סנסציה: רומא הדיחה את ברצלונה מליגת האלופות עם 0:3 ענק

שחקני רומא חוגגים
שחקני רומא חוגגים | Gettyimages

דז'קו (6), דה רוסי (58 בפנדל) ומנולאס (82) היממו את מסי, ואלוורדה ואת כל העולם. ליברפול חזרה מפיגור לניצחון 1:2 באיתיחאד ועלתה על חשבון מנצ'סטר סיטי, סלאח ופרמינו כבשו

(גודל טקסט)

וואו. וואו. וואו. בזמן שכולם שאלו את עצמם האם סיטי תצליח לחזור מפיגור 0:3 מהמשחק הראשון ותעבור את ליברפול, אף אחד לא חשב שרומא תדיח את ברצלונה מליגת האלופות. אבל זה קרה, האיטלקים הצנועים הביסו את הקטאלונים 0:3 ועלו הערב (שלישי) לחצי גמר ליגת האלופות בערב ענק ובלתי צפוי. זה כמובן לא מוריד מההישג של ליברפול, שעלתה גם היא לחצי הגמר על חשבון מנצ'סטר סיטי ופפ גווארדיולה, שהורחק במחצית. אבל עדיין, בערב הזה כל הדרכים מובילות לרומא.

רומא – ברצלונה 0:3 (4:1)
כשאדין דז'קו הבקיע תוך שש דקות מהפתיחה זה עוד היה נראה בסדר, בסך הכל פיגור של שער. ברצלונה לא אמורה לפחד מזה. אלא שמסי וחבריו נכנסו להלם, לא יצאו ממנו והקבוצה מבירת איטליה לא התביישה לנצל את זה. כשדניאלה דה רוסי, מבשל השער הראשון, כבש בפנדל בדקה ה-56 לאחר עבירה גסה של פיקה, פתאום ברצלונה התחילה להילחץ. וכשנלחצים לא חושבים בריכוז, ובדקה ה-82 מנולאס נגח פנימה את השער שגרם לכל העולם לאסוף את הלסת שלו מהרצפה. ברצלונה, עם תקציב הענק ושורת הכוכבים שלה, לא תהיה בחצי גמר ליגת האלופות. רומא הצנועה כן.


מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך באיצטדיון האולימפיקו ברומא

דקה 6, רומא עולה ל-0:1: פתיחה אדירה לאיטלקים מול ברצלונה המופתעת. דניאלה דה רוסי הגביהה כדור נפלא לאדין דז'קו, שהכניע את דר שטגן. רומא זקוקה לעוד שני שערים.

אדין דז'קו חוגג. תפס את ברצלונה לא מוכנה (AFP)
אדין דז'קו חוגג. תפס את ברצלונה לא מוכנה (AFP)

דקה 58, 0:2: דה רוסי בישל, עכשיו הוא גם כובש! פיקה הכשיל את ד'זקו בתוך הרחבה, השופט הצביע על הנקודה הלבנה והקפטן דייק. רק עוד שער אחד בשביל שהרומאים ישלימו סנסציה אדירה.

דקה 82, 0:3: כדור קרן הגיע לראש של מנולאס שלא מהתבלבל ונגח שער מדהים שהעלה את רומא לחצי הגמר על חשבון ברצלונה. מנולאס כבש את השער העצמי בהפסד 4:1 בשבוע שעבר, והיום הוא תיקן בדרך הטובה ביותר שאפשר לדמיין.

שחקני ברצלונה המומים. האליפות המקומית ממש לא מנחמת אותם (Gettyimages)
שחקני ברצלונה המומים. האליפות המקומית ממש לא מנחמת אותם (Gettyimages)

מנצ'סטר סיטי – ליברפול 2:1 (3:0)
ליברפול לעולם לא תצעד לבד, לא כל עוד יש לה את מוחמד סלאח שיצעד, או יותר נכון ירוץ, לצידה. אחרי 10 שנים בדיוק, מועדון הפאר האנגלי שירד מגדולתו בשנים האחרונות חוזר לחצי גמר ליגת האלופות ולקדמת הבמה האירופית. זה קרה עם קאמבק וניצחון 1:2 גדול על מנצ'סטר סיטי באצטדיון האיתיחאד, למרות הצהרת הכוונות הברורה של התכולים שחלמו על רמונטדה.

החלום הזה היה נראה מוחשי בפתיחה, כשתוך שתי דקות גבריאל ז'סוס קיבל מסירה מסטרלינג וכבש בקלות. האיתיחאד נזכר מיד במהפך של ברצלונה נגד פ.ס.ז' בשנה שעברה, שגם הוא התחיל עם שער מוקדם, והשחקנים של גווארדיולה יצאו להתקפה אחרי התקפה. אלא שהמאמן עצמו איבד את הרוגע עם הירידה להפסקה, הורחק על ידי השופט ועבר לשבת ביציע. ובלעדיו, התכולים נראו אחרת לגמרי. בפעם השנייה תוך שלושה ימים סיטי שמטה יתרון במחצית השניה והפעם אלה שהודו לה היו סלאח, שהימם את האצטדיון בדקה ה-56 לאחר מתפרצת, ופרמינו, שנעץ את המסמר בארון בדקה ה-82. האוהדים האדומים שעשו את המסע למנצ'סטר התעוררו, ומשם עד הסיום זה היה שיר אחד גדול עבור ליברפול, שבנוסף להישג גם השלימה ניצחון שלישי ברציפות על סיטי לראשונה מזה יותר מ-12 שנים.

מהלך המשחק
דקה 1: המשחק יצא לדרך באצטדיון האיתיחאד במנצ'סטר

פפ ביציע. צעק על השופט בהפסקה והורחק (AFP)
פפ ביציע. צעק על השופט בהפסקה והורחק, ההבעה בהתאם (AFP)

דקה 2, מנ'צסטר סיטי עולה ל-0:1: איזו פתיחה של סיטי! השופט לא שרק לעבירה למרות הטענות של שחקני ליברפול, ראחים סטרלינג ניצל את חוס4ר הריכוז כדי לפרוץ לרחבה ולמסור כדור רוחב לגבריאל ז'סוס, שלא התקשה לכבוש. ככה גם התחילה ה"רמונטאדה" המפורסמת של ברצלונה מול פאריס סן ז'רמן בעונה שעברה.

דקה 41: הסיטינז, שיודעים שאם ליברפול מבקיעה הסיפור פחות או יותר גמור, פשוט לא נותנים לאדומים להחזיק בכדור ולוחצים לאורך כל המגרש. זה כמעט השתלם להם עם בעיטה אדירה של ברנרדו שהרעידה את המשקוף, ודקה לאחר מכן עם שער של לירוי סאנה, שנפסל בטענת נבדל אם כי השידור החוזר הראה שהשער היה חוקי.

סאנה. שער חוקי שנפסל אבל הוא ממשיך לעשות צרות להגנה (AFP)
סאנה. שער חוקי שנפסל אבל הוא ממשיך לעשות צרות להגנה (AFP)

דקה 56, 1:1: מוחמאד סלאח קיבל כדור ארוך והוריד אותו לאסאנה, שחדר לרחבה אבל הסתבך. הכדור חזר לסלאח, שהקפיץ מעל אדרסון כדי להמם את האיתיחאד. במצב הזה סיטי זקוקה ללא פחות מארבעה שערים כדי לעלות.

סלאח חוגג. החלוץ הטוב ביותר באירופה (Gettyimages)סלאח חוגג. החלוץ הטוב ביותר באירופה (Gettyimages)

דקה 77, ליברפול עולה ל-1:2: מהפך באיתיחאד! טעות קריטית של אוטמנדי עלתה לו באיבוד כדור לפרמינו, שהתקדם ובעט כדור שטוח שהכניע את אדרסון. כמו נגד יונייטד, מנצ'סטר סיטי לא הופיעה למחצית השנייה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי