עניין של מסורת: ריאל בגמר ליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות

מרסלו, רונאלדו
מרסלו, רונאלדו | AFP

צמד של בנזמה קבע 2:2 מול באיירן בברנבאו, אחרי 1:2 במשחק הראשון. הבווארים שכבשו מרגלי קימיך וחאמס היו טובים יותר, אבל מצאו את עצמם מודחים שוב בידי הבלאנקוס. ליברפול או רומא יתמודדו מולה

(גודל טקסט)

ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות בפעם השלישית ברציפות, עם אפשרות לזכות בפעם השלישית ברציפות, לראשונה מאז 1976. הבלאנקוס סיימו ב-2:2 הערב (שלישי) מול באיירן מינכן ועלו לאחר 3:4 בסיכום שני המשחקים. ונחשו מי הקבוצה שעשתה את הטריפיט  ב-1976: נכון באיירן. אלופת אירופה תמתין למשחק ברביעי (21:45) בין רומא לליברפול כדי לדעת מי תתמודד מולה. האנגלים אוחזים ביתרון מבטיח של 2:5 מהמשחק הראשון.


פעם היינו נוהגים לומר שכדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים מנצחים. באה ריאל מדריד של אמצע/סוף העשור האחרון ושינתה את הכללים. גמר רביעי בחמש השנים האחרונות, עם אפשרות לארבע מחמש. ב-2014 זכו כריסטיאנו רונאלדו וחבריו בתואר הראשון בסדרה האחרונה ועל הדרך הדיחו את הבווארים. בעונה שעברה אותו סיפור בדיוק והעונה שוב: כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף הגרמנים בוכים כמו שקרה הערב ליוזואה קימיך, אחד המצטיינים בשורות האורחים.


ולא סתם מדברים על מסורת ועל אופי. באיירן היתה טובה יותר, ניצלה לחלוטין את החיסרון של דני קרבחאל באגף הימני ותקפה שוב שוב משם. קימיך ירה את הראשון כבר אחרי שלוש דקות, חאמס החזיר את קבוצתו ל-2:2 ואלמלא יום חלש של רוברט לבנדובסקי ובעיקר תומאס מולר (בדיוק שני הצללים מהמשחק במינכן) באיירן היתה משיגה את ה-2:3. אבל הבלאנקוס יצאו מנצחים. ועוד הבדל: השוער הגרמני סוון אולריך בטעות נוראה שעלתה בשער, מול קיילור נבאס שבשתי הצלות מנע אחד לפחות.



קרוס מנסה לנחם את קימיך. גרמני אחד ניצח, השני בכה (AFP)


ריאל עלתה לגמר כשהיא מרוויחה את כארים בנזמה. הצמד שלו הובקע משערים קלים אבל הביטחון חשוב להמשך. וגם את כריסטיאנו רונאלדו שסיים את חצי הגמר הזה מבלי לכבוש. ומישהו מדמיין את CR7 שובת מהבקעה משחק שלישי ברציפות?


הרכבים

ריאל מדריד: קיילור נבאס, לוקאס ואסקס, סרחיו ראמוס, רפאל וראן, מרסלו, מתאו קובאצ'יץ' (קאסמירו 72), טוני קרוס, לוקה מודריץ', מרקו אסנסיו, כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה (גארת' בייל 72).


באיירן מינכן:
סוון אולרייך, יוזואה קימיך, מאטס הומלס, ניקלאס סולה, דוד אלבה, חאמס רודריגס (חאבי מרטינס 84), קורנטן טוליסו (סנדרו ואגנר 75), טיאגו אלקנטרה, תומאס מולר, פרנק ריברי, רוברט לבנדובסקי.


מהלך המשחק
דקה 3, 0:1 לבאיירן – הבווארים פתחו בלחץ רצחני משמאל על האגף של ואסקס. דקה אחרי שאלאבה הכניס כדור רוחב נהדר ללבנדובסקי ונבאס השתטח וקלט, הכניס מולר כדור רוחב נהדר, ראמוס הרחיק היישר לקימיך ששלח פנימה. בכך כיפר המגן המוכשר על הטעות שלו מהמשחק באליאנץ ארנה שהובילה לשער לריאל. 


JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!! KIMMICH!!!!!!!!!!!!!! 1-0!!!!!!!!! #RMAFCB

— FC Bayern München (@FCBayern) May 1, 2018


  דקה 6 – ריאל הגיבה בהתקפה מהירה משלה אבל רונאלדו פספס בשניות בודדות כדור רוחב של בנזמה והכדור הלך החוצה. 



קימיך. עשה כפרות (באיירן מינכן רשמי)


דקה 12, 1:1 – מרסלו פרץ משמאל ועם הגבהה מושלמת הניח את הכדור על ראשו של בנזמה, והצרפתי המושמץ נגח את השער העשירי שלו בסך הכל העונה בכל המסגרות. ואיפה היה אלאבה בכיסוי?


 

11' ¡GOOOOOOOOOOOOOL GOOOOOOOL de @Benzema!#RealMadrid 1-1 @FCBayernES (ag. 3-2).#FIFA18 | #RMUCLpic.twitter.com/L6in5BjpgA

— Real Madrid C.F. ⚽️ (@realmadrid) May 1, 2018




בנזמה. גם הוא שותף (ריאל מדריד רשמי)


דקה 18
– באיירן המשיכה ללחוץ משמאל ומולר מצא עצמו מול נבאס אבל במקום לבעוט העדיף לנסות למצוא את לבנדובסקי וההזדמנות הלכה.


דקה 25
– רונאלדו נתן כדור עומק מצוין למרסלו וטס אחריו לסיים דאבל פס ברשת, אבל הברזילאי פשוט לא החזיר לו ופספס בישול שני.


דקה 33 –
איזה החמצה של חאמס! הומלס נתן כדור עומק ללבנדובסקי שהסתבך עם עצמו, נבאס הרחיק, מולר בעט למסגרת והכדור הורחק לקולומביאני, המושאל מריאל, ששלח את העקב וממטר הטיס את הכדור לחוץ.



חאמס לא מאמין. גם אנחנו (AFP)


דקה 39
– רונאלדו פרץ מצוין מימין ובעט שטוח למסגרת, אולריך השתטח והדף לקרן.


דקה 45– פנדל לטובת באיירן של נשרק! קימיך פרץ מימין והגביה הכדור פגע במרסלו כשידיו אינן צמודות לגופו. בכל מקרה השופט צ'קיר התעלם.


Clear handball from Marcelo, no penalty given to Bayern. Are we surprised? pic.twitter.com/CyXwCyDI4B

— Barca Universal (@BarcaUniversal) May 1, 2018


דקה 47, 1:2 לריאל – טוליסו החזיר אחורנית לאולרייך שהשתטח משום מה במקום להרחיק ברגל והכדור חדר בין מתחת לבטנו והתגלגל לעבר בנזמה. לצרפתי לא נותר אלא לדחוק ממטר את אחד השערים הקלים בקריירה. אוי, אולרייך!



בנזמה. אפילו הוא לא האמין שהוא יכבוש צמד (AFP)


דקה 54 –
באיירן כולה בהתקפה מה שהותיר שלושה שחקנים של ריאל מול אולרייך אבל רונאלדו בעט מחמישה מטרים לחוץ.


דקה 60 –
מטווח בעיטות של הבאוורים על השער של נבאס, האחרונה של ניקלאס סולה שהלכה לשום מקום.



אלאבה ומודריץ'. אחד מהמשחקים הטובים העונה בליגת האלופות (AFP)


דקה 63, 2:2, חאמס כבש ולא חגג –
עוד התקפה מסוכנת של האורחים נהדפה על ידי הגנת ריאל היישר לקולומביאני שירה את הריבאונד פנימה.


דקה 72 – חילוף כפול בבלאנקוס: גארת' בייל וקאסמירו במקום כובש הצמד בנזמה וקובאצ'יץ'.



חאמס. כבש ולא חגג (AFP)


דקה 75 – איזה הצלה של נבאס – עוד התקפה ענקית של הגרמנים הסתיימה בבעיטה מצוינת של טוליסו למסגרת ובזינוק אינטנסיבי של נבאס שמנע שער יתרון מוצדק לאורחים.


דקה 84 – בייל יכול היה לגמור את המשחק באחד על אחד מול אולרייך, אבל המחליף הוולשי פשוט התמזמז עם הכדור ובאיירן ניצלה.



אולרייך. טעות אחת שהרסה עונה שלמה (AFP)


דקה 93
– .אחרי נגיחה מסוכנת של הומלס ובעיטה לא מדויקת של ריברי, הגיעה באיירן למצב הכי טוב שלה. כדור הוגבה לעבר תיבת החמש, ואנגר השתלט עליו ובעט, אבל ונבאס הקדים במאית שנייה את לבנדובסקי.


דקה 96 – כדור עומק נשלח לתוך רחבת ריאל אבל מולר לא הגיע אליו ובאיירן מסכמת חמש שנים אפילו ללא גמר.



התרגלו להיות בגמר. בנזמה והחברים (AFP)

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי