נשיא הליגה הספרדית: פאריס סן ז'רמן חייבת להיעלם

שחקני פאריס סן ז'רמן חוגגים
שחקני פאריס סן ז'רמן חוגגים | AFP

חאבייר טבאס התראיין למגזין כלכלי בספרד ושוב תקף את הקבוצה מעיר האורות: "מגדילים את האינפלציה המלאכותית בכדורגל שגורמת לקריסה כלכלית"

(גודל טקסט)

נשיא "לה ליגה" הספרדית, חאבייר טבאס, הצהיר בראיון למגזין ספרדי בשם "כלכלה עכשיו" שפאריס סן ז'רמן מסוכנת לכדורגל העולמי ולדבריו היא חייבת להיעלם. הוא תקף את הקבוצה עוד כשרכשה את ניימאר ב-222 מיליון יורו ודרש מאופ"א שתעניש אותה. כעת הוא יצא למתקפה חריפה הרבה יותר נגדה.

"הם יצטרכו להיעלם מהתחרות, אמרתי את זה לפני כן גם לעיתון ל'אקיפ", הבהיר טבאס. "הם מגדילים את האינפלציה המלאכותית בכדורגל שגורמת לקריסה כלכלית. אני מבין אותם כי הם עשירים ורוצים להוציא את כספם על מה שהם רוצים לרכוש בכדורגל – זה האינטרס שלהם לשפר את הדימוי של קטאר שמחזיקה אותם, אבל העברות, כמו זו עם ניימאר, לא תואמת את החוק של היצע וביקוש בכדורגל העולמי".

טבאס דיבר גם על מכירת זכויות השידור של הליגה הספרדית, שמכניסה הרבה פחות מהפרמיירליג, למשל. הזכויות יוצאו למכירה ב-2019/20 ולדברי הנשיא ידרשו עליהם לא פחות מ-1.3 מיליארד יורו. "המועדונים הספרדים לא נכנסו לשוק המניות, כי דורשים מהם שלוש שנים רצופות של הטבות כדי להיות מוערכים בשווי שלהם, אבל בשנתיים הקרובות הקבוצות כן רוצות להיכנס לשוק ולגייס כסף", הוסיף.


פ.ס.ז' חוגגת את התואר האחרון. "כך משתפרת התדמית של קטאר (AFP)

"המטרה הנוכחית של הליגה היא להפוך אותה לתעשיית הבידור החשובה ביותר בעולם", המשיך ואמר טבאס שלדבריו חברת "טלפוניקה" הספרדית תצטרך לשלם 400 מיליון יורו על משחק הפתיחה במחזור הראשון ומשחקי ההכרעה אם הם רוצים להשתתף בתחרות של רכישת הזכויות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי