מעמדו של סמפאולי התערער: "ספגנו אגרוף בפרצוף"

ליאו מסי
ליאו מסי | AFP

בארגנטינה מתקשים לעכל את התבוסה 6:1 וסימנו את מסצ'ראנו, ביגליה ובאנגה. המאמן לקח אחריות: "תאשימו אותי". מסי לא הצליח לשאת את הבושה והתרגז. בספרד חגגו: "שהמונדיאל יתחיל עכשיו". צפו בתקציר

(גודל טקסט)
הניצחון האדיר של ספרד אמש (שלישי) 1:6 על ארגנטינה ב"וונדה מטרופוליטנו" כבר נכנס להיסטוריה של ה"לה רוחה" כאחד הגדולים בכל הזמנים ואצל היריבה מעמדו של חורחה סמפאולי התערער בצורה משמעותית. נבחרת האלביסלסטה קיבלה סנוקרת רצינית מאוד. דבריו של ליאו מסי ("ארגנטינה לא מועמדת לזכות במונדיאל") נראים הרבה יותר רציניים וגם במולדת מתחילים להפנים. הפרעוש, שסבל ביציע, התעצבן ונטש כעשר דקות לסיום כי לא היה יכול לשאת את הבושה. בלי הכוכב של ברצלונה, שלא שיחק בגלל פציעה, כנראה שלחבורה של סמפאולי אין הרבה למכור.


Messi after watching Argentina get battered 6-1 by Spain pic.twitter.com/pXX3y5g8Wi

— True Soccer Life ⚽️ (@TrueSccrLife) March 28, 2018


התקשורת הארגנטינית יצאה נגד השחקנים והמאמן וכתבה שהתבוסה היא קטסטרופה והנבחרת לא יכולה לשחק בצורה כזאת. העיתון "אולה" כתב שההגנה של ארגנטינה היתה פאטתית והגדיר את ההפסד "תבוסה נוראית". בעיתון "לה כרוניקה" ציינו בעיקר את מסצ'ראנו, לוקאס ביגליה ואבר באנגה כאשמים בתוצאה. העיתון "לה נאסיון" כתב: ספגנו אגרוף בפרצוף". העיתון "קלארין" כתב שבלי מסי לארגנטינה אין מה לחפש נגד הגדולות החבורה של מסי השוותה את ההפסד הגדול בתולדות הנבחרת. בעבר היא נוצחה פעמיים בתוצאה זהה: מול בוליביה ב-2009 ונגד צ'כוסלובקיה אי שם ב-1958.


שחקני ארגנטינה קיבלו בעיתון "אולה" ציונים נמוכים במיוחד כמו 2 ו-4. חאבי מסצ'ראנו קיבל 2 ובין היתר נכתב: "לא הייתה לו תשובה למהירות של הספרדים, הוא לא הצליח להשיג אף כדור". היחד שזכה לציון סביר היה המחליף מקסי מצה שקיבל 5. קשר אינדפנדיינטה עשה כמה דריבלים מוצלחים והכניס רעננות.


בחזרה למסי, ברצלונה הייתה בקשר רציף במהלך כל היום עם נבחרת ארגנטינה בנוגע למצבו הבריאותי של הכוכב שרצה מאוד לשחק. הוא ייבדק במהלך היום ורק אז יתברר האם הוא יוכל לשחק עם הקבוצה במשחק מול סביליה ולאחר מכן מול רומא ברבע גמר האלופות. כרגע הפרעוש נמצא בספק לשני המשחקים. תחילה דובר שמסי יחזור לטיפולים במסגרת המועדון כבר אתמול, אבל הוא התעקש להישאר עם הנבחרת.


בספרד מאושרים. העיתון "אס" כתב: "שהמונדיאל יתחיל עכשיו". עוד נכתב שספרד היא הנבחרת היחידה מבין 32 הנבחרות שעלו למונדיאל שלא הפסידה. היא רשמה 18 משחקים בלי הפסד (עשרה מהם רשמיים) תחת ז'ולן לופטגי מאז יורו 2016 (13 נצחונות, 5 תיקו). "מארקה" הראה את איסקו מקבל טיפול של מלכים כאשר סחריו ראמוס וחבריו צחצחו את נעליו אחרי הכיבושים.




שלושער ראשון בקריירה. איסקו (AFP)


חורחה סמפאולי לקח את האחריות על עצמו: "תאשימו אותי בתבוסה ולא את השחקנים. ההבדל בין הנבחרות לא היה גדול כמו שהתוצאה הראתה. אנחנו חייבים ללמוד ממה שקרה במשחק כדי שדבר כזה לא יקרה שוב במונדיאל. ספרד נתנה לנו סטירה חזקה". על היעדרו של מסי אמר: "הוא התאמן איתנו כרגיל, אבל לפתע אחרי האימון האחרון חש חולשה והעדפתי לא לשתפו, אבל הוא היה מעורב בכל ההכנות".


בספרד איסקו היה הגיבור העיקרי אחרי שכבש את השלושער הראשון בקריירה שלו והאוהדים שרו בשמו ב"וונדה מטרופוליטנו". הקשר שלח מסר לזידאן אחרי המשחק: "בריאל מדריד אין לי את הביטחון שיש לי בנבחרת כי אני לא שחקן הרכב. כאן יש לי את הביטחון של המאמן. אני תמיד רוצה להראות שאני טוב וראוי". איסקו הוסיף: "זה לא היה משחק קל למרות התוצאה. הניצחון ייתן לנו הרבה ביטחון".


מאמן ספרד ז'ולן לופטגי סירב להיגרר לניסיון של הכתבים להוציא ממנו ביקורת נגד זידאן שלא נותן גב לאיסקו: "לא אדבר על הטיפול של זידאן באיסקו. לא אדבר על ההחלטות של מאמן בקבוצה שלו. לא למדתי שום דבר חדש על ההופעה של איסקו. אני מכיר אותו היטב. אני רק יכול לאחל לו שיהיה מאושר יותר בקבוצה שלו בחודשים הבאים. עשינו ניצחון ענק על נבחרת ששיחקה בגמר המונדיאל ויש לה היסטוריה גדולה". סרחיו ראמוס ציין את הופתעו ה-150 במדי הנבחרת במשחק שהוא ככל הנראה לא ישכח לעולם.



מסי חסר אונים ביציע (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי