אנדרס אינייסטה הודיע: זו העונה האחרונה שלי בברצלונה

אנדרס אינייסטה עוזב את ברצלונה
אנדרס אינייסטה עוזב את ברצלונה | AFP

הקשר, שיחגוג 34 בחודש הבא ומשחק במועדון לאורך כל הקריירה הודיע על עזיבתו: "בסוף העונה אודיע מה היעד הבא, זה לא יהיה באירופה. לא אשחק נגד בארסה לעולם. אומר שלום לבית שלי"

(גודל טקסט)
עידן אנדרס אינייסטה בברצלונה תם באופן סופי. עוד לפני שפתח את פיו לדבר הרגשות הציפו את הקשר ודמעות עלו בעיניו. לאחר 22 שנים במועדון, 669 הופעות, 57 שערים ו-34 תארים, הקפטן עוזב את המועדון היחיד בו שיחק. על היעד הבא הוא יודיע בסוף העונה ושלל כל אפשרות שזה יהיה באירופה מהסיבה שהוא לעולם לא ישחק נגד בארסה.


"מסיבת העיתונאים הזו היא כדי להודיע שהעונה הזו היא העונה האחרונה שלי כאן", פתח אנדרס אינייסטה את דבריו. בנוכחות כל השחקנים והצוות המקצועי של המועדון הוא המשיך: "אם הייתי צריך לדמיין את הפרידה שלי מהמועדון הזה זה היה ככה, כשאני עדיין מרגיש נחוץ ומועיל. זה יום קשה כי אני אומר להתראות לבית שלי".



כמובן שהדבר המסקרן הוא היעד הבא של הספרדי: "רק בסוף העונה אודיע לאן אלך. אמרתי כבר שלעולם לא אשחק נגד ברצלונה ככה שזה לא הולך להיות באירופה. בסוף העונה תדעו מה היעד הבא שלי". ככל הנראה אינייסטה יעבור לקבוצה הסינית צ'ונגקינג.


אנדרס אינייסטה. לא יכול היה לעצור את הדמעות (AFP)
אנדרס אינייסטה. לא יכול היה לעצור את הדמעות (AFP)




על מסי: "לשחק איתו תמיד היה לכבוד. פריבילגיה. היו לנו רגעים קסומים. הוא יחיד במינו. אני שמח שזכיתי לשחק לצידו כל כך הרבה זמן. אני מאחל לו לקבוצה הצלחה בהמשך".


אנדרס אינייסטה במסיבת העיתונאים.
אנדרס אינייסטה במסיבת העיתונאים. "אני אומר להתראות לבית שלי" (AFP)


העתיד: "הייתי רוצה להיזכר כאדם גדול וכשחקן גדול. אבל הדבר הכי חשוב כרגע הוא לסיים את העונה כמו שצריך. אני מקווה שמחר אני אוכל בכלל להתאמן כמו שצריך עם כל הרגשות שאני מוצף בהם. אולי אחזור בעתיד למועדון בתפקיד מקצועי".


הסיבה לעזיבה:
 "לא הייתי סולח לעצמי אם הייתי הופך לנטל על המועדון הזה שנתן לי הכל. אני יכול רק להודות לכל מי שהיה איתי לאורך הדרך. כל האנשים שהראו לי אהבה. הם הפכו אותי למי שאני. הגעתי למועדון באוטו של ההורים לפני 22 שנים, היום אני עוזב אותו עם האדם הכי חשוב לי – אשתי".



אינייסטה. עוזב את ברצלונה (AFP)
אינייסטה. עוזב את ברצלונה (AFP)


הקשר נשאל אם ברצלונה תמשיך להצליח בלעדיו: "נכון שההרגשה היא של סוף עידן אחרי הפרישות של פויול, צ'אבי ועכשיו אני. זה לא קל להגיד להתראות, אבל עדיין יש פה שחקנים מצוינים והם צריכים להמשיך לשאת את הלפיד. הם ימשיכו לנצח ואני אמשיך לעודד אותם. דיברתי עם הרבה אנשים – שחקנים, אנשי צוות, הנהלה וניסיתי להיות כן עם עצמי ועם המועדון, הם אמרו לי לעשות מה שנראה לי לנכון. התייחסתי לעונה הזו כאחרונה שלי. כבר חודשים ארוכים שאני יודע על ההחלטה הזו. אם לא אתן את הכל עבור הקבוצה אני לא אהיה מאושר".


אינייסטה עוזב את מסיבת העיתונאים. גם פה קיבל תשואות (AFP)
אינייסטה עוזב את מסיבת העיתונאים. גם פה קיבל תשואות (AFP)


אינייסטה עלה לבוגרים של ברצלונה בשנת 2002, בגיל 18 בלבד, לאחר שבלט באקדמיית הנוער של המועדון "לה מאסיה". החל מעונת 2004/05 הוא כבר חלק בלתי נפרד מהסגל של הקבוצה והיה שותף לכל ההישגים הגדולים כולל שני הטרבלים של 2009 ו-2015. 34 התארים שהוא מחזיק הופכים אותו לספרדי המעוטר בכל הזמנים. הוא הבקיע 57 שערים ב-669 הופעות בכל המסגרות. בנבחרת ספרד יש לו 13 שערים ב-135 הופעות, הוא היה שותף לזכייה ביורו 2008 והבקיע את שער הניצחון בגמר מונדיאל 2010 מול הולנד. 


אינייסטה עם מסי. החל מהעונה הבאה לא ישחקו יותר יחד (גטי אימג'ס)אינייסטה עם מסי. החל מהעונה הבאה לא ישחקו יותר יחד (גטי אימג'ס)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי