"מאיזו פלנטה הגעת?", עולם הספורט בטירוף מהמספרת של רונאלדו

כריסטיאנו רונאלדו
כריסטיאנו רונאלדו | Gettyimages

בתקשורת העולמית לא נרגעים מהמספרת של הפורטוגלי, שכבש צמד מול יובנטוס. ראמוס: "רונאלדו זכה להכרה שהוא גאון". אלגרי: "חובה למחוא כפיים לשער כזה". זידאן התבדח: "השער שלי בגלזגו היה יפה יותר"

(גודל טקסט)
את המשחק אמש (שלישי) ב"יובנטוס סטדיום" לא ישכחו הרבה זמן, כשבניצחון 0:3 של ריאל מדריד על יובנטוס במשחק הראשון של רבע גמר ליגת האלופות, שהבטיח כמעט סופית את העלייה של אלופת אירופה לחצי הגמר, כריסטיאנו רונאלדו שוב היה רמה מעל כולם, עם ביצוע שכבר כונה "שער המאה", "שער העונה" ואחד הגדולים בתולדות ריאל מדריד בליגת האלופות. רונאלדו ככבש את שערו השני במשחק במספרת אדירה שגרמה לכדורגל העולמי לעמוד על רגליו ולמחוא לו כפיים.


מלבד התצוגה הפנומנלית, רונאלדו גם שבר הרבה שיאים אתמול. הוא הבקיע את שערו הכי מהיר בקריירה בליגת האלופות אחרי 2.47 דקות מהפתיחה, והפך לשחקן הראשון במפעל שכובש בעשרה משחקים רצופים, בהם מצא את הרשת 16 פעמים. יובנטוס מסתמנת כאחת היריבות האהובות עליו כשהצמד אתמול העלה את מאזנו מול הגברת הזקנה ללא פחות מ-9 שערים, יותר מכל שחקן אחר אי פעם. בנוסף הפורטוגלי היה מעורב ב-67 אחוזים משעריה של ריאל מדריד העונה באלופות (14 שערים, 2 בישולים) מתוך 24 שערים שכבשו ו-9 מתוך 10 הבעיטות האחרונות שלו לעבר ג'אנלואיג'י בופון חדרו פנימה -סיוט לשוער בן ה-40 שנחשב בעיני רבים לטוב בהיסטוריה.


הסופרלטיבים והמחמאות נשפכו כמים. העיתון "אס" שאל את רונאלדו "מאיזו פלנטה הגעת?". ב"מארקה" נכתב: "רונאלדו כבש את השמיים" ובשער העיתון נכתב "ה-שער" בלבד עם תמונת בעיטת המספריים של CR7. לפי מדידה שנעשתה, גובה הרגל של הכוכב הפורטוגלי בעת הבעיטה הגיע ל-2.38 מטרים והגוף שלו התרומם מאוזן לקרקע בגובה 1.41 מטר. גובה המשקוף אגב, עומד על 2.44 מטרים. מדהים. גם "ל'אקיפ" הצרפתי הקדיש לו את השער וכתב: "מעולם אחר".


Cristiano Ronaldo enganchó la chilena… ¡casi a la altura del larguero! https://t.co/CvFxmhl66x#Championspic.twitter.com/bWAhxgGdxB

— MARCA (@marca) 3 באפריל 2018

#LaPortada EL GOL (con mayúsculas) #Championspic.twitter.com/v3SECtWRnE

— MARCA (@marca) 3 באפריל 2018


רונאלדו כונה בתקשורת העולמית "האיש ממאדים", "המפלצת", "כדורגלן הברזל", "שטני" ועוד אינספור תארים ואמר בסיום: "זה היה שער גדול. מה אני יכול להגיד יותר? זה היה פנטסטי. לא ציפיתי לכבוש שער כזה, אבל בואו נדבר על המשחק. אני חושב שהוא היה מדהים וכבשנו שלושה שערים נגד יובנטוס, דבר שאף קבוצה לא עשתה בעבר ב"'ובנטוס סטדיום'. שיחקנו יפה, עזרתי לקבוצה, כבשתי צמד וברור שאני מאושר. הרגע בו אוהדי יובנטוס מחאו לי כפיים היה רגע מדהים. אני רוצה להודות להם כי הם עשו משהו פנטסטי שלא קרה לי אף פעם בקריירה. ליגת האלופות היא התחרות של ריאל מדריד. אני נהנה לשחק בה. התוצאה טובה, אבל צריכים להיזהר בגומלין".


ב"גאזטה דלו ספורט" פרגנו קודם כל כמו שאר האיטלקים לכריסטיאנו רונאלדו שקיבל את הציון 9 לצד הכותרת: "!CRWOW" שאומרת הכל. "יובנטוס נלחמה נגד מישהו מהמאדים". הפעם האחרונה בה יובנטוס ספגה שלושה שערים בבית במסגרת ליגת האלופות הייתה ב-1999, אז הפסידה למנצ'סטר יונייטד 3:2. "קוריירה דלו ספורט" כתב בשער "יצירת אומנות" על השער של הפורטוגלי, וגם ב"טוטוספורט" של טורינו נכתב: "בעולם אחר. במשחק הראשון רונאלדו השכיב את יובה בעזרת הקסם שלו".


  

Sulla #Gazzetta in edicola oggi ⚽ CRWOW! Juve battuta da un marziano #JuveReal ⚽ Oggi Messi: ci sei Roma? ⚽ C'è #MilanInter mamma che derby
E molto altro! pic.twitter.com/dOPfm3JJUB

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) 4 באפריל 2018

זינדין זידאן העלה את השאלה איזה שער גדול יותר, זה שכבש בגמר מול באייר לברקוזן ב-2002 בוולה בגלזגו בהאמפדן פארק או זה של רונאלדו, ואמר אחרי המשחק: "השער שלי בגלזגו היה יפה יותר (צוחק). האמת שאני קצת מקנא בו, אבל שמח עבורו. רונאלדו נמצא ברגע טוב מאוד בקריירה שלו והחברים שלו שמחים מאוד על כך. איך הרגשתי עם השער שלו? אני מאמן, אבל גם אוהב כדורגל והייתי מאושר ממה שעשה. הוא שחקן אחר בגלל השערים האלה ואנחנו צריכים להיות מאושרים שהוא בריאל מדריד. צריך להוריד בפניו את הכובע. אפשר לומר שזה אחד השערים היפים בהיסטוריה, אבל לא יפה כמו שלי. אולי התוצאה קצת מוגזמת. ליובה היו ההזדמנויות שלה. לא הרבה קבוצות ינצחו בטורינו. צריך לזכור שבגומלין נצטרך לעבוד קשה, כי יובה תבוא עם מוטיבציה. איסקו היה חשוב מאוד בין השורות. השער הראשון הגיע ממנו".


גם מאמן היריבה מסימיליאנו אלגרי לא נשאר אדיש: "לא יודע אם השער של רונאלדו הגדול בהיסטוריה, אבל זה שער יוצא מהכלל. אפשר רק לברך אותו על מה שהוא עושה. כשיש שער כזה, חייבים למחוא כפיים. ריאל מדריד היו הרסניים בקלילות של המסירות האחרונות. הם לא זכו סתם במקרה שלוש פעמים בארבע השנים האחרונות בליגת האלופות. אנחנו צריכים לחזור לעבודה ונלך לריאל מדריד כדי לשחק. מצטער על השער השלישי שספגנו. עכשיו יהיה כמעט בלתי אפשרי לחזור. אין לי מה לבוא בטענות לשחקנים שלי. הם התמודדו מול החלוץ הטוב בעולם ושילמו על מעט טעויות שביצעו. עלינו לנקות את הראש ולחשוב על הסרייה A כרגע ואחר כך נצא למדריד לשחק את הגומלין".


ביובנטוס מן הסתם שררה אכזבה עצומה אחרי התבוסה. כוכבי הביאנקונרי איכזבו לעומת הכדורגל הנפלא שהציגה ריאל מדריד ואם לצרף לכך את הגמר, בקרדיף הם ספגו בשני משחקים האחרונים מהלבנים שבעה שערים.  למרות שאלגרי הדגיש לפני המשחק שהוא מבקש משחקניו ריכוז גבוה, זה הדבר היחיד שהיה חסר ליובנטוס. בנוסף, רצף 27 המשחקים של הגברת הזקנה ללא הפסד במסגרת אירופית בבית הגיע לסיומו, כשהאחרונה שיצאה מביתה של יובנטוס עם ניצחון הייתה באיירן מינכן 2013 – לפני חמש שנים.


 

המגן אלכס סנדרו אמר בסיום: "הקבוצה שהתכוננה טוב יותר ניצחה. ביצענו מספר טעויות בהגנה. אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי להשתפר. דברים כאלה קורים, אך כפי שאמרתי, הדבר היחידי שיש כרגע זה להתקדם הלאה ולעבוד קשה. בראש ובראשונה, עלינו להתמקד בסרייה A".



בופון. פרגן לרונאלדו, למרות שסבל (Gettyimages)


הבלם אנדראה ברצאלי סיכם: "רונאלדו המציא את השער השני שלו. אני חושב שהוא לקח אותו מהפלייסטיישן. כשאתה משחק נגד אחד השחקנים הטובים בעולם כמו רונאלדו, אתה צריך להיות מושלם. אם משאיר מרווחים הוא מעניש אותך ואז הוא המציא שער שיישאר לעד בהיסטוריה. רונאלדו העניש אותנו מיד בפתיחה, ואם הוא כבש בעשרה משחקים רצופים באלופות, סימן שזה לא רק בגלל הטעויות שלנו. כשהוא בעט בכדור, שמעתי קול חזק של הבעיטה, שזה דבר נדיר מאוד בפני עצמו, כי בדרך כלל קשה לבעוט כל כך חזק במספרת. אני לוקח אחריות על השער הראשון שלו. שמרתי על בנזמה. ג'ורג'ו קייליני ביקש ממני לשמור על הקורה הקרובה, אבל בנזמה הצליח להחזיר אותי אחורה. קשה מאוד להבקיע שער כזה עם החלק החיצוני של הרגל, כך שעדיין מדובר בסיומת מדהימה, אבל אני מודה שזו הייתה טעות שלי לפני הכל".


ג'אנלואיג'י בופון שסבל כל כך הרבה מרונאלדו פרגן אף הוא: "הערך של רונאלדו ככדורגלן שווה לזה של דייגו מראדונה, ליאו מסי ופלה. אנחנו מרגישים כאב גדול. אנחנו כנראה לא יכולים לעלות לחצי הגמר, אבל זה נכון שנגד יריבות מסוימות אתה צריך להיות רגוע ולברך אותן, כי כנראה הן טובות יותר".


שחקן ריאל מדריד לשעבר אלברו ארבלואה צייץ: "כריסטיאנו רונאלדו יכול עכשיו לעזוב את כדור הארץ ולהתחיל לשחק נגד מאדים. כאן הוא עשה כבר הכל".


קפטן הבלאנקוס סרחיו ראמוס, שספג אמש כרטיס צהוב ולא ישחק בגומלין וצייץ: "הלילה של ריאל". בנוסף אמר הבלם אחרי המשחק: "לא נורא אם אחמיץ את המשחק הבא. זו פעם ראשונה שהם הצליחו להוציא ממני צהוב. השער של רונאלדו לא רק היה גדול, הוא זכה אחרי כל כך הרבה שנים להכרה מכל אוהדי הכדורגל שהוא פשוט גאון. הוא בכושר מטורף. אני מקווה שימשיך ככה עד לסיום. הכל היה מושלם במשחק הזה".


Noche Real.
Real night. #HalaMadrid#YNadaMáspic.twitter.com/uGG0UmtGg6

— Sergio Ramos (@SergioRamos) 3 באפריל 2018


קאסמירו אמר בסיום: "עשינו משחק ענק. תוצאה גדולה מול יריבה גדולה. אחרי שפאולו דיבאלה הורחק היה קל יותר". דני קרבחאל רשם שיא חדש של 25 משחקים ברציפות בהם שיחק ולא הפסיד בליגת האלופות. זינדין זידאן גם דיבר על גארת' בייל: "הוא לא פתח כי שחקן אחר עשה עבודה שונה, אבל אנחנו בונים עליו. יש לנו דרבי נגד אתלטיקו מדריד בשבת והוא צריך להיות מוכן". איסקו הדהים אף הוא במשחק כאשר לפי אופטה השלים 54 מסירות מדויקות מ-54.


100% – Isco Alarcon completed all of his 54 passes against Juventus, the only player in the game with a 100% passing accuracy (10+ passes). Brilliant. pic.twitter.com/AHHeVYbMdw

— OptaJose (@OptaJose) 3 באפריל 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי