"ניצחון האומץ של האימפריה, רומא הפכה את הבלתי אפשרי לאפשרי"

רומא
רומא | צילום מסך

חגיגות גדולות באיטליה אחרי ה-0:3 הסנסציוני על ברצלונה בדרך לחצי גמר האלופות. די פרנצ'סקו זכה למחמאות גדולות: "למה שלא נאמין שאפשר להגיע לגמר". דז'קו: "שמח שלא הלכתי לצ'לסי". וגם: הציון הנמוך למסי

(גודל טקסט)
היה כבר מי שאמר שהכדורגל משחק אכזרי. ברצלונה הפסידה משחק אחד ב-48 משחקים שקדמו למפגש אתמול (שלישי) ברומא ורצה 19 משחקים ללא הפסד ברציפות לפני הגומלין באולימפיקו שהיה אמור להיות לפרוטוקול בלבד אחרי 1:4 בקאמפ נואו, אבל השער היחיד שספגה הרס לה עונה שלמה. רומא עלתה ללא חשש, לא היה לה מה להפסיד וניצחון 0:3 הביא לסנסציה הכי גדולה של העונה שאף אחד לא חזה אותה.


"גאזטה דלו ספורט" שכתב על המשחק אתמול: "משימה בלתי אפשרית", יצא מגדרו עם הכותרת: "אימפריה" וכתב: "רומא ענקית. דז'קו ודה רוסי סחבו את החברים שלהם למשחק ענק נגד ברצלונה". העיתון כתב: "אם זה היה סרט אפשר היה לקרוא לו 'הכי טוב של רומא'. אם זה היה ציור: 'הצרחה של מנולאס'". המאמן אוזביו די פרנצ'סקו זכה למחמאות. "זה ניצחון של האומץ שלו, של הטכניקה והכישורים הטקטיים. כשכולם התייחסו למשחק כאל משחק ידידות בלבד שהכל כבר גמור הוא האמין והכניס את האמונה בשחקנים שלו". המאמן קיבל ציון 9 בעיתון לעומת 4 לארנסטו ואלוורדה. גם אדין דז'קו קיבל 9. ליאו מסי? ציון 4.5. 


רומא שמרה על הכבוד של הכדורגל האיטלקי שאחרי הכישלון לעלות למונדיאל וההפסד של יובנטוס 3:0 לריאל מדריד היא עשתה את הבלתי ייאמן. מילאן, פיורנטינה וספאל בירכו את רומא לרגל העפלה לחצי הגמר בחשבון הטוויטר שלהן. הגיבור הגדול של הניצחון היה כמובן די פרנצ'סקו שעד לפני שנה אימן רק את ססואולו הקטנה והמנהל המקצועי של הג'אלורוסי, מונצ'י, האמין בו ומינה אותו למאמן. גם אם בליגה רומא מדורגת רק שלישית ורחוקה 21 נקודות מיובנטוס, היא הפכה בין לילה לאיטלקית שנכנסה להיסטוריה. עכשיו יש מי שחולם ברומא של שחזור הגמר מול ליברפול מ-1984. 


"אני לוקח אחריות להפסדים של רומא ולגידופים נגדי, אז אני יכול גם לקחת על עצמי את הקרדיט כשזה עובד", אמר די פרנצ'סקו, שחיבק את כל השחקנים בכניסה לחדר ההלבשה. "שיחקתי בשיטה הזאת כדי לשחק יותר על מתפרצות, אבל הכי חשוב ששינינו את הפילוסופיה של הקבוצה וככה צריך להמשיך. רק עכשיו אנחנו קוטפים את העבודה הקשה שהשקענו מתחילת העונה. למה שלא נאמין שאפשר לעלות לגמר. אף אחד לא ציפה שנגיע רחוק כל כך. אנחנו יכולים ללחוץ עוד קצת בחצי הגמר. אני לא רוצה שהשחקנים שלי ינוחו על זרי הדפנה. אנחנו תמיד יכולים להשתפר".


UNBELIEVABLE! Roma president Pallotta throwing himself in the fountain surrounded by fans! pic.twitter.com/tqSnehrMbp

— Tancredi Palmeri (@tancredipalmeri) April 10, 2018


La prima pagina della Gazzetta dello Sport:
⚽ Roma imperiale!
⚽ Juve, provaci tu col Real
⚽ Inter, Pinamonti & C. valgono un tesoretto pic.twitter.com/MF3WDndB2u

— LaGazzettadelloSport (@Gazzetta_it) April 11, 2018

החגיגות נמשכו אל תוך הלילה, כשאלפי אוהדים יצאו לרחובות והבעלים ג'יימס פאלוטה אף צולם קופץ אל המזרקה המפורסמת בפיאצה דל פופולו שבמרכז רומא. "הניצחון הראה מי זו רומא", אמר. "זה הניצחון הכי גדול שלנו. היינו חסרי מזל במשחק הראשון. לא ראיתי בכל השנים שלי פה את רומא משחקת ככה במשך 94 דקות. שלטנו מולם, זה היה מדהים", הוסיף פאלוטה שהחמיא למאמנו. 


ראדג'ה נאינגולן
שהעלה סרטון של החגיגות של רומא בחדר ההלבשה כתב בחשבון האינסטגרם: "הפכנו את הבלתי אפשרי לאפשרי".


אדין דז'קו הוסיף: "זה לא היה קל. אני מאוד שמח שנשארתי כאן ולא עזבתי לצ'לסי ואני חושב שגם המועדון שמח. זה היה הכי טוב שלנו עד כה, אבל אולי נהיה אפילו טובים יותר. הוכחנו שאנחנו יכולים לשחק נגד כל קבוצה, בארסה היא כל כך חזקה, אבל בכל זאת כבשנו שלושה שערים נגדה ויכולנו אפילו יותר. בחיים לא ראיתי את בארסה מתקשה כך, לחצנו אותם מהדקה הראשונה. קל לי יותר לשחק כשנאינגולן ופטריק שיק קרובים אליי. נתנו לנו חמישה אחוזים של סיכוי, אבל אני אומר בגאווה שמגיע לנו להיות פה. כמה רחוק עוד אפשר להגיע? אני מקווה שעד לגמר".


 

ROBA DA MATTI… WE MADE THE IMPOSSIBLE POSSIBLE…. EMOZIONE INCREDIBILE… FORZA WHO? FORZA WHAT? FORZA ROMAAAAAAA ❤️❤️❤️

A post shared by Radja Nainggolan (@radjanainggolan.4) on



קוסטאס מנולאס
, הבלם היווני, כבש רק ארבעה שערים בארבע העונות האחרונות שלו ברומא, אבל את שער הניצחון הוא לא ישכח לעולם: "עם הקהל הזה מאחורינו אף אחד לא יעצור אותנו. אנחנו זקוקים לקהל הזה איתנו כל משחק, ואם הוא יהיה שם נוכל להיות הקבוצה הטובה באיטליה. אנחנו חריגים בנוף בליגת האלופות עוד מהשלב הקודם, אבל אנחנו גורמים בעיות לכולם ונרצה להמשיך כך. נתנו הופעה גדולה. ידענו שאנחנו מסוגלים והראינו את הכוח שלנו". 


SCENES inside the Roma dressing room @ASRomaEN#UCLpic.twitter.com/Fwwvi97swD

— UEFA Champions League (@ChampionsLeague) April 10, 2018


Amazing scenes captured by @romatv outside #ASRoma's training ground 33km from Stadio Olimpico!!

pic.twitter.com/8qNZ220amd

— AS Roma English (@ASRomaEN) April 10, 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי