נשיא צ'ונגצ'ינג: "נציג בקרוב את אינייסטה", ואלוורדה שוקל לעזוב

ארנסטו ואלוורדה
ארנסטו ואלוורדה | AFP

לאקסין הגביר את הספקולציות סביב עתידו של קשר ברצלונה. "אס" טוען שהמאמן נפגע מחוסר התמיכה אחרי ההדחה מליגת האלופות ו"חושב ברצינות" לסיים את עבודתו בסיום העונה. קבוצת הנוער זכתה בליגת האלופות

(גודל טקסט)

ארנסטו ואלוורדה אמנם זכה ב"גביע המלך" עם ברצלונה וביום ראשון הקרוב צפוי להשלים את הזכייה בדאבל, אבל סימני שאלה רבים נמצאים סביב עתידו בקטלוניה לאחר ההדחה המבישה לרומא ברבע גמר ליגת האלופות.

הטענות כלפי ואלוורדה היו בעיקר על כך שלא הגיע עם תוכנית ב' למשחק ברומא, שם נכנעה בארסה 3:0 ואיבדה יתרון משמעותי של 1:4 מהמשחק הראשון, כשפורסם אף כי ליאו מסי וג'רארד פיקה היו בין השחקנים שניגשו אליו במטוס חזרה מאיטליה כדי לבקש הסברים על הקריסה באולימפיקו. זו כמובן ידיעה שהוכחשה על ידי המאמן, אך, כידוע, אין עשן בלי אש. למאמן יש חוזה לעונה נוספת בברצלונה עם אופציה לשנה שלישית.

למרות שנשיא המועדון ג'וזף ברטומאו גיבה אותו ואמר שדאבל יהיה הישג יפה, בעיתון "אס" הועלו ספקות האם המאמן ימשיך גם בעונה הבאה, זאת אחרי שהעיתון "מונדו דפורטיבו" פרסם יום לפני הגמר נגד סביליה שאם המאמן יפסיד בגמר וייכשל במפעל השני בחשיבותו הוא לא ימשיך עונה הבאה, מה שההוגדר כהדלפה מכוונת מלמעלה. הדבר יצר נתק מסוים בינו להנהלת ברצלונה והצוות המקצועי וזו אחת הסיבות לאפשרות שיעזוב, לפי "אס".


שכחו לו רצף של 40 ניצחונות וזכייה צפויה בדאבל? ואלוורדה (Gettyimages)

הנשיא אולי לא נגדו, אבל העיתון מציין בעיקר את פפ סגורה, אחד מראשי ההנהלה, כמי שלא חסך מהמאמן ביקורת על ההדחה מליגת האלופות. הביקורת הייתה כאמור שואלוורדה לא ידע לעשות את החילופים הנכונים מול רומא, הגיב מאוחר מדי ולא מצא פיתרון לסיטואציה אליה נקלעה הקבוצה. "אס" אף הזכיר את העובדה שתחת ואלוורדה ברצלונה לא הפסידה כבר 40 משחקים רצופים ושברה את השיא הספרדי, אבל כנראה שגם הרצף המטורף והזכייה הצפויה בדאבל נשכחת בשל ההדחה מהאלופות.

עוד לפי "אס", ואלוורדה נפגע מאוד מהיחס אליו לאור האמור לעיל ואף טען בפני מספר ממקורביו שהוא שוקל ברצינות לעזוב את המועדון. עוד נכתב כי השחקנים תומכים בו והידיעות על בעיות עם מסי ופיקה לא נכונות. אחרי פרסום הידיעה לפיה לא ימשיך אם יפסיד בגביע, השחקנים ניגשו ואמרו שהם תומכים בו. יחד עם זאת כמה מראשי ההנהלה הספורטיבית מרגישים ריחוק מהמאמן ומעוניינים להחליפו. בתחתית הידיעה הובהר כי אין החלטה סופית, אבל עזיבה בהחלט נחשבת לאופציה.

אנדרס אינייסטה. מתקרב לסין (gettyimages)
אנדרס אינייסטה. מתקרב לסין (gettyimages)

בתוך כך, נשיא צ'ונגצ'ינג ליפאן הסינית פיזר את הערפל סביב עתידו של אנדרס אינייסטה. "אני בטוח שכבר בקרוב נוכל להציג אותו בקבוצה ואין ספק שהוא יתרום לנו המון, זה בונוס גדול להביא שחקן בסדר גודל שכזה". דבריו של ג'ונג לאקסין באים על רקע הדיווחים השונים על שלל קבוצות סיניות שמעוניינות לצרף את קשר ברצלונה.



אז הקפטן הוותיק ככל הנראה יעזוב לסין, אך במועדון יכולים להיות אופטימיים לגבי העתיד לאחר שקבוצת הנוער של המועדון זכתה הערב בליגת האלופות לנוער, לאחר שגברה 0:3 על צ'לסי בגמר מצמד של אלחנדרו ואסקס הוונצואליאני (31, 50) ושער נוסף של אבל רואיס (90+2). זו הפעם השנייה בה הקבוצה זוכה בתואר, אחרי שעשתה זאת ב-2014.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי