גווארדיולה רמז על רוטציה בדרבי, קלופ תקף את האוהדים

מנצ'סטר סיטי מובסת באנפילד
מנצ'סטר סיטי מובסת באנפילד | AFP

מנצ'סטר סיטי כואבת את ה-3:0 לליברפול, פפ עשוי לעלות בהרכב משני בדרבי מול יונייטד על אף שניצחון יבטיח אליפות. מנג'ר האדומים על תוקפי האוטובוס בסיום האלופות: "כמה אידיוטים הרסו לנו הכל"

(גודל טקסט)
מנצ'סטר סיטי יכולה לזכות מחר (שבת) באליפות הפרמיירליג – כל שעליה לעשות הוא לנצח באיתיחאד את הדרבי הענק מול ז'וזה מוריניו ומנצ'סטר יונייטד. גם זכייה באליפות וגם בניצחון בדרבי, מה יכול להיות טוב יותר מזה עבור פפ גווארדיולה ושחקניו?


אם לא די בכך, המחזור ה-33 בפרמיירליג ייצא לדרך כבר בשעת צהריים מוקדמת, כאשר אברטון תארח את ליברפול לדרבי לוהט, שלושה ימים בלבד אחרי שהמייטירדס הדהימו את סיטי עם 0:3 באנפילד, שקירב אותם משמעותית לחצי גמר ליגת האלופות.


מנצ'סטר סיטי – מנצ'סטר יונייטד (19:30, שידור ישיר בספורט1)
מנצ'סטר סיטי שוברת העונה שיאי פרמיירליג והיא יכולה לזכות באליפות הכי מוקדמת אי פעם ב-26 שנות פרמיירליג – שישה מחזורים לסיום. בתור בונוס, הכל יקרה בדרבי הגדול מול מנצ'סטר יונייטד וז'וזה מוריניו שלכל היותר יניפו השנה את הגביע האנגלי.


במשחק האחרון ביניהן סיטי ניצחה 1:2 באולד טראפורד ומוריניו זעם על כך ששחקני היריבה העירונית שרו והשתוללו בחדר ההלבשה, טען שבכך לא נתנו כבוד לקבוצתו. הדבר גרם למהומה ואף נרשמה השלכת חפצים בין הצדדים, כך שסיבות לא חסרות לחשיבות המשחק ולמתח הרב בין המועדונים. המאזן בין פפ למוריניו עומד על 20 משחקים בכל המסגרות – 10 ניצחונות לפפ, ארבעה למוריניו ושש תיקו. לפני שנה הקבוצות סיימו ב-0:0 באיתיחד, לפני שנתיים הפסידה סיטי 1:0 וכעת היא מקווה לנצח ולחגוג עם אוהדיה אליפות, רגע אחרי שספגה שלישייה משפילה באנפילד בליגת האלופות.



גווארדיולה ומוריניו. שוב הם נפגשים, והפעם למשחק טעון מהרגיל (AFP)


אם לא די בכך, סיטי מחפשת שיאים נוספים. יש לה כרגע 84 נקודות והיא יכולה לשבור את השיא של צ'לסי בעונת 2004/5, אז הגיעו הבלוז ל-95 נקודות. יתרה מכך, לסיטי 27 ניצחונות ואילו השיא עומד על 30, אותו השיגה גם כן צ'סי בעונה שעברה. הפרש השיא של זכייה באליפות שייך למנצ'סטר יונייטד, 18 נקודות הפרש בעונת 1999/2000, וכעת לסיטי פער של 16 נקודות על יונייטד – כך שזהו שיא נוסף ששבירתו נמצאת על הפרק. בנוסף, סיטי הבקיעה 88 שערים עד כה והיא לא רחוקה משבירת שיא 103 השערים של צ'לסי מעונת 2009/10.


למרות חשיבות המשחק והאפשרות לזכות באליפות, ייתכן מאוד שסיטי תעלה בהרכב משני כדי לשמור על הכוחות לגומלין מול ליברפול ביום שלישי הקרוב. מוריניו נתן הוראה לשחקניו לעשות הכל כדי לדחות את חגיגות האליפות של סיטי בשבוע. גווארדיולה הודה ששגה בתכנון המשחק נגד ליברפול בכך שבחר לחזר את הקישור באילקאי גונדואן על חשבון ראחים סטרלינג, ומעניין לראות כיצד ישחק מחר. גם סרחיו אגוארו לא אמור ליטול חלק במפגש בניסיון להכשירו לגומלין מול ליברפול.


וינסנט קומפאני
הודה שהוא מוכן לוותר על הזכייה באליפות השבוע לטובת עלייה לחצי גמר האלופות: "יש לנו רק צא'נס אחד להתקדם בליגת האלופות, אבל כדי לקחת אליפות יהיו משחקים נוספים. ברור שניקח את המשחק בשיא הרצינות, אך מצד שני אנחנו יודעים כמה חשוב לאוהדים שלנו להצליח בליגת האלופות. אין אפילו אדם אחד בסיטי שחושב שהקרב עם ליברפול אבוד. היה לנו שלב במשחק בו הכל הלך הפוך ואז ספגנו. זה יכול לקרות גם ליריבה אצלנו".



סטרלינג. רק עלה מהספסל באמצע השבוע, עשוי לפתוח מחר (AFP)


קווין דה בריינה
אולי לא יעלה לשחק נגד יונייטד, אבל הוא מודה שהוא רוצה להראות לז'וזה מוריניו שהוא טעה כששלח אותו מצ'לסי ולא נתן לו הזדמנות. הוא גם גילה את הסיבה למה זה קרה: "דיברתי עם מוריניו רק פעמיים, אבל אני לא מאלה שמדברים הרבה עם מאמנים. זה פשוט, אם מאמן רוצה לדבר איתך הוא מדבר. דיברתי איתו כשרציתי לעזוב לדורטמונד ובפעם שנייה רק אמרתי לו 'עבורי הכי טוב לעזוב כי אני רוצה לשחק כדורגל'". על המשחק נגד יונייטד אמר: "יש משחקים שאתה מחכה להם כל העונה. זה יהיה נפלא אם ננצח ונחגוג מולם אליפות".


במסיבת העיתונאים לקראת המשחק אמר פפ גווארדיולה: "עלינו להתמקד בניצחון, זה משחק משמעותי מאוד ולפנינו מפגשים מאוד קשים, אחרי הדרבי מול ליברפול וטוטנהאם. צריך לבדוק את כשירות השחקנים ואני אעלה בהרכב במטרה לנצח, אבל עם עין אחת על המפגשים הבאים. אני לא יודע אם אגוארו יהיה בסגל, אחרי האימון נחליט".


יונייטד, שתגיע בסגל די מלא, נשמעת רגועה ובטוחה בעצמה וג'סי לינגארד אמר לקראת המשחק: "ניצחנו שם בעבר ולכן אני חושב שאפשר לעשות זאת שוב. אנחנו הולכים להיות מפוקסים במשחק במאה אחוז". ז'וזה מוריניו הוסיף במסיבת העיתונאים: "כמובן שהמטרה שלנו להילחם בשביל לצבור כמה שיותר נקודות, וזו המטרה גם מחר – לנצח בשביל שלוש נקודות שיעזרו לנו לסיים במקום השני. במצב רגיל מספר הנקודות שלנו היה מספיק כדי להתמודד עם האליפות, אבל סיטי גרמה לכך שזה יספיק רק למקום השני".

#MUFC are in good spirits ahead of Saturday's crunch match! pic.twitter.com/Et2P7xbrWv

— Manchester United (@ManUtd) April 6, 2018

אברטון – ליברפול (14:30, שידור ישיר בספורט1)
ליברפול ניצחה את מנצ'סטר סיטי 0:3 בליגת האלופות רק ביום רביעי וכבר מחר היא תשחק בגודיסון פארק מול היריבה העירונית אברטון. היא עדיין צריכה להבטיח את מקומה בין ארבע הראשונות, למרות פער מבטיח של 10 נקודות מצ'לסי החמישית (לבלוז משחק חסר). אברטון לא ניצחה את ליברפול מאז 2010, אבל הלחץ יהיה על ליברפול מכיוון שאברטון מדורגת תשיעית, מסיימת עונה מאכזבת במרכז ומהדרבי יש לה רק מה להרוויח.


מוחמד סלאח, שנפצע מול סיטי והוחלף בדקה ה-52, עבר בדיקת MRI והוא צפוי להיות כשיר למשחק באמצע השבוע, אבל נראה כי יורגן קלופ יאפשר לו לנוח מחר בדרבי. גם אמרה ג'אן לא אמור לשוב לסגל, נראה כי הגרמני יחמיץ גם את המשחק באלופות ויש בממלכה כבר דיווחים על כך שהוא אפילו עלול להחמיץ את המונדיאל עם נבחרת גרמניה. דבר נוסף שכנראה יטריד את קלופ הוא סיכוי לשאננות מצד שחקניו. בליברפול עדיין נמצאים בחלום בשל הניצחון על סיטי ואלכס אוקסלייד-צ'מברליין שכבש במשחק הודה: "אף פעם לא שיחקתי באווירה כזאת. זה היה מדהים".



אוקסלייד צ'מברליין אחרי הפצצה לרשת. דרבי מרתק נוסף בשבת בפרמיירליג (AFP)


קלופ הבהיר במסיבת העיתונאים לקראת הדרבי: "נותרו לנו 23 שעות ונעשה את הכל כדי להכשיר את סלאח. אם הוא לא יהיה כשיר במאת האחוזים, הוא לא ישחק. אברטון קבוצה טובה, בטח עכשיו כשבולאסי חזר וטוסון ו-וולקוט הגיעו בינואר". לאחר מכן הודה הגרמני שדני אינגס יפתח בחוד, כך שרוברטו פירמינו אמור לשבת על הספסל.


המנג'ר גם התייחס לכך שהאוהדים תקפו את האוטובוס של מנצ'סטר סיטי לפני רבע גמר האלופות: "כמה אדיוטים הרסו לנו הכל. מגיעה למנצ'סטר סיטי התנצלות".


יתר משחקי השבת
בורנמות' – קריסטל פאלאס (17:00)
ברייטון – הארספילד (17:00)
לסטר – ניוקאסל (17:00)
סטוק – טוטנהאם (17:00)
ווטפורד – ברנלי (17:00)
ווסט ברומיץ' – סוונזי (17:00)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי