באנגליה טוענים: ונגר למעשה פוטר. לואיס אנריקה יחליפו?

ארסן ונגר
ארסן ונגר | Gettyimages

לפי מספר דיווחים, המנג'ר איבד גם את אמון ההנהלה, למרות ההצלחה בליגה האירופית, כשלפי ה"מירור" העדיף להתפטר לפני שיפוטר. אקס ברצלונה המועמד המוביל להחליפו. הצרפתי הוותיק ימונה לג'נרל מנג'ר בפ.ס.ז'?

(גודל טקסט)
בבוקר שאחרי רעידת האדמה בדמות ההודעה של ארסן ונגר שיעזוב את ארסנל בתום העונה אחרי 22 שנים בלונדון, מתגלה הצד הפחות יפה של הפרידה, כשפי כלי תקשורת בבריטניה הצרפתי בן ה-68 למעשה פוטר, למרות שנשארה לו שנה נוספת בחוזה. בהודעה שפרסמו התותחנים נכתב שוונגר וההנהלה הגיעו להחלטה משותפת, אך לפי הדיווחים מדובר היה בצעד חד צדדי אחרי המנג'ר איבד גם את אמונו של האיש החזק בקבוצה, סטן קרונקי האמריקאי ובנו ג'וש, ולמעשה אולץ לעזוב למרות שתכנן להישאר עונה נוספת במועדון עימו הוא כה מזוהה.


לפי הדיווח, הצעד נעשה במטרה להחזיר את אמון האוהדים בקבוצה, במטרה שתזכה בליגה האירופית ותשיג את הכרטיס לליגת האלופות בעונה הבאה. ב"סאן" פורסם שוונגר מתוסכל וכועס מאוד מההחלטה שהתקבלה לפני סיום העונה, למרות שדובר על כך שעבודתו תוערך מחדש בקיץ.עם זאת, אין מה לדאוג לצרפתי הוותיק שלא יעזוב בידיים ריקות ויקבל מהנהלת ארסנל פיצויים בסך 11 מיליון ליש"ט, שיורכבו משכר שנתי של 9 מיליון ליש"ט בנוסף ל-2 מיליון לי"שט נוספים. יו"ר המועדון איבן גאזידיס אמר: "ההחלטה הייתה צריכה להתקבל מתישהו". פירס מורגן, שהיה האחראי למחאה נגד ונגר, אמר: "הייתי המבקר הכי גדול שלו, אבל עכשיו אני אומר לו תודה". יריבו של הצרפתי בעבר, סר אלכס פרגוסון אמר: "אני חבר טוב שלו. יש לו כבוד גדול כלפי העבודה שעשה ואני שמח עבורו. הוא יקבל כעת את הפרידה שמגיעה לו".


ונגר למעשה הגיע אתמול למתקן האימונים של ארסנל ב-8:00 בבוקר. ב-9:00 כינס את כל הצוות המקצועי והודיע על עזיבתו, הודעה שהובילה להלם מוחלט. בשעה 9:45 בישר על העניין לשחקניו. חלוץ הקבוצה לשעבר, איאן רייט, כתב בטורו ל"סאן": "ונגר הוא איש עם כבוד ויושרה ולכן אני משוכנע שהוא לא התפטר, אלא פוטר. הוא אדם שלא היה עוזב לפני סיום החוזה שלו. יום לפני כן הוא קיים מסיבת עיתונאים בלי שום רמז לכך. אני מניח שכולם יסתירו את האמת ולעולם לא נדע מה קרה באמת". ג'ון קרוס מ"דיילי מירור" שמקורב לוונגר (כתב עליו ביוגרפיה בעבר) כתבו שהמנג'ר חשש שיפוטר והוא קפץ מהספינה לפני שיבעטו בו. "הוא ראה את הכתובת על הקיר. בהנהלה חששו יותר מכל שאם יישאר, האוהדים לא יבואו למשחקים בעונה הבאה".


עוד פורסם שהנהלת ארסנל אמרה לצרפתי: "תפרוש או שנודיע שאתה מפוטר", בהנהלה טענו שגם ההצלחה שלו כעת בליגה האירופית לא שכנעה אותם להשאיר אותו עד סיום חוזהו בקיץ 2019. "זה מעט מדי ומאוחר מדי". אמרו. ב"דיילי מייל" נכתב: "ונגר נדחף ללכת הביתה לאחר שהבין שלא יהיה המנג'ר שנה הבאה והמו"מ עם לואיס אנריקה בעיצומו". למנהל המקצועי של ארסנל, ראול סנלהי, יש יחסים קרובים עם המאמן הספרדי מאז התקופה בה השניים עבדו בברצלונה והשניים נפגשו לא מכבר בלונדון. בהנהלת ארסנל רוצים שלואיס אנריקה יעשה מה שפפ גווארדיולה עשה במנצ'סטר סיטי, אבל השאלה היא אם הוא מסוגל, כשקשה לשכוח מהכישלון שלו ברומא.


DAILY MAIL SPORT: Wenger out, Enrique in #tomorrowspaperstoday
⚽️⚽️⚽️ pic.twitter.com/CRC8mlaE2F

— Helen Miller (@MsHelicat) 20 באפריל 2018

ב"דיילי סטאר", תחת הכותרת "משוגעים על מקס", נטען שארסנל רוצה את מאסימיליאנו אלגרי כמחליפו של ונגר והיא תילחם עליו מול צ'לסי, שמצידה מחפשת מחליף לאנטוניו קונטה ו-ויתרה על האפשרות למנות את לואיס אנריקה. גם ב"מירור" מאמן יובנטוס הוזכר כמועמד לתותחנים, לצד לאונרדו ז'ארדים ממונאקו, ברנדן רוג'רס מסלטיק, קפטן העבר פטריק ויירה שמאמן היום את ניו יורק סיטי וקשר עבר נוסף של הקבוצה, מיקל ארטטה, שמשמש כיום כעוזרו של גווארדיולה במנצ'סטר סיטי.


ומה ונגר עצמו יעשה ביום שאחרי ארסנל? "ל'אקיפ" מדווח הבוקר שמנג'ר ארסנל מועמד לתפקיד ג'נרל מנג'ר פאריס סן ז'רמן, תפקיד שחסר בקבוצה, ויעבוד עם תומאס טוכל, שנשאר לו רק לחתום על חוזה כמאמנה החדש של אלופת צרפת. בפ.ס.ז' סבורים שאדם בסדר גודל של ונגר יביא הרבה ניסיון ויוקרה למועדון. הצרפתי הוותיק עשוי להחליף בתפקיד את אנטרו הנריקה שההמלצה שלו להחתים את אנטוניו קונטה או סרג'יו קונססאו לא התקבלה בפ.ס.ז', שמאוכזבת ממנו לאחר הכישלון בליגת האלופות. בעיתון נכתב שבפ.ס.ז' חסר מנהיג אמיתי שיוכל להתמודד מול כל מוסדות הכדורגל בעולם ועבור ונגר זה תפקיד אידיאלי, למרות שטרם ברור אם יקבל אותו.


L'Equipe headline: Bye-Bye Arsenal hello PSG? pic.twitter.com/oB1n7na8wz

— Raymond (@raubrey) 20 באפריל 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי