"הלילה של נבאס הקדוש. כיפר על טעויות העבר והציל את העונה"

קיילור נבאס
קיילור נבאס | AFP

ריאל מדריד חוגגת העפלה שלישית ברצף לגמר האלופות והשוער זוכה לשלל מחמאות. קרוס: "יכול להיות שלא היינו הקבוצה היותר טובה על הדשא", מרסלו הבהיר: "אשקר אם אגיד שהכדור לא נגע בידי". בקטלוניה מיהרו לעקוץ

(גודל טקסט)
משחק בית שני ברציפות בליגת האלופות שריאל מדריד לא מצליחה לנצח. ברבע הגמר היא ספגה שלישייה מיובנטוס ורק פנדל של כריסטיאנו רונאלדו בדקה ה-97 קבע 3:1 והציל אותה מהדחה, אמש היא סיימה ב-2:2 מול באיירן מינכן והעלה בזכות ה-1:2 באליאנץ ארנה בשבוע שעבר. סיבה לדאגה או סיבה למסיבה?


בעיתון הספרדי מארקה נכתב: "ריאל מדריד אף פעם לא מתה", לאחר שזידאן והבלאנקוס עלו בפעם השלישית ברציפות לגמר, מכוונים לעבר זכייה שלישית רצופה. "אנחנו המלכים של אירופה", שרו האוהדים בסיום המשחק המותח, הרי ששער נוסף של באיירן היה מעלה אותה לגמר, אך בסופו של דבר ריאל חגגה ובשער העיתון המודפס של "המארקה" כבר הכריזו ובענק: "הולכים על התואר ה-13".


מעבר לשערים של קרים בנזמה, החלוץ המושמץ שאמש כבש פעמיים, סיפור המשחק היה שני השוערים. סוון אולרייך מבאיירן מינכן ביצע אולי את השגיאה הגדולה מכל בליגת האלופות בשנים האחרונות, בוודאי בשלבים כה מכריעים ועל כן היא כזו שייזכרו עוד שנים, אך בספרד כמובן עסקו הלילה ב-"נבאס הקדוש", אחרי שהשוער רשם במשחק שמונה הצלות ומהן כמה וירטואוזיות. "אני מודה לאלוהים כי זה היה משחק קשה מאוד. באיירן פשוט קבוצה גדולה. סבלנו הרבה, אבל אנחנו בגמר ורוצים לעשות היסטוריה. נהיה מוכנים לגמר ונתכונן היטב ולא משנה מי תעלה, אבל אנחנו רוצים להניף את הגביע פעם שלישית", אמר השוער.



סבל בדרך לגמר. קיילור נבאס (AFP)


כעת העימות בין זידאן לחברי הנהלת המועדון האם צריך בכלל שוער חדש בקיץ הקרוב שוב צפוי לתפוס את הכותרות, אחרי שהמאמן התנגד להבאת קפה מאתלטיק בילבאו. העיתונאי הספרדי פאול טנוריו מהטלוויזיה של ריאל מדריד אמר: "נבאס כיפר במשחק הזה על כל הטעויות שעשה בעבר ועל זאת של השבוע שעבר באליאנץ ארינה. ההצלות שלו הכריעו עונה שלמה".


#LaPortada '#AporLa13' #Championspic.twitter.com/J2ILUMslvo

— MARCA (@marca) May 1, 2018


טוני קרוס
 אמר בסיום בכנות: "אולי לא היינו הקבוצה הכי טובה על כר הדשא, אבל היינו יותר יעילים. באיירן שיחקה כדורגל טוב ויצרה הרבה מצבים, אבל עבדנו קשה כל העונה ועכשיו אנחנו בגמר. חשוב שנאמין בעצמנו בגמר ולא משנה מי היריבה. אנחנו יודעים שהקבוצה יכולה לכבוש בכל דקה נתונה".


בבאיירן מינכן טענו לקיפוח אחרי שהכדור נראה פוגע בידו של מרסלו ברחבה. המגן הברזילאי הודה: "אם אומר לכם שהכדור לא פגע לי ביד אני אשקר, אבל אני מרוצה עבור נבאס ובנזמה שעבדו כל כך קשה והצליחו במשחק קשה. כדורגל יכול להיות אכזר מאוד. אתה יכול לשחק טוב ולהיכשל בסיום".

Hemos hecho historia.
Ahora queremos ser leyenda.
We wrote history again.
Now we want to become legends.#APorLa13#HalaMadridpic.twitter.com/LbakCmBwTp

— Sergio Ramos (@SergioRamos) 1 במאי 2018

לוקה מודריץ', מהמצטיינים במשחק, הוסיף: "הגמר הולך להיות מאוד מסובך ולא משנה מי תהיה היריבה. יש הרבה דוגמאות כאלה בכדורגל. למשל העובדה שרומא הדיחה את ברצלונה. מי היה מאמין? למי שאומר שהייתה שערוריית שיפוט, אז אולי היו טעויות של השופט. לא ראיתי ותמיד מנסים לגמד את ההצלחות שלנו. הגדולה שלנו שכל אחד מאיתנו ידע לסבול עבור השני כדי לנצח קבוצה שרצה המון והגיעה להרבה מצבים. עברנו קבוצה גדולה".


בתקשורת הקטלונית, לעומת המחמאות בבירת ספרד, טענו השופטים בשני המשחקים בין באיירן לריאל הם שהביאו לבלאנקוס את כרטיס העלייה לגמר. עיתון "ספורט" כתב: "ככה, ככה, ככה" והראה תמונות של הפנדל של מרסלו שלא נשרק לצד הטעות של השוער סוון אולרייך: "ריאל מדריד עלתה לגמר בעזרת השופטים והמזל". גם "מונדו דפורטיבו" תקף את שני השופטים קונייט צ'קיר ולפני שבוע ביורן קויפרס שהביאו בהחלטות שלהם לריאל מדריד את הכרטיס לגמר. העיתון כתב: "זו הקאלסיקה של ריאל מדריד. לעלות לגמר עם שיפוט ביתי".

La portada del diario Sport de mañana… ASÍ, ASÍ, ASÍ SE CLASIFICA EL MADRID. pic.twitter.com/463yRwc7dz

— El 10 (@el10blaugrana) 1 במאי 2018

La portada del diario Mundo Deportivo de mañana… UN CLÁSICO. pic.twitter.com/OGK06isPps

— El 10 (@el10blaugrana) 1 במאי 2018

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי