014 משום שלא הצליח להרשים, אך הפעם נראה שהמאמן חוסה פקרמן לא יוכל להתעלם ממנו.


מוריאל מול הטריקולור. יהיה קשה להתעלם ממנו (AFP)

אנגליה מצאה ווינר?
שם: ג'סי לינגארד
גיל: 25
נבחרת: אנגליה
קבוצה נוכחית: מנצ'סטר יונייטד
נהוג להאשים את ז'וזה מוריניו בהריסה סדרתית של כישרונות צעירים, אבל במקרה של לינגארד, נראה שהקשר חייב הרבה תודה לפורטוגלי. העונה הנוכחית היא הטובה ביותר שלו עד כה ביונייטד, עם 14 שערים בכל המסגרות (בליגה: שמונה שערים וארבעה בישולים). לינגארד כבש עבור נבחרת שלושת האריות את שער הניצחון על הולנד (0:1) ורשם שער בכורה בנבחרת בהופעתו התשיעית. באנגליה חסרת הווינרים, לינגארד יכול להיות בורג חשוב. גם במשחקי יונייטד הוא כובש שערים מכריעים. הקשר כבר הספיק לדרג את השער על ההולנדים כאחד מהרגעים הגדולים בקריירה שלו וזכה למחמאות רבות מפרשני הממלכה, שטענו כי ניצל עד תום את היעדרם של הארי קיין ושחקנים נוספים שחסרו לאנגליה.


הארי קיין נעדר, לינגארד ניצל זאת לשער מכריע (AFP)

מגן תוקף
שם: מיגל לאיון
גיל: 29
נבחרת: מקסיקו
קבוצה נוכחית: סביליה (בהשאלה מפורטו)
הנבחרת של חואן אוסוריו קיבלה בית לא קל ברוסיה, תפגוש את גרמניה, שוודיה ודרום קוריאה, ועדיין, נראה שדווקא יריבותיה צריכות להיות מודאגות. מקסיקו הביסה 0:3 את איסלנד, כשהמגן התוקף כובש צמד.

ללאיון, נציג שני של סביליה ברשימה, רק שישה שערים ב-60 הופעותיו במקסיקו. לפני שנתיים פגש המגן פעמיים את מכבי ת"א בליגת האלופות במדי פורטו, אבל היעדר דקות משחק קבועות גרם לו לחשב מסלול מחדש והוא הושאל לקבוצה הספרדית. אוהדי סביליה לא התלהבו תחילה מהרכש המקסיקני, אבל הצמד שכבש בסוף השבוע הוכיח שמקומו במונדיאל. צ'יצ'ריטו, חברו לנבחרת, כינה אותו "סופר-כובש". ואנחנו מזכירים לכם שמדובר במגן. נשמע מבטיח.


לאיון וחבריו למקסיקו חוגגים על איסלנד (AFP)

השיא עוד לפניו
שם: רודריגו
גיל: 27
נבחרת: ספרד
קבוצה נוכחית: ולנסיה

האם חלוץ ולנסיה, שכבר כבש העונה 13 שערי ליגה, יקדים את דייגו קוסטה ואלברו מוראטה בקרב על החלוץ הראשון בנבחרת של ז'ולאן לופטגי? על פניו, קשה מאוד להשתחל למערך מלא הכישרונות של ספרד, אבל מאז החל עידן לופטגי, הספיק רודריגו להבקיע שלושה שערים בחמישה משחקי הנבחרת.
ב-1:1 מול גרמניה הוא ניצל את ההזדמנות הראשונה שנפלה לרגליו וכבש כבר בדקה החמישית, וגם מחר הוא צפוי לפתוח בהרכב מול ארגנטינה. החלוץ לא הפסיק לרוץ ולחפש שטחים מתים, ועם קישור יצירתי כמו של "לה רוחה", זוהי תכונה מנצחת. רודריגו החל את הקריירה בריאל מדריד ב', הגיע אפילו לבולטון האנגלית וכעת רושם את העונה הטובה בקריירה שלו. לכו תדעו, אולי הוא עוד יניף את גביע העולם.


העונה הטובה בקריירה עוד תסתיים בהנפת גביע העולם? (AFP)

פרויקט תגלית
שם: דייגו לקסאלט
גיל: 25
נבחרת: אורוגוואי
קבוצה נוכחית: גנואה
עד כה חסה לקסאלט בצלם של לואיס סוארס ואדינסון קבאני, אך בסוף השבוע הצטיין המגן השמאלי של אורוגוואי בניצחון 0:2 על צ'כיה ב"גביע סין", המפעל בו תפגוש היום הסלסטה את וויילס בגמר. השחקן רשם רק ארבע הופעות בנבחרת, אבל עשוי להיות אחת התגליות במונדיאל. את הקריירה החל בדפנסור האורוגוואית ונחשב לעוד שם ברשימת הצעירים שגידל המאמן הלאומי אוסקר טאברס. באיטליה הספיק לקסאלט לשחק באינטר (גם אז תחת טאברס) ובאמפולי ובבולוניה כמושאל. ב-2013 הגיע המגן עם הנבחרת עד גיל 20 לגמר גביע העולם, אך הפסיד לצרפת בפנדלים.


דייגו לקסאלט במדי גנואה. כבר היה במעמד של גמר גביע עולם (Gettyimages)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי