מחר (רביעי, 21:45) ייפגשו רומא וליברפול לגומלין של חצי הגמר השני של ליגת האלופות ולמרות היתרון המשמעותי של האנגלים מהמשחק הראשון, 2:5, כולם זוכרים את הניצחון הענק 0:3 של האיטלקים על ברצלונה ברבע הגמר: "אני בטוח שזה אפשרי לעלות לגמר", הצהיר מאמן רומא, אוזביו די פרנצ'סקו, בפתיחת מסיבת העיתונאים לקראת המשחק.



ליברפול חוזרת למגרש בו זכתה ב-1984 בגביע האלופות כששיחקה מול רומא וניצחה בפנדלים 2:4 אחרי 1:1 בסיום ההארכה. המשחק יתקיים תחת חששות כבדים מבחינה בטחונית בגלל שאוהדים של הג'יאלורוסי פצעו בצורה קשה אוהד בן 53 של ליברפול, שון קוקס, לפני המשחק הראשון באנפילד האוהד חסר הכרה מאז התקרית ודי פרנצ'סקו מסר לו איחולי החלמה: "אנחנו עומדים כתף אל כתף עם שון ומשפחתו ואנחנו מאוחדים במאבק נגד האלימות". ברומא שריינו אלפיים שוטרים לשמור על הסדר והעירייה אסרה על מכירת אלכוהול.



בניגוד לחצי הגמר בין ריאל מדריד ובאיירן מינכן, זה עימות בין שתי קבוצות שלא זכו שנים באליפות בייתית. ליברפול זכתה בתואר לפני 28 שנה ורומא ב-2001. האנגלים יכולים להיות גאים מאז רק בזכייה באלופות ב-2005 כשניצחו בפנדלים את מילאן באחד המשחקים הכי דרמטיים ועשו קאמבק מדהים אחרי שפיגרו 3:0. רוברטו פירמינו אמר על המשחק: "יש אפשרות שנזכה בתואר, אבל צריך להשלים את העבודה מול רומא וזה לא הולך להיות קל. אני נהנה במיוחד בגלל שזו העונה הראשונה שלי באלופות". אגב, דווקא רומא השתמשו בגמר ההוא כדי להזכיר לאנגלים (ולאוהדים) שמהפך תמיד אפשרי בליגת האלופות.



גם המאמן דיבר על אפשרות הקאמבק כמובן: "הקבוצה שתעמוד מולנו שונה מאוד מברצלונה שניצחנו 0:3 ברבע הגמר, ליברפול יותר מדויקת. בכל מקרה אנחנו נילחם כדי לעשות קאמבק ולהשיג משהו מאוד מיוחד. אני אשקול הרבה פרמטרים לפני שאבחר את ההרכב למשחק הזה כי אנחנו צריכים שחקנים שיעשו גם הגנה וגם התקפה".



האווירה באולימפיקו: "אנחנו הולכים לשחק בחצי גמר ליגת האלופות מול 70 אלף צופים – בכל מקרה תראו קבוצה נלחמת עם תשוקה שרוצה לנצח. אני מקווה שהצלחתי להעביר את שיטת המשחק שלי לשחקנים ואני בטוח שזה אפשרי לעלות לגמר. בבית התקשינו באמת העונה רק נגד אתלטיקו מדריד. מאז הצלחנו לשלוט ביריבים שלנו ואני מקווה שזה יהיה ככה גם מחר. התשוקה של האוהדים תיתן לנו דחיפה נוספת".



גם הקשר ראג'ה נאינגולן נשמע מוכן: " הקבוצה מרוכזת ואני מאמין שאנחנו יכולים להמשיך את הריצה הנהדרת שלנו בליגת האלופות ולעלות לגמר. אם אתה מאבד ריכוז אפילו לשנייה במשחקים כאלה אתה נענש. הדרך היחידה להפוך את התוצאה היא להיות מרוכזים 95 דקות ולתת הכל".



בליברפול ההרכב כנראה יהיה דומה לזה שפתח באנפילד מלבד אלכס אוקסלייד-צ'מברליין שנפצע, ג'ורג'יניו ווינאלדום שהחליף אותו עשוי לפתוח במקומו. רומא תשחק כנראה ללא קווין סטרוטמן שנפצע במשחק הראשון ולא ברור אם יהיה כשיר. לורנצו פלגריני עשוי להחליף אותו. רומא נראתה מוכנה יותר בליגה האיטלקית כשניצחה את קייבו 1:4 ואילו ליברפול איכזבה ב-0:0 מול סטוק.